Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko tarjonneet asunnosta törkeästi alle pyyntihinnan?

Vierailija
04.05.2019 |

Olisi pitkään myynnissä ollut asunto, pyynti 150 000. Vuokrasopimus päättymässä ja vuokra varmasti nousee reilusti. Ollaan tarjoamassa 115 000.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Torjuttiin heti, odottelin. Puolen vuoden päästä asunnon hintaa alennettiin reilusti. Tarjosin vielä vähemmän. Myivät minulle.

Vierailija
2/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Pyynti oli lähes 300 000 euroa. Tarjosin 240 000 euroa. Myyjä ensin suuttui. Jonkin kuukauden jälkeen kiinteistövälittäjä otti yhteyttä ja kysyi, haluaisinko vielä keskustella kaupasta. Lopulta ostin asunnon 260 000 eurolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt noin paljon alle pyyntihinnan ole tarjonnut mutta 15% alle kuitenkin. Sain asunnon pienen odottelun jälkeen.

Vierailija
4/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen. Torjuttiin heti, odottelin. Puolen vuoden päästä asunnon hintaa alennettiin reilusti. Tarjosin vielä vähemmän. Myivät minulle.

Pitääpä kokeilla rohkeasti. Voihan se olla, että aluksi hylkäävät, mutta tuohon hintaan ei tule menemään.

Vierailija
5/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

198 pyynti

Tarjosin 165

Eivät hyväksyneet

Pyysivät 170

Tarjosin 168 ja myivät

Joten joskus lähtee. Riippuu onko myyjät rahantarpeessa. Aina eivät ole. Ei voi tietää irtoaako teidän havittelema kämppä noin halvalla.

Vierailija
6/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi yrittää eivät vaan ehkä ota tarjousta vastaan. Ajanhukkaa.

Vierailija
7/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin näissäkin on oltava joku järki. Kasvukeskuksissa tuskin myydään kämppiä millään 30% alennuksella.

Vierailija
8/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

256 oli pyynti tarjosin 198. olin valmis maksamaan 225, mutta sain 218:lla. Alunperin hinta oli ollu 315, mutta 8kk myynnissäolon jälkeen tiputtivat (kuolinpesä) tuohon 256:een.

Vierailija
9/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20% alempi tarjous on jo normi, mutta useassa kohteessa, varsinkin jos vähän erikoinen, on mennyt paljon alemmat läpi. Ei paras, mutta kuvasva ääriesimerkki ehkä se Kaivarin marmoripalatsi josta pyydettiin 25 miljoonaa ja myytiin 6,6 miljoonalla.

”Sen sijaan Pauna neuvoo nyt tinkimään. On ostajan markkinat, ja hänen mukaansa nyrkkisääntönä voi tavoitella 20 prosenttia hintapyyntöä alhaisempaa hintaa.”

https://www.talouselama.fi/uutiset/te/803d89bc-ed44-4f4e-89e2-b89bd15f1…

Vierailija
10/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin näissäkin on oltava joku järki. Kasvukeskuksissa tuskin myydään kämppiä millään 30% alennuksella.

Minä ostin kodin kasvukeskuksesta. T. 2

Vierailija
11/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä alueella hyvin hinnoitellut asunnot menee äkkiä. Hinta on siis pielessä tässä. Ja tällä hetkellä ostajan markkinat, ihan isoissakin kaupungeissa.

Vierailija
12/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskusuhdanteessa hinnat laskevat juuri kalleimmilla alueilla aina suhteellisesti eniten, koska niissä myös kupla ollut suurin.

Vierailija
13/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein toisinpäin. Myin omakotitaloa kiinostuneita (katsojia) oli pilvin pimein, vain yksi tarjous tuli. Tarjoaja erehtyi sanomaan, että hän ehdottomasti haluaa talon, siispä kerroin tarjouksia tulleen paljon, kysyi korkeinta ja tarjosi päälle sen.

Vierailija
14/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjoa tuo. Ja sano että vastatarjoulsen voi antaa.

Vierailija
15/25 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjoa tuo. Ja sano että vastatarjoulsen voi antaa.

Näin teen. Tuntuu hassulta, kun jotenkin hävettää tarjota noin vähän. Mutta toisaalta, voi olla välittäjällekin hankala myydä asuntoa, jonka tietää olevan ylihintainen.

Vierailija
16/25 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Suomen Pankki heräsi suomalaisten ylivelkaantumiseen: Vaatii velkakattoa sekä rajoituksia asuntolainoihin”

”Nykäsen mukaan kotitalouksien velkaantuneisuus heikentää välillisesti koko kansantalouden kykyä sopeutua taloudellisiin sokkeihin. Irlannin ja Espanjan kokemukset finanssikriisin aikana ovat tästä varoittavia esimerkkejä.

– Varoittavat esimerkit on syytä ottaa vakavasti, Nykänen sanoo.”

https://yle.fi/uutiset/3-10774554

Vierailija
17/25 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan - tarjottiin yli 300 000 vähemmän kuin pyynti oli. Asunto oli ollut kanssa pitkään myynnissä. Myyjä yritti hilata tarjousta vähän ylemmäs, nostettiin hiukan mut sit sanottiin ettei nosteta enää, ei meillä ole sinällään mitään tarvetta asunnolle kun on täydellinen asunto jo nytkin. Oltiin sanottu, että rahat saa per heti, ja myyjä sitten kuitenkin suostui tuohon meidän viimeiseen tarjoukseen. Nyt meillä on sitten entisen upean asunnon sijaan ihan hillitön koti :)

Vierailija
18/25 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tein toisinpäin. Myin omakotitaloa kiinostuneita (katsojia) oli pilvin pimein, vain yksi tarjous tuli. Tarjoaja erehtyi sanomaan, että hän ehdottomasti haluaa talon, siispä kerroin tarjouksia tulleen paljon, kysyi korkeinta ja tarjosi päälle sen.

Aikamoisen riskin otit valehdellessasi, syyllistyit petokseen. Tiedät kai, että sen jälkeen kun tarjous on hyväksytty, ostajalla on oikeus saada pyydettäessä nähdäkseen kaikki tehdyt tarjoukset. Jos sinulla ei olisi ollut tarjouksia esittää, olisit jäänyt kiinni.

Vierailija
19/25 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet voi tarjota siitä mitä pyydetään. Jos lähtöhinta on 150 000 niin maks 90 000. Voi olla ettei sitäkään jos pientäkään vikaa. Nyt ei ole mitkään myyjän markkinat. Välittäjää jos käyttää niin voi unohtaa koko jutun samantien. Minä en välistä vetäjille maksa.

Vierailija
20/25 |
09.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä alueella hyvin hinnoitellut asunnot menee äkkiä. Hinta on siis pielessä tässä. Ja tällä hetkellä ostajan markkinat, ihan isoissakin kaupungeissa.

Myyjähän sen silti loppupeleissä päättää. Jos ei ole kiire myydä, myyjä voi myös päätyä laittamaan asunnon vuokralle jos ei saa haluamaansa hintaa. Aina voi tietysti kokeilla, mutta tuskin kukaan noin paljon laskee hintaa jos ei ole tosi kiire myydä.