Kannatatko eutanasiaa
Kommentit (49)
Kannatan ja se pitäisi saada pyytämällä jos en haluaa.
En. Ennemmin pitäisi puhua kivunhoidosta ja sedaatiosta vakavasti sairaiden loppuvaihetta ajatellen.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/be9e20b3-4507-49a3-83cf-413745294333
Tälläisen avustetun itsemurhan kyllä. Kyseinen sairaus on ainut, jonka saadessani voisin itsekin tuota harkita.
En hyväksy "eutanasiaa" johon lääkärit ja omaiset painostavat ja pakottavat kun pitävät toisen elämää turhana ja arvottomana ja pelkkänä kärsimyksenä. Enkä tietenkään jos ei henkilö itse pysty ilmaisemaan haluaan kuolla, vakaasti ja toistuvasti. Ajatuskin eutanasiasta jota pyydetään etukäteen (sitten kun olen niin ja niin sairas jne) on eettisesti kestämätön. Järkyttävää kyllä, suomalaisille sekin on ok.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen pitäisi olla myös erikoislapsille siinä tapauksessa, että äitinsä orjuuttaa lähipiiriä liikaa niiden hoidattamisella lapsivapaiden toivossa. MOT
Kenet nirhaisit
Kannatan. Tuttavapiiristä kolme kuollut ALS:iin, en toivo sitä pahimmalle vihamiehellekään.
Kun joku kieltäytyy omaehtoisesti syt.hoidoista. onko se verrattavissa euta.nasiaan vai its.m
Kannatan, kun tilanne on se että ihminen itse sen haluaa ja voi ilmaista tahtonsa. Ei mitään järkeä maata vuosia sairaalassa siitä ei kukaan nauti. Itse sen teen oli sallittua tai ei, siinä vaiheessa kun huomaan että tämä oli tässä
Suomessa tulee pakolliseksi, koska ei ole vara hoitaa vanhuksia. Nythän ne tukehdutetaan ruokaan ja lääkkeisiin, koska muuten ei vapaudu hoitopaikkoja.
Kyllä ihmisen sairautta pitää loppuun asti hoitaa, ei muuten
Vierailija kirjoitti:
Kannatan, kun tilanne on se että ihminen itse sen haluaa ja voi ilmaista tahtonsa. Ei mitään järkeä maata vuosia sairaalassa siitä ei kukaan nauti. Itse sen teen oli sallittua tai ei, siinä vaiheessa kun huomaan että tämä oli tässä
Sama.
Kannatan. Mutta se pitäisi sitten olla niin, että itse on toivonut sitä ja pystyy itse tekemään/ tai on tehnyt hoitotahdon jolloin omaiset avustavat ( tai jokin uskottu henkilö).
Minusta olisi väärin vaatia hoitohenkilökunnalta ilman heidän haluaan eutanasian avustamista. SUurin osa varmasti haluaisikin, mutta kaikki eivät.
Eli kannatan, mutta tarkasti määriteltynä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, vai oletko itse vuosia maannut sairaalassa
Kannatan. En halua, että ihmiset kituv*t.
En kannata. Kuten 6, kannatan kunnollista kivunhoitoa sekä tarvittaessa sedaatiota loppuvaiheessa. Kannatan pitkäaikaissairaiden hoitoon, vanhustenhoitoon ja saattohoitoon satsaamista muutenkin.
Yhteiskunnan ei tule ruveta surmaamaan ihmisiä tilauksesta, vaan tukea ja suojella jokaisen elämää loppuun asti.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Kyllä.
Perusteluna se, että Suomessa harva saa hyvää saattohoitoa.
Sairastan levinnyttä syöpää, enkä halua kitua kuoliaaksi. Aion siis tappaa itseni ennen kuin kuolen luonnollisesti, koska eutanasia on laiton, ja missään ei saa avustettua itsemurhaa niin että itse painaisin pömpelin nappia kun haluan.
Eutanasiahan tarkoittaa sitä, että joku muu painaisi sen pömpelin nappia joka annostelee lääkkeet.
Liian monta ihmistä olen nähnyt vierestä, jotka ovat saaneet kokea itse saattohoidon laaduttomuuden.
Niin, laitettaisko ihmiselle määräaikainen elämä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Perusteluna se, että Suomessa harva saa hyvää saattohoitoa.
Sairastan levinnyttä syöpää, enkä halua kitua kuoliaaksi. Aion siis tappaa itseni ennen kuin kuolen luonnollisesti, koska eutanasia on laiton, ja missään ei saa avustettua itsemurhaa niin että itse painaisin pömpelin nappia kun haluan.
Eutanasiahan tarkoittaa sitä, että joku muu painaisi sen pömpelin nappia joka annostelee lääkkeet.
Liian monta ihmistä olen nähnyt vierestä, jotka ovat saaneet kokea itse saattohoidon laaduttomuuden.
Olet toiveikas ja suunnittelet kuolemaasi
Kannatan.