Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Free bleeding eli vapaa vuotaminen

Vierailija
05.05.2019 |

https://www.iltalehti.fi/tosielamaa/a/d34c7fc1-1333-4873-ba0e-9686482da…

Eli tämä tarkoittaa sitä, että kuukautisten aikana ei käytetä mitään suojia.

Voihan se toimia, jos vuotoa tulee vain n. 0,2 dl/5 vrk. Mutta jos vuoto on runsasta, tai jopa erittäin runsasta, ei mitään mahdollisuutta.
Itselläni oli pahimmillaan joko kuukuppi tai imukykyisin tamponi sekä side, ja vessassa piti käydä 2 tunnin välein. Lääkkeillä sain pidennettyä sen 4 tuntiin, jolloin yöllä ei tarvinnut herätä kuin kerran vessaan ja lisää lääkettä ottamaan. Nyt minulla on hormonikierukka, ja vuoto on niin niukkaa, että periaatteessa voisin pärjätä ilman suojiakin, mutta olo on rennompi, kun käytän pikkuhousunsuojaa.

Kommentit (70)

Vierailija
21/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en poistuisi kotoa ja koska en jaksa pestä lattioita verestä, menisi minulla viikko kylpyhuoneessa viemärin luona ollen. Ei kuulosta kovin houkuttelevalta.

Vierailija
22/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia kotkotuksia sitä onkin. Jos "vapaa vuotaminen" (yök) olisi niin ihanan "voimauttavaa", niin terveyssiteitä ja tamponeja tuskin olisi ikinä saatu hyllymetreittäin tarjolle kauppoihin. Siteethän ovat olleet luksustuotteita, hintaviakin. Ja niitä on onnellisena ostettu, jos vain on voitu.

Ennen siteitäkin on ommeltu itse suojia, käytetty sammalta ym. Jos menkkojen valuminen olisi jotenkin ihanaa, kuka viitsisi tunkea sammalta jalkoväliinsä?

Kk-suojien käyttö on mukavaa, (kuten tuo lehtijutun nainenkin totesi), ei alentavaa tai merkki anteeksipyytävästä asenteesta.

Hulluja riittää joka lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri samaa mietin kohdallani. Vuodon ollessa runsaimmillaan, joudun vaihtamaan sidettä (yösidettä) alle kahden tunnin välein. Ja tosi usein olen vuodoillani sotkenut (ja itku kurkussa pessyt) istuimia odotushuoneissa, työpaikan kahvitilassa, kotona, autossa ja vähän joka puolella. Siis näin,  vaikka on ollut juuri vaihdettu suoja. Nykyään en siis juuri istu menkkojen aikaan. 

Kuinkahan kävisi ilman mitään suojaa?

Ja jo, en voi käyttää tamponeita enkä kuukuppia myöskään.

Noin runsaiden menkkojen kanssa kannattaisi ehkä harkita jo jotain pillereitä tai hormonikierukkaa, joka vähentää vuotia.

En ole se, ketä lainasit mutta itse en halua sekoittaa tervettä, hyvintoimivaa kroppaani hormoneilla. Ajatus kierukasta on myös hyvin epämiellyttävä.

Nro 11

Se on ihan oma valinta. Tuohon joka tapauksessa on apua saatavilla.

Vierailija
24/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain mieleltään sairas ihminen "harrastaisi" tuota nykyaikana maissa, joissa on tarjolla vaikka minkälaisia suojia, ei kukaan täysipäinen.

Vierailija
25/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nää free bleeding tyypit sitten antaa p*skan ja kusenkin tulla vaan, ja rään valua nenästä yms. 

Vierailija
26/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ilmiöt vahvistavat uskoani siihen, että ihmiskunnan älyllinen evoluutio kulkee taaksepäin. Miksi kukaan haluaa vapaaehtoisesti sotkea ja haista, kun on keksitty niin monia erilaisia tapoja hoitaa asia tamponeista, kestositeistä ja kuukupeista pikkuhousunsuojiin? Miksi ei samantien vapaa mällitys tai kakkaaminen, miksi edes vaivautua vessaan kun asian voi hoitaa housuun tai kadulle? Ihan älyvapaata touhua taas.

Vierailija
27/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, wtf

Naiset ovat saaneet "vuotaa vapaasti" kymmeniä tuhansia vuosia. Erilaisia suojia yms. lienee alettu kehitellä ihan naisten kesken omiin tarpeisiin. Eli esiäitinne ovat jo vapaasti vuotamista kokeilleet ja havainneet paskaksi. 

Oletan siis, että tämä idea on siinnyt jonkun päässä, joka kokee kuukautissuojat patriarkaatin salajuonena. 

Vierailija
28/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai ollut ainoa joka hämmästyi, kun jutun vapaa vuotaja ei ollut Maria Nordin?

Vierailija
29/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Olen testannut vapaavuotamista suihkun jälkeen hakiessani makuuhuoneen vaatekaapista alushousut. Tuloksena osasin takaisin kylpyhuoneeseen verivanaa seuraamalla. Joo, ei ole minun juttuni tämä. 

Vierailija
30/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Freebleeding on just minun juttuni. Ikinä ei ole ollut näin naisellinen olo! Menkathan on luonnollinen asia eikä mikään sairauden oire (vrt. älykkäät kommentit ripulista ja rä'ästä). Ja rahaa säästyy.

Vierailija
31/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli alkujaan 4chan-kuvalaudan promoama pila, jonka sitten ääriporukka otti tosissaan. Pelottavaa, että tää on leviämässä myös Suomeen.

https://amp.knowyourmeme.com/memes/free-bleeding

Vierailija
32/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin just kirjoittamassa, että olikohan tää aprillipila, jonka joku otti tosissaan. Aika lähelle osui.

Vierailija
33/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, jos tällaisilla "kampanjoilla" onnistutaan tekemään kuukautisista asia, jota ei tarvitse hävetä, mutta kyllä minä olen pirun kiitollinen, että voin esimerkiksi istua sohvalle myös kuukautisten aikana. Osa vaatteista menee myös pilalle siitä, jos niihin menee verta, joten en täysin ymmärrä ekologisuuttakaan asiassa.

Vierailija
34/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä tavallaan ymmärrän pointin, ja haluan olla mukana luomassa maailmaa missä tyttöjen ei tarvitse kauhulla pelätä ja hävetä että suoja pettää ja housuihin tai tuoliin ilmestyy veriläikkä, vaan sitä pidettäisiin normaalina ja luonnollisena asiana ja vahinkoja sattuu kaikille.

Mutta tässä kyseisessä jutussa pidin kyllä kyseenalaisena sitä että koehenkilö oli käynyt kirpputorilla sovittelemassa vaatteita kuukautisten aikaan. Kertoi sovittaneensa vain mustia vaatteita, mutta mitä väliä sillä värillä on jos kuitenkin sotkee myynnissä olevat vaatteet verellä(mitä muutkin mahdollisesti sovittelee) ?? En muutenkaan ole koskaan kirpparilla sovittanut vaatteita, ja tämä vahvisti sen että en sovita tulevaisuudessakaan.

Vierailija
35/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään niin kuin ennen vanhaan! Isot hameet päälle, pieni potta reisien väliin tarvittaessa ja veri/kusi/pa**a vapaasti juoksemaan. Ei hygienialla niin väliä.

Vierailija
36/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olen itse vain rajoittunut, mutta minusta tämä idea on kuvottava ja epähygieeninen ja joutaisi kadota mahdollisimman äkkiä. Kotonaan saa vuotaa ihan minne lystää, mutta julkisilla paikoilla soisin ihmisten käyttävän jotain suojaa. 

Vierailija
37/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kai ollut ainoa joka hämmästyi, kun jutun vapaa vuotaja ei ollut Maria Nordin?

:-------- D

Toivottavasti ei Suomessa tapahdu tätä oikeasti. Bussin penkit yms. Ei paljon järjen hiventä tuolla joka sovitti kirppisvaatteita testissä? Onnea seuraavalle joka vetää housut jalkaan. Ne tampponit ja siteet on nimenomaan kehitetty helpottamaan elämää, ettei koko ajan tarvitsisi pestä alushousuja, lakanoita ja itseään. :/ Niinkuin tuossa uutisen tekstissäkin kävi ilmi. Tämä on ihan edistyksessä takaisinpäin kulkemista.

Mulla on sen verran runsaat menkat myös, että vuodan sen verran verta että olen monesti aneeminen. Mutta silti en koskaan ole vuotanut minekkään yleisen paikan penkille??? Niin kuin ilmeisesti moni tänne kirjoittanut.

Vierailija
38/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, jos tällaisilla "kampanjoilla" onnistutaan tekemään kuukautisista asia, jota ei tarvitse hävetä, mutta kyllä minä olen pirun kiitollinen, että voin esimerkiksi istua sohvalle myös kuukautisten aikana. Osa vaatteista menee myös pilalle siitä, jos niihin menee verta, joten en täysin ymmärrä ekologisuuttakaan asiassa.

Jos kuukautisiin liittyen haluaa olla mahdollisimman ekologinen, valitsee kuukupin tai kestositeet.

Vierailija
39/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nudisti ja aika usein harrastan tuota, pienivuotoinen kun olen. Kotona yksin tietenkin. Julkisilla paikoilla tietenkin vaatteet ja menkkojen aikaan kuukuppi.

Laitan vaan pyyhkeen sohvan/sängyn/tuolin ja alapääni väliin, niin en sotke mitään. Pystyssä saattaa hieman valua reidelle mutta saahan sen pyyhkäistyä. Rentoa. Vaatteet päällä en tätä harrasta.

Vierailija
40/70 |
05.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olen itse vain rajoittunut, mutta minusta tämä idea on kuvottava ja epähygieeninen ja joutaisi kadota mahdollisimman äkkiä. Kotonaan saa vuotaa ihan minne lystää, mutta julkisilla paikoilla soisin ihmisten käyttävän jotain suojaa. 

Kuvottava?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä