Sisäviherkasveista tietävät! Suosittele kasvia kylppäriin!
Haluaisin pienen viherkasvin kylppäriin, mielellään amppeliin. Kylppärissä on pieni ikkuna idän suuntaan, joten luonnonvaloa on, mutta niukalti. Tuleeko kellekään mieleen amppelissa kivalta näyttävää kasvia, joka sopisi kuvatun kaltaisiin olosuhteisiin?
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kultaköynnös on aika vähään valoon tyytyvä.
On kyllä helppo mutta kasvaa kohisten (jos ap haluaa kasvin pysyvän amppelissa).
Kultaköynnöstä on helppo lyhentää, jos kasvaa liian pitkäksi. Suosittelen kokeilemaan sitä.
Pennimuori on yllättäen selvinnyt minulla kotona ikkunattomassa aulassa ja samoin työpaikalla ikkunattomassa toimistossa.
Heh, mun viesti nro 13 häipyi saharaan tai siperiaan. No aika törkee se olikin, suosittelin kumminkin palmuvehkaa..
Tekokasvia suosittelen. Saat juuri sen kasvin minkä haluat, eikä tarvitse miettiä onko liikaa vai liian vähän valoa tai lämpöä. Niitä saa nykyään aivan aidon näköisiäkin, maksavatkin monesti vähemmän kuin aidot.
Ei kukaan kasviharrastaja alennu ottamaan tekokasvia! Ja rumiakin ovat.
Tekokasvi! :) Huolettomampi. Eikä kuole.
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan kasviharrastaja alennu ottamaan tekokasvia! Ja rumiakin ovat.
Äitisi on ruma.
Monesti ne oikeat kasvit menee rumaksi kun ei osata hoitaa tai muuten vain alkavat kuolemaan. Tekokasveissa on nykyään paljon erehdyttävästi aidonnäköisiä, ettet sinäkään tuntisi feikiksi ilman lähempää hipeltelyä.
Juoru. Kestää mitä vain, kunhan saa valoa ja vettä ja ravinteita. Kasvaa nopeasti, on kaunis amppelissa eikä pahastu, kun leikataan. Jos valoa ei ole riittävästi, laita kasvilamppu.
Posliinikukka. Hiukan kultaköynnöksen tapainen, mutta kestää paremmin pimeään. Mulla on täysin pimeässä makkarissa ja hyvin voi.
Tääkin on hyvä vaihtoehto!
Anopillani on muuten joulukaktus, jonka hän sai ennen mieheni syntymää, eli pitkästi yli 40 vuotta sitten. Hän onkin aikamoinen viherpeukalo (minä en), ihailen.
Ap