Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en pääse koskaan yliopistoon

Vierailija
04.05.2019 |

Ja kaikki on pääsykokeiden vika. Mikä on tämä ajatus, että entistä useamman pitäisi suorittaa korkeakoulututkinto, mutta sitten sinne kouluun ei pääse. Mä oon 7 vuotta yrittänyt mutta en pääse :,(

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas tämä vikisijä. Voi ei kun elämä on epäreilua kun ei pärjää pääsykokeissa mutta pitäis päästä silti muiden ohi yliopistoon. Usko jo, että ala ei oo sua varten jos et edes pääsykokeessa pärjää noin monen yrityksen jälkeen.

Jos alle 10% hakijoista otetaan sisään niin taso vaan on kova. Pitäisi ottaa kaikki ilman pääsykoetta. Ainakin mut kun ole motivoitunut. Miten se voi olla mun vika jos en ole niiden parin tyypin joukossa joiden eliitti vanhemmat maksaa kurssit ja muut?ap

Niin miksi pitäisi ottaa kaikki? Joka vuosi valmistuisi monta tuhatta juristia? Ei mitään järkeä.

Vierailija
42/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Millä oikein olet sitten elänyt viimeiset seitsemän vuotta? - Kai sinä jotain muutakin olet tehnyt kuin lukenut pääsykokeisiin kaikki nämä vuodet? Ei snua Ap voi ainakaan moittia siitä, ettekö olsi yrittänyt. Mutta jokni ei minusta nyt oiiekin täysin täsmää, mitä edellä kerroit.  

Olen ollut kotona. Tuilla olen kituuttanut.Pari kertaa lyhyissä pätkätöissä. En voi tehdä fyysistä työtä.ap

Oletko käynyt opinto-ohjaajan luona tai ammatinvalinta ohjaajaan luona esimerikiksi työvoimatoimistossa kartoittamassa tilannettasi? 

Haen takaa, että, jos kuten edellä myöskin jo  kerroit sinulle tuottaa vaikeuksia jo ymmärtää se, miten päästä avoimen yliopitson kursseille, niin tarvinnet "tavallista enemmän" tukea siihen miten päästä kiinni opiskelupaikasta tai työpaiaksta ja tai molemmista. 

Toki myös avoimen yliopiston kursseja järjestävät tahot auttavat tarvittaessa kurssien suorittamiseen liittyvissä kysymyksissä,  mutta olen aitivinani, että saattaisit tarviat laajempaa tukea. Voin olla väärässä, mutta ei ole myöskään mikään häpeä hakea apua ja tukea. 

Esimerkiksi siihen, että tekisi selkeän vaikka seuraavan vuoden mittainen suunnitelman, jossa on selkeä päämäärä (tässä opiskelupaikka yliopistossa) mutta myös riittävä määrä välitavoitteita (esimerkiksi tiettty määrä avoimen yliopiston kursseja suoritettuna).

Lujasti tsemppiä!   

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh. Tästä ap:stä tulee mieleen eräs muija, jonka tapasin joskus AMK:ssa. Paasasi sekin miten ei vähääkään kiinnosta AMK, vaan tahtoo Turun yliopistoon lukemaan lakia.

Älyn lahjat olivat sitä luokkaa että joutui ihmeisiinsä kun näki Helsingin Sanomien kuukausiliitteen: Miten tänään on voinut ilmestyä kaksi ihan eri näköistä Hesaria? Onko tää toinen "väärennetty" lehti?

Vierailija
44/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh. Tästä ap:stä tulee mieleen eräs muija, jonka tapasin joskus AMK:ssa. Paasasi sekin miten ei vähääkään kiinnosta AMK, vaan tahtoo Turun yliopistoon lukemaan lakia.

Älyn lahjat olivat sitä luokkaa että joutui ihmeisiinsä kun näki Helsingin Sanomien kuukausiliitteen: Miten tänään on voinut ilmestyä kaksi ihan eri näköistä Hesaria? Onko tää toinen "väärennetty" lehti?

No jos sinä et pysty ymmärtämään tai selvittämään Ap sitä, että miten pääsisit avoimen yliopiston kursseille, niin en nyt kenenkään ammattikorkeakoulussa opiskelevan älynlahjoja lähtisi sinuna kovin arvioimaan; ainakaan jos haluat pysyä ns. fiksun ihmisen maineessa. Ja tosiekseen saahan  kai sitä haluta opiskella mitä tahansa opiskella.  Minäkin  saattaisin haluta opiskella, vaikka avaruuslentäjäksi, epäilen kyllä hieman, etteivät taitoni toistaiseksi siihen riitä...

Vierailija
45/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

uP!

Vierailija
46/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kompromissi ja hae merkonomiksi tai tradenomiksi.

Vierailija
47/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee kompromissi ja hae merkonomiksi tai tradenomiksi.

Jos olisin ilke, niin kysyisin, että oletko varma, että  Ap selviäsi jommasta kummasta  mainitsemistasi koulutuksista, jos ja kun hänelle on ollut vaikeuksia selvittää ja ymmärtää, miten päästä osallistumaan avoimen yliopiston kursseille... 

Vierailija
48/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppatieteet on dippainssin näkökulmasta katsoen lastenleikkiä. Ei ole läheskään niin paljoa matikkaa kuin DI-tutkinnossa. 

Vierailija
49/49 |
04.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet AMK:hon, valmistut parhaana ja menet töihin. Sitten muutaman vuoden päästä työkokemusta jo omaavana maisteriohjelmaan, johonkin semmoiseen missä ei ole pääsykokeita. Naurettavaa jäädä odottelemaan johonkin tiettyyn paikkaan pääsyä kun tuossa ajassa olisi ehtinyt jo kaksikin yliopistotutkintoa tehdä ja käydä töissä. T triplamaisteri.