Miehen kaverin törkeä käytös minua kohtaan
Olen seurustellut mieheni kanssa vuoden verran, olemme vähän alta kolmekymppisiä. Ennen minua mies oli menevää sorttia, tykkäsi käydä baareissa eikä halunnut sitoutua.
Viime keväänä aloimme tapailemaan ja melko nopeasti mies esitteli minut kavereilleen. Tulen normaalisti toimeen kaikkien kanssa, mutta yksi miehen kavereista (Vaikka X) oli heti alusta saakka minua kohtaan törkeä. Muut esittelivät itsensä kätellen, mutta tämä X veti kätensä pois kun yritin kätellä eikä myöskään osoittanut mitään halua tutustua. Hän myös kommentoi ulkonäköäni negatiiviseen sävyyn ja sai mut itkemään heti ensimmäisellä tapaamisella sillon vuosi sitten. Asia käsiteltiin oman mieheni kanssa ja hän oli keskustellut asiasta X:n kanssa ja oli itsekin aika paskana koko tosta episodista.
Ensi tapaamisen jälkeen olen nähnyt tuota X:ää noin 3-4 kertaa jossain kaveriporukan illanvietoissa. Jokaikinen kerta hän ottaa mut hampaisiinsa ja jollakin tavalla tahtoo loukata. Kehuskeli viimeksi muun muassa sillä, kuinka aina yrittää houkutella miestäni iskemään naisia ja kuinka mieheni on nykyään ihan ”tossun alla”. Myös vihjailee ääneen hänen ja mieheni entisistä sinkkuaikojen seksiseikkailuista. Ei sano mitään suoraan mutta kierrellen niin että tunnen oloni todella vaivautuneeksi. En ymmärrä miten aikuinen ihminen voi käyttäytyä noin. En haluaisi jättäytyä pois kaveriporukan illanvietoista, koska silloinhan X saisi mitä haluaa.
Olen keskustellut asiasta oman mieheni kanssa ja hän on sanonut, että ei huomaa tuota käytöstä. Olen rautalangasta kotona vääntänyt että mikä mua loukkaa ja yleensä tämän jälkeen mies on ymmärtänyt ja sanonut että ei ymmärrä mikä kaveriansa vaivaa. Mies kysyi multa että mitä mä haluan hänen tekevän, mutta en kai mä voi aikuista ihmistä kieltää olemasta X:n kanssa. Tosin eivät ole vuoteen viettäneetkään kahden keskistä aikaa, eli kyllä joku särö siihen heidänkin ystävyyteen silloin meidän alkutaipaleella tuli. Olo on ihan paska. Luulin että tuo X:n ”mustasukkaisuus” miehestäni menisi edes vuodessa ohi, mutta ei mitään merkkejä paremmasta.
Neuvoja tai kohtalontovereita? Vielä sen verran sanon, että olen itse perusluonteeltani sellainen, että osaan puolustaa itseäni. Tässä tilanteessa olen kuitenkin vain ”tyytynyt” kohtalooni koska miehen muut kaverit ovat sanoneet että jos lähden riitelemään X:n kanssa niin tilanne vaan pahenee.
Kommentit (33)
Kyllä munkin korvaan kuulostaa aika homolta tuollainen miehessä roikkuminen ja sinulle äkäily. Mustasukkainen on aivan selvästi. Ihme ukko sulla, kun ei pidä sinun puoltasi. Välittääkö se sinusta?
Miehesi kaveri on kateellinen siitä, että miehesi on löytänyt sinut. Yksi biletyskaveri vähemmän. Koettaa saada sinut mustasukkaiseksi puheillaan, jotta sinulle ja miehellesi tulisi riitaa, joka johtaisi eroon. Sitten miehesi kaverilla olisi taas biletyskaveri! Seuraavan kerran kysy kaikkien läsnä ollessa, miksi kaveri on niin ilkeä sinua kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Yhtään aikusta ei kaiketi ole paikalla. No, ihan aikuisten (normaalien ihmisten) elämässä toimitaan niin, että asia otetaan puheeksi. Kysy tältä x-tyypiltä, että miksi hän käyttäytyy kuvailemallasi tavalla ja kerro, että jos hänen tarkoituksensa on ollut loukata ja hämmentää sinua, niin hän on onnistunut ja haluaako hän vielä muuta? Älä ole ilkeä vaan kysy oikeasti. Jos miehesi haluaa olla osana tätä keskustelua niin hyvä mutta jos ei halua, niin se on ok, koska voit keskustella asian x:n kanssa. Älä keskustele humalassa tai humaltuneen ihmisen kanssa.
Eikö se aikuinen haukkuja itse tajua mitä tekee vai sinusta idea on ap:n vastuulla keskustella asiasta, että hei nyt tuo haukkuminen on ikävää? Että tulee ihan yllätyksenä tämä x:lle vai mikä sun aikuisen keskustelun pointti on?
Olisiko niin että kaveria ärsyttää miehessäsi tapahtunut muutos ja purkaa sitä sinuun? Voihan hän myös kokea miehen käyttäytyvän nykyään teennäiseltä kaveriporukassa...siis jos ennen ympäriinsä paneksinut ja juttuja miesporukassa kertoillut tyyppi nyt käyttäytyy ja puhuu kuin eri ihminen?
Vierailija kirjoitti:
Mikä miesfeministi täällä huutelee joka kommenttiin? Tiedoksi, että tehot menee kun huutelee sinne tänne, Pekka ja susi.
Minä heittäisin vain yhden heiton X:lle, että hei X, lopeta jo - ootko sä jotenkin mustasukkainen Hannusta kun tuo sun haukkuminen vaan jatkuu ja jatkuu? Ihan vaan kevyesti naureskellen. Ihan sama jos jutut pahenee, kannattaa tehdä läpinäkyväksi homma ja kyseenalaistaa haukkumisen motiivit. Seuraaviin pään aukomisiin vaan heität lentosuukkoja tai nostat kulmakarvoja ja katsot tyyppiä rauhallisesti suoraan silmiin. Annat ymmärtää - ihan kaikken - että ymmärrät kyllä. Jos oikein sanoo pahasti niin käännät selkäsi ja sanot hoo mikä hoo tai neiti mikä neiti.
Tuossa juttujen pahenemisessa ap:n kannattaa toki sitten muistaa että kaverin aiemmat vihjailut miehen sinkkuaikaisista jutuista muuttuu varmaan vihjailusta suoraan kertomiseen. Miesystävän menneisyydestä voi paljastua aika rumaa settiä.
Onneks mun miehellä ei ole kavereita... tossa tilanteessa kyllä odottaisin miehen vähintäänkin hakkaavan tollasen idiootin. Omaa naista ei haukuta.
Kuittaa takaisin.Sanot suoraa että ukon käytös on loukkaavaa ja lapsellista.Jos ei ole parempaa sanottavaa niin voisi olla hiljaa.Jos ei auta niin sitten mies sanomaan tuosta.
Onko miehesi aivan nössö ja narusta vedettävä, kun ei osaa puolustaa naistaan jotain hidalgoksi itseään luulevaa vastaan? Siinä on tosi sellainen pieni ongelma, että miehet eivät yleensäkään osaa tulkita vivahteita eli miehesi ei edes huomaa, että hänen kaverinsa kettuilee sinulle. Ei suinkaan kaveri oli muslimi, kun jätti naisen kättelemättä. Sivistyneet muslimitkin kättelevät nykyään länsimaisia naisia, mutta ainahan joukkoon mahtuu muutama moukkakin. Vai onko miehesi kaveri ihastunut sinuun ja sitä ketuttaa, kun toinen ehti ensin. Mikä niissä kaveriporukan illatsuissa on niin tärkeää, että niihin pitää aina osallistua, vaikka jo etukäteen on tiedossa, että se vain aiheuttaa pahaa mieltä. Jääkää molemmat pois, Jos kaveri kysyy, miksi ette tulleet, miehesi osaa toivottavasti selkokielellä ilmaista kaverilleen, että juuri hänen huono käytöksensä sai aikaan kotiin jäämisen.
Neuvo on se, että aikuistu. Ei aikuinen itkeskele jonkun vieraan ihmisen mielipiteitten takia.
Tee kuitenkin miehellesi selväksi, että et halua olla missään tekemisissä tuon ihmisen kanssa. Kerro myös syy siihen.
Älä reagoi mitenkään siihen tyyppiin. Mitenkään. Se on ilmaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä joku uusi miesvihaprovoilun lähestymiskulma? Ihan karmeaa sontaa.
Näinhän se ap haukkui kaikki miehet aloituksessaan 🙄 ei ainakaan ollut kyse vain yhdestä ääliömiehestä, vaan ap:n mies ja kaikki miehen kaverit ovat kamalia.
Meillä oli mieheni kanssa samanlainen episodi, tosi mua kohtaan oltiin vielä törkeämpiä. Kumpikin näistä törkeilijöistä jätettiin ulos mieheni kavereista. Eivät saaneet kutsua häihin eivätkä minnekään muuallekaan.
Muistan kuinka kamalat fiilikset oli kun mieheni yritti vielä ensin hissutella asiaa. Pistin tekemään valinnan, joko lopetat tuon kiusaajan tapailun tai sitten minun.
Tästä alkaa olla aikaa kohta 25 vuotta, ja olen naimisissa edelleen tämän miehen kanssa. Jos mies ei uskalla puolustaa sua kavereidensa edessä, se on ihan nössö urvelo. Minä menin kuitenkin naimisiin tuon nössön urvelon kanssa ja nyt olen nuo ikävät ihmiset jo unohtanut :)