Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannatatko eutanasiaa

Vierailija
04.05.2019 |

?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan.

Vierailija
2/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan ja se pitäisi saada pyytämällä jos en haluaa.

Vierailija
4/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Its.reita muutenkin Ajavat päin..

Vierailija
5/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ennemmin pitäisi puhua kivunhoidosta ja sedaatiosta vakavasti sairaiden loppuvaihetta ajatellen.

Vierailija
6/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/be9e20b3-4507-49a3-83cf-413745294333

Tälläisen avustetun itsemurhan kyllä. Kyseinen sairaus on ainut, jonka saadessani voisin itsekin tuota harkita. 

En hyväksy "eutanasiaa" johon lääkärit ja omaiset painostavat ja pakottavat kun pitävät toisen elämää turhana ja arvottomana ja pelkkänä kärsimyksenä. Enkä tietenkään jos ei henkilö itse pysty ilmaisemaan haluaan kuolla, vakaasti ja toistuvasti. Ajatuskin eutanasiasta jota pyydetään etukäteen (sitten kun olen niin ja niin sairas jne) on eettisesti kestämätön. Järkyttävää kyllä, suomalaisille sekin on ok.

Vierailija
7/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen pitäisi olla myös erikoislapsille siinä tapauksessa, että äitinsä orjuuttaa lähipiiriä liikaa niiden hoidattamisella lapsivapaiden toivossa. MOT

Kenet nirhaisit

Vierailija
8/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Tuttavapiiristä kolme kuollut ALS:iin, en toivo sitä pahimmalle vihamiehellekään.

Vierailija
9/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku kieltäytyy omaehtoisesti syt.hoidoista. onko se verrattavissa euta.nasiaan vai its.m

Vierailija
10/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan, kun tilanne on se että ihminen itse sen haluaa ja voi ilmaista tahtonsa. Ei mitään järkeä maata vuosia sairaalassa siitä ei kukaan nauti. Itse sen teen oli sallittua tai ei, siinä vaiheessa kun huomaan että tämä oli tässä

Vierailija
11/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa tulee pakolliseksi, koska ei ole vara hoitaa vanhuksia. Nythän ne tukehdutetaan ruokaan ja lääkkeisiin, koska muuten ei vapaudu hoitopaikkoja.

Vierailija
12/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen sairautta pitää loppuun asti hoitaa, ei muuten

Vierailija
13/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannatan, kun tilanne on se että ihminen itse sen haluaa ja voi ilmaista tahtonsa. Ei mitään järkeä maata vuosia sairaalassa siitä ei kukaan nauti. Itse sen teen oli sallittua tai ei, siinä vaiheessa kun huomaan että tämä oli tässä

Sama.

Vierailija
14/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. Mutta se pitäisi sitten olla niin, että itse on toivonut sitä ja pystyy itse tekemään/ tai on tehnyt hoitotahdon jolloin omaiset avustavat ( tai jokin uskottu henkilö). 

Minusta olisi väärin vaatia hoitohenkilökunnalta ilman heidän haluaan eutanasian avustamista. SUurin osa varmasti haluaisikin, mutta kaikki eivät. 

Eli kannatan, mutta tarkasti määriteltynä.

Vierailija
15/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät, vai oletko itse vuosia maannut sairaalassa

Vierailija
16/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan. En halua, että ihmiset kituv*t.

17/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kannata. Kuten 6, kannatan kunnollista kivunhoitoa sekä tarvittaessa sedaatiota loppuvaiheessa. Kannatan pitkäaikaissairaiden hoitoon, vanhustenhoitoon ja saattohoitoon satsaamista muutenkin.

Yhteiskunnan ei tule ruveta surmaamaan ihmisiä tilauksesta, vaan tukea ja suojella jokaisen elämää loppuun asti.

Vierailija
18/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Perusteluna se, että Suomessa harva saa hyvää saattohoitoa.

Sairastan levinnyttä syöpää, enkä halua kitua kuoliaaksi. Aion siis tappaa itseni ennen kuin kuolen luonnollisesti, koska eutanasia on laiton, ja missään ei saa avustettua itsemurhaa niin että itse painaisin pömpelin nappia kun haluan.

Eutanasiahan tarkoittaa sitä, että joku muu painaisi sen pömpelin nappia joka annostelee lääkkeet.

Liian monta ihmistä olen nähnyt vierestä, jotka ovat saaneet kokea itse saattohoidon laaduttomuuden.

Vierailija
19/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, laitettaisko ihmiselle määräaikainen elämä.

Vierailija
20/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä.

Perusteluna se, että Suomessa harva saa hyvää saattohoitoa.

Sairastan levinnyttä syöpää, enkä halua kitua kuoliaaksi. Aion siis tappaa itseni ennen kuin kuolen luonnollisesti, koska eutanasia on laiton, ja missään ei saa avustettua itsemurhaa niin että itse painaisin pömpelin nappia kun haluan.

Eutanasiahan tarkoittaa sitä, että joku muu painaisi sen pömpelin nappia joka annostelee lääkkeet.

Liian monta ihmistä olen nähnyt vierestä, jotka ovat saaneet kokea itse saattohoidon laaduttomuuden.

Olet toiveikas ja suunnittelet kuolemaasi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi