Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisäviherkasveista tietävät! Suosittele kasvia kylppäriin!

Vierailija
05.05.2019 |

Haluaisin pienen viherkasvin kylppäriin, mielellään amppeliin. Kylppärissä on pieni ikkuna idän suuntaan, joten luonnonvaloa on, mutta niukalti. Tuleeko kellekään mieleen amppelissa kivalta näyttävää kasvia, joka sopisi kuvatun kaltaisiin olosuhteisiin?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulukaktus, kevätkaktus millä nimellä sitä nyt kutsutaankin. Sitä löytyy punaisilla, vaaleanpunaisilla tai valkoisilla kukilla. Mulla on ollu kylppärissä jo monta vuotta. Välillä suihkuttelen, kun amppeli on helppo nostaa suihkukaappiin ja jättää siihen valumaan. Tykkää lämpimästä.

Tääkin on hyvä vaihtoehto!

Anopillani on muuten joulukaktus, jonka hän sai ennen mieheni syntymää, eli pitkästi yli 40 vuotta sitten. Hän onkin aikamoinen viherpeukalo (minä en), ihailen.

Ap

Vierailija
22/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kultaköynnös on aika vähään valoon tyytyvä. 

On kyllä helppo mutta kasvaa kohisten (jos ap haluaa kasvin pysyvän amppelissa).

Kultaköynnöstä on helppo lyhentää, jos kasvaa liian pitkäksi. Suosittelen kokeilemaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pennimuori on yllättäen selvinnyt minulla kotona ikkunattomassa aulassa ja samoin työpaikalla ikkunattomassa toimistossa.

Vierailija
24/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tillandsia?

Vierailija
25/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mun viesti nro 13 häipyi saharaan tai siperiaan. No aika törkee se olikin, suosittelin kumminkin palmuvehkaa..

Vierailija
26/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokasvia suosittelen. Saat juuri sen kasvin minkä haluat, eikä tarvitse miettiä onko liikaa vai liian vähän valoa tai lämpöä. Niitä saa nykyään aivan aidon näköisiäkin, maksavatkin monesti vähemmän kuin aidot.

Vierailija
27/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan kasviharrastaja alennu ottamaan tekokasvia! Ja rumiakin ovat.

Vierailija
28/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekokasvi! :) Huolettomampi. Eikä kuole.

Vierailija
29/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kasviharrastaja alennu ottamaan tekokasvia! Ja rumiakin ovat.

Äitisi on ruma.

Monesti ne oikeat kasvit menee rumaksi kun ei osata hoitaa tai muuten vain alkavat kuolemaan. Tekokasveissa on nykyään paljon erehdyttävästi aidonnäköisiä, ettet sinäkään tuntisi feikiksi ilman lähempää hipeltelyä.

Vierailija
30/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoru. Kestää mitä vain, kunhan saa valoa ja vettä ja ravinteita. Kasvaa nopeasti, on kaunis amppelissa eikä pahastu, kun leikataan. Jos valoa ei ole riittävästi, laita kasvilamppu.

Vierailija
31/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma

Vierailija
32/32 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posliinikukka. Hiukan kultaköynnöksen tapainen, mutta kestää paremmin pimeään. Mulla on täysin pimeässä makkarissa ja hyvin voi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän