Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko synnytys käynnistää, jos äidillä on jatkuva kova vatsakipu?

Vierailija
05.05.2019 |

Mulla on neljä päivää ollut todella voimakas vatsakipu. Tuntuu, että en pärjää enää tämän kivun kanssa. Mulla on laskettu aika ensi torstaina. Olin lääkärissä viikko sitten ja hyvin oli paikat pehmentynyt ja olin "kahdelle sormelle auki". Kolmas lapsi kyseessä. Käynnistyksestä ei ole kokemusta. Huomenna menen lääkäriin. Voiko olla, että käynnistävät synnytyksen siksi, että kärsin niin kovista kivuista itse?
Neiti on myös aika iso jo. Viikko sitten ultrassa painoarvio 4,2kg ja itse olen aika pienikokoinen.
Isosiskot olleet 40+0 4360g ja 39+3 4440g. Ja itse siis 162cm ja 49kg ennen raskautta. Mutta mä olen siis itse painanut syntyessäni 4,5kg.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita taidetaan kutsua supistuksiksi...

Vierailija
2/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ovat yhtäjaksoisia. Eivät mene välillä pois. Neljä päivää putkeen taukoamatta vatsa kovaa kipeä. Neuvolaan soitin pe ja arvioivat, ettei ole supistuksia. Verenpaineet hyvät, pissa ok ja ei turvotusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käynnistystä ei tehdä, ellei lapsen henki ole oikeasti todella vaarassa. En saanut käynnistystä viikolla 41+3 kovien kipujen vuoksi, vauvan painoarvio oli 4,6kg ja vuodin vähän verta. Itkin tuskissani. Lopulta hätäsektio 42+3.

Vierailija
4/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on kova vatsakipu, niin äkkiä sairaalaan!

Vierailija
5/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vatsakipu se on? Umppari? Mahatauti? Joku repeämä kohdussa tai istukassa?

Vierailija
6/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon soittanut kaksi kertaa sairaalaan. Pyydetty ottamaan särkylääkettä ja huomenna näytille, jos ei auta.

Vierailija
7/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida, kivut kuuluvat asiaan. Vastaisuudessa kannattaa käyttää ehkäisyä, jos tämä on ongelma.

Vierailija
8/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa kysyä neuvoa lääkäriltä, täällä vauva-palstalla on paljon tietämystä mutta synnytysasiat on vaikea diagnosoida etänä.

Vierailija
9/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai täältä voi kysyä, ihmiset on nykyään niin uusavuttomia, että ollaan välittömästi juoksemassa päivystykseen. Ja aika usein ihan turhaan. Kyllä voi kysyä. Jokainen varmasti sen itsessään tuntee, koska on niin suuri hätä, että pakko lähteä heti. 

Yleensä hätä ei ole niin suuri, jos täällä istuu ja kyselee.

Vierailija
10/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytys alkanu.

Vierailija
11/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehet olisivat raskaana ja synnyttäisivät, niin aivan varmasti heidän kipunsa otettaisiin totena ja olisi jo kehitetty sekä synnyttäjälle että lapselle turvallisia tehokkaita kivunlievityskeinoja. Nythän kivunlievityksen saaminen on aivan tuurista ja pärstäkertoimesta kiinni, naisia tikataan synnytyksen jälkeen ilman puudutusta jne :(

Vierailija
12/12 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voida, kivut kuuluvat asiaan. Vastaisuudessa kannattaa käyttää ehkäisyä, jos tämä on ongelma.

Oletko tyhmä vai muuten pätemisen tarpeessa? Jokainen ensisynnyttäjäkin tuon tiedostaa, saati kolmatta odottava. Kova vatsakipu, joka ei ole supistus, kuulostaa huolestuttavalta. Joskus terveydenhuollon kanssa joutuu ns. lyömään nyrkkiä pöytään, jos itsestä tuntuu, että kaikki ei ole kunnossa, mutta hoitohenkilökunta vähättelee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme yksi