Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Adlibriksen hintojen nousu?!

Vierailija
05.05.2019 |

Onko kukaan muu huomannut, että n. kuukauden sisällä on hinnat nousseet valtavasti? Ainakin niissä kirjoissa, jotka olen suunnitellut nostavani, hinta on noussut tasaisesti noin 5 euroa per kirja! Tarkistin listaltani parikymmentä kirjaa, ja jokaisen hinta on noussut.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys: tähän mennessä ennätys on hinta noussut 25 euroa edellisestä. Oli kyllä kallis kirja alunperinkin, mutta silti.

Jokin prosenttikorotus siellä tapahtunut? Onko tästä ilmoitettu missään?

Vierailija
2/10 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen, aivan törkeä korotus yhtäkkiä, ja lähes kaikkiin kirjoihin. En ole löytänyt mistään tietoa asiasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
08.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiakaspalvelu sanoo syyksi?

Vierailija
4/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Joskus aiemmin ovat nostaneet hintoja ennen isoja alennuspäiviä, kuten black fridayta, nutta nyt näyttää olevan todellakin viisi euroa ilmaa ainakin ulkomaisten kirjojen hinnoissa. Voisiko osasyynä olla USA:n ja EU:n takkuavat kauppasuhteet ja toisaalta Brexit?

Paranoidisti ajatellen syynä voi olla myös se, että kirjakaupan algoritmit nostavat automaattisesti ihmisten toivelistoilleen laittamien kirjojen hintoja. Yleensä tilaan isomman erän kerralla, joten nuo listat ovat olleet oiva apuväline. Nyt pitänee vain odottaa josko hinnat laskevat kesäksi.

Vierailija
5/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta muualt tai kirjota ite satus.

Vierailija
6/10 |
13.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ja joskus hinnat muuttuu päivittäin. Ovat ilmeisesti siitä kiinni, mihin hintaan tukut myy ulkomailla. Hinnat myös nousee silloin, kun sähköpostiin lävähtää viikonlopputarjous adlibrikselta vaikkapa - 15% kaikesta.

Tällä hetkellä hinnat on korkeimmillaan niin, että yksi kirja jota olin tilaamassa, maksoi alkuvuodesta 52 e, nyt yli 60 e.

Vierailija
7/10 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että vain tuo tukkuhintojen nousu ulkomailla vaikuttaa. Itse ostin toimistotarvikkeita Adlibrikselta. Myös niiden hinnat muuttuivat brändistä huolimatta (myös Adlibriksen omat tuotteet). Kaikki mikä maksoi alle 4€ maksaa nyt 4,60€. Aivan kaikki. 4,60€. Taitaa olla Adlibriksen oma päätös.

Myös toimitusajat pidentyivät ja asiakaspalvelun laatu romahti.

Vierailija
8/10 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan kirjoja kauemmin ja vertailen aina jokaisen hinnan eri kauppojen välillä. On kuitenkin ymmärrettävä, että pelkällä alennusmyynnillä yritys ei pysy pystyssä.

Vierailija
9/10 |
21.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ostokset on siitä firmasta tehty.

Vierailija
10/10 |
30.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös huomannut hintojen nousun. Ainakin englanninkielisten kirjojen tapauksessa tätä on tapahtunut ihan selvästi. Olikohan pari vuotta sitten kun tuli viimeksi tarkemmin katseltua hintoja ristiin eri nettikaupoista ja silloin Adlibris oli yleensä Amazonia halvempi. Nyt on tilanne taas vaiheeksi kääntynyt aika selvästi Saksan ja UK:n Amazonin eduksi jos on tekemässä vähänkin isompaa tilausta.

Toimitusajat on aina olleet aika pitkiä, mutta ehkä niissäkin on ollut tavallista pahemmin viivettä lähikuukausina. Tämä ei ole mua ihan hirveästi haitannut kun harvemmin on ollut kova kiire tilausten kanssa.

Toivelista sekä kirjojen valvonta toimii Adlibriksessä hyvin, mutta lopulta raha on se joka ratkaisee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän