Mies ei sitten halunnutkaan lasta
Tavattiin, seurusteltiin, mentiin naimisiin ja yhteinen haave oli saada lapsi. Ihan yksi olisi riittänyt.
Pari vuotta sitten mies ilmoitti, että ei kyllä juuri minun kanssani lasta haluakaan.
Halusi lapsen, muttei minun kanssani, siis. Pikaistuksissaan vielä sanoi, että jonkun vahvan parikymppisenä kanssa haluaisi, ei minun.
Sitten se tavallinen tarina: Odotin, että miehen mieli muuttuisi, olihan hän ollut alunperin nimenomaan se, joka oli heti ekoilla treffeillä kertonut, että toiveissaan on lapsi.
No ei muuttunut. Ei kuulemma vaan minun kanssani. Juuri se tässä tuntuu niin pahalta myös. Että jonkun muun, "paremman" kanssa kyllä, muttei minun kanssa.
Nyt olen sitten 42-vuotias. Mitäs minä nyt teen???
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Sameliina kirjoitti:
Älä jää odottelemaan tai etsimään uutta suhdetta, sillä aikaa ei ole hukattavaksi. Yksityiselle lapsettomuushoitoihin, ellei joku tuttu suostu luovuttamaan siittiöitä ja olemaan se isä ilman velvoitteita tai niiden kanssa. Ehdit saada suhteen vielä monet kerrat, vaikka hän ei lapsesi isä olekaan - mutta ikää sulla on jo sen verran, että kannattaa yrittää raskautta heti.
Tää onkin av:lla hyvin yleinen neuvo. Entä osaako joku sanoa onko näihin joku tuloraja, saako vain rikkaat ja hyvätuloiset mennä hedelmöityshoitoihin?
Tuskin vain hyvätuloiset "saavat" mennä, mutta ihan samaa itsekin mietin, että ei se varmasti mitään kovin halpaa lystiä ole,eikä varmaan minun tuloillani mahdollista ollenkaan.
Tällaisiin kun ei saa mitään yhteiskunnan tukiakaan. Ihan oikein sinänsä, kun en tajunnut ajoissa lisääntyä. Ei veronmaksajien tule olla vastuussa minun (tai mieheni) hölmöilystä.
Lisäksi olen kuullut, ettei ole ihan helppoa siltäkään kannalta, että nuo lapsettomuuteen annettavat hormonihoidot muuttavat ilmeisesti helposti naisen hormonitoimintaa siten, että voi tulla täysiä "hormonihirviö"-päiviä ja mieliala saattaa mennä pitkiä aikoja ihan vuoristorataa, raskautumisyritykseen kun voi mennä kauankin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet miehet ovat ns. voimaantuneet kuvittelemaan, että he voivat ukki-iässä vielä tehdä vauvoja nuorten kaunotarten kanssa, koska "kyllähän presidentti Niinistökin"... jne jne. ;D
Niinpä. Niinistö on alfa. Ja miehet kuvittelevat että vanheneminen ei koske heitä. Luulevst olevansa Niinistöjä.
Ja jenni ja saulihan joutuivat turvautumaan hedelmöityshoitoihin. Ei todellakaan ole itsestäänselvää lapsensaanti kenellekään vaikka nainen sattuisikin olemaan nuorempi.
Mistä sinä tiedät?
Minusta tuntuu että sinä olet aikuiseksi arkajalka ressukka ja pelkuri. Et ole ainoa tuntemani vaimo, joka luulee miestään jotenkin viisaksi, ja että sulla olis jotenkin joku jumalallinen velvollisuus totella miestäsi. Et mitenkään halua uskoa, että miehesi on parisuhteessa täysin mulkvisti. Vaikuttaa siltä että et ole uskaltanut edes kotona puhua siitä lapsiasiasta. Totuus sattuu, mutta et varmasti ole oikea nainen tekemään sitä lasta yksin vieraan kanssa. Olet siis suuri pelkuri ja mies vie sinulta vielä lopunkin itsetunnon. Anteeksi, sitten ohjeet: sinä annat nyt takaisin ja heität ne IHME-pillerit pönttöön, sitten seksiä vonkaamaan oman aviomiehen kanssa, ensin pitää selvittää milloin sulla on ovulaatio. Ja kolme päivää panette sitten. kun tulet raskaaksi , et puhu yhtään mitää sille miehelle. Käyt tietenkin normaalisti neuvolassa. Et sano siitä kenellekää mitään. Se on tärkeätä. muute se pakottaa aborttiin.Tämä on viimeinen mahdollisuus. Ihan sama , olet nyt vahva.Naiset hoitaa itse lapset maailmalla. Nyt olet jo aikuinen, miehen vot jättää, elarit tulee aina.
Mitenkäs muumimukimenetelmä, eli tekisi lapsen jonkun ennestään jo tutun miehen kanssa?
Tuntuu siltä että eräillä on tästä maailmasta aivan liian ruusuinen kuva. Ettekö te tosiaan tiedä että maailma on täynnä miehiä, joilla ei ole lainkaan aavistusta paljonko heillä jossain lapsia, mistä he eivät ole koskaan kuulleetkaan. Joku todella rankka syy voi olla äidillä, joka ei halua sitä "miestä " enää elämäänsä sotkemaan. Voi olla vaikka vaarallinen. Jotkut miehet valehtelevat nimensä. Eräs tuttu mies ei sano oikeata nimeä, hän on lääkäri, kertoo kuitenkin minulle, jopa sukupuolitaudistaan. Onhan Suomessakin aivan tavallista, että äiti hoitaa yösyötöt ja murkkuikäiset, eikä ne aviomiehet halua oppia edes puhumaan lapsilleen. Nuoret isät jo osallistuuvat sentään. Yksikin oli hoitovapaalla, mutta ei vienyt koskaan lasta ulos, pelasi vaan neljään asti. Muumimuki olis helppo, jos kumpikin olis luotettava. Opettava ketju kaikille.!!!
Ap jatkaa vielä, että ehkei edes ole kyse pelkästään miesten fantasioista. En minäkään pidä parikymppisiä miehiä lainkaan pahannäköisinä, saatanpa jopa joskus fantasioidakin.
Naisella vaan taitaa kuitenkin olla parisuhteessaan miestä paljon suurempi tarve jakaa monia asioita henkisesti ja kokea sitä kautta syvempää yhteisyyttä ja kumppanuutta.
Miehellä sen sijaan saattaa helposti jyrätä seksuaalivietti ja juuri joku alfa-statuksentavoittelu. Ainakin vähän aikaa kai.
Ap:n ajatuksia siis taas, vaikka meneekin jo hieman alkuperäisen aiheen vierelle, ei ihan ohi