Mä en pääse koskaan yliopistoon
Ja kaikki on pääsykokeiden vika. Mikä on tämä ajatus, että entistä useamman pitäisi suorittaa korkeakoulututkinto, mutta sitten sinne kouluun ei pääse. Mä oon 7 vuotta yrittänyt mutta en pääse :,(
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse mennä yliopistoon, eikä kaikilla ole siihen edes lahjoja. Mitä oikeasti haluaisit tehdä?
Ai että ei ole mulla lahjoja? No kiitti vaan vtusti! Mä haluan olla juristi. Se on kutsumus enkä luovu siitä. Pääsykokeet vaan pois niin tässä maassa ei ihmiset syrjäydy niin helposti.ap
Juu. Tilossa on. Ensi vuonna puilet pääsee yo tuloksilla. Millaset paperit sulla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkien ei tarvitse mennä yliopistoon, eikä kaikilla ole siihen edes lahjoja. Mitä oikeasti haluaisit tehdä?
Ai että ei ole mulla lahjoja? No kiitti vaan vtusti! Mä haluan olla juristi. Se on kutsumus enkä luovu siitä. Pääsykokeet vaan pois niin tässä maassa ei ihmiset syrjäydy niin helposti.ap
Juu. Tilossa on. Ensi vuonna puilet pääsee yo tuloksilla. Millaset paperit sulla on?
Sellaset etten pääse niillä. Lukio oli kauheeta ja mua kiusattiin.ap
Kuulostaa siltä että et ole ymmärtänyt kuinka paljon se vaatii työtä? Ajattelet että vähän lueskelemalla pääsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sellaset etten pääse niillä. Lukio oli kauheeta ja mua kiusattiin.ap
Miksi sitten toivot että pääsykoe poistuu?
Tässä ensi vuoden pisteet.
https://opintopolku.fi/wp/opo/korkeakoulujen-haku/mika-korkeakoulujen-o…
Mikset hae opiskelemaan jotain sellaista alaa jonne pääsee vähän helpommin? Ja oletko oikeasti katsonut mitä kaikkea voi amkissa opiskella? Oletko käynyt ammatinvalintapsykologilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas tämä vikisijä. Voi ei kun elämä on epäreilua kun ei pärjää pääsykokeissa mutta pitäis päästä silti muiden ohi yliopistoon. Usko jo, että ala ei oo sua varten jos et edes pääsykokeessa pärjää noin monen yrityksen jälkeen.
Jos alle 10% hakijoista otetaan sisään niin taso vaan on kova. Pitäisi ottaa kaikki ilman pääsykoetta. Ainakin mut kun ole motivoitunut. Miten se voi olla mun vika jos en ole niiden parin tyypin joukossa joiden eliitti vanhemmat maksaa kurssit ja muut?ap
Siis pitäisi ottaa kaikki?
Miten tämä mielestäsi toimisi
Kirjoitustyylin ja jankkauksen perusteella voisi sanoa, että APlla todennäköisesti on oppimisvaikeuksia. Kannattaa hakeutua lähihoitajakouluun, et sinä pääse yliopistoon jos et seitsemässä vuodessa ole mitään oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde ulkomaille opiskelemaan. Hyvin monessa paikassa ei ole pääsykokeita.
Ei oo rahaa kun ei ole työtä kun en ole päässyt opiskelemaan.ap
Ja opintotuesta et ole kuullut?
Ei sitä saa jos ei opiskele enkä ole päässyt sinne kouluun usko nyt stana!ap
Olet kyllä niin tyhmä että tuskinpa tulet pääsemäänkään.
Opintotukea saa ulkomaillekin. Hae paikkaan, jossa ei ole pääsykokeita, ja tadaa - alat saamaan opintotukea!
Jos ei ymmärrä avoimen valintaa, niin olisko ammattikoulu parempi vaihtoehto? Jos oikeasti haluaisit niin siivoamaan pääsee aina, ja siitä säästäisit rahaa ja avoimen kursseille kokeileen. Ei siellä yliopistossa kukaan kaada tietoa päähän se on raakaa työtä (ainakin perustyhmälle)
Hmm. Millä oikein olet sitten elänyt viimeiset seitsemän vuotta? - Kai sinä jotain muutakin olet tehnyt kuin lukenut pääsykokeisiin kaikki nämä vuodet? Ei snua Ap voi ainakaan moittia siitä, ettekö olsi yrittänyt. Mutta jokni ei minusta nyt oiiekin täysin täsmää, mitä edellä kerroit.
Edellisen ketjun perusteella sanoisin, että vaikka ap sattuisi tuurilla pääsemään oikeustieteelliseen, niin ei kyllä siellä pärjäisi tasan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut kursseja avoimessa?
En kun ei ole rahaa maksaa avoimista. Ja haluan saada sen paikan kun en ymmärrä avoimen valintaa.ap
Tämä vähän selvensi miksi et ole päässyt sisään. Haet varmaankin aloille jotka ovat sinulle liian vaikeita jos et ymmärrä edes miten avoimen kautta voi päästä sisään yliopistoon. Se on kuitenkin aika selvästi selitetty avoimen yliopiston sivuilla. Hae jollekin toiselle alalle, jos rahkeet riittäisivät sinne paremmin. Ne pääsykokeethan mittaavat sitä pärjäisikö hakija sitten opinnoissaan jos tulisi valituksi ja eli näyttää noiden aikaisempien pääsykokeiden perusteella että et pärjäisi. Ja ei se yliopisto ole kaikkia varten. Ei kaikkien ihmisten kaikki unelmat aina toteudu. Joskus pitää osata päästää jostain unelmasta irti ja tehdä tilaa uusille unelmille sen sijaan että roikkuisi sellaisissa jotka eivät vaan ota toteutuakseen.
Vierailija kirjoitti:
Hmm. Millä oikein olet sitten elänyt viimeiset seitsemän vuotta? - Kai sinä jotain muutakin olet tehnyt kuin lukenut pääsykokeisiin kaikki nämä vuodet? Ei snua Ap voi ainakaan moittia siitä, ettekö olsi yrittänyt. Mutta jokni ei minusta nyt oiiekin täysin täsmää, mitä edellä kerroit.
Olen ollut kotona. Tuilla olen kituuttanut.Pari kertaa lyhyissä pätkätöissä. En voi tehdä fyysistä työtä.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veikkaanpa kyllä, ettei tuo oikis sulle mikään kutsumus ole. Olet vaan saanut päähäsi, että olisi hienoa olla juristi.... Jos neljästi jo oikikseen hakenut ja jos et tälläkään kertaa sisään pääse, niin anna olla. Se, että osaisi pääsykoekirjat vaikka ulkoa, ei auta oikiksessa, sillä se kirjoitustapa ja -tyyli on erilainen kuin muissa. Pitää kyetä tuomaan asiat loogisesti ja perustellusti esille eli pelkkä "hauki on kala" -tyyppinen vastaustekniikka ei pelitä oikiksessa.
Itse pääsin aikanaan ensimmäisellä kerralla sisään pitkälti varmaan ajatustapani ja perustellun kirjoitustyylini vuoksi.
Sen vielä totean, että tuo kirjoitustyyli jos tuottaa ongelmia jo pääsykoevaiheessa, tuottaa varmuudella suuria ongelmia työelämässä, sillä juristin työ on pitkälti kirjoitustyötä....
F
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin tutkintoon olet hakenut?
Kauppatiede kolmesti ja oikeustiede neljästi. Nyt haen taas oikeustieteelliseen,mutta en pääse.ap
Et pääse ellet usko itseesi
Vierailija kirjoitti:
Perseestä tää suomalaisten yliopiston palvonta. Juuri siksi Suomen talous onkin kuralla kun on tarpeettomia maistereita kortisto täynnä samaan aikaan kun polttava pula hitsaajista.
Yliopistojen aloituspaikat pitäisi vetää niin minimiin että ne, ketkä sen seulan läpäisee on voittajatyyppiä muutenkin. Nykyäänhän sinne pääsee pänttäämällä kaiken maailman ujot ja aspergerit, joilla kirjaviisautta vimpan päälle, mutta työmarkkinoilla arvo nolla.
Monet ujot ja aspergerit olisivat kovempaa valuuttaa kuin kaiken maailman kälättäjät ja huithapelit.
Et pääse sisään, koska sinulla ei ole aloille vaadittavia lahjoja. Oikis vaatii esim. tosi paljon lukemista ja ulkoa opettelua. Ei minustakaan siihen olisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trollihan tää ois, koska kuka tahansa järkevä ihminen ois seittemän vuoden kuluessa hakeutunut avoimeen yliopistoon (Turun avoimesta pääsee esimerkiks helposti kauppikseen sisään) tai AMK:hon tradenomiks tai oikeustradenomiks ja joko tullu tyytyväiseks siitä tai myöhemmin jatkokouluttautunu. Seitsemäs vuodes pitäis myös pystyy säästään avoimen maksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko lukenut kursseja avoimessa?
En kun ei ole rahaa maksaa avoimista. Ja haluan saada sen paikan kun en ymmärrä avoimen valintaa.ap
En tarkoita tätä pahalla, mutta en oikein ymmärtänyt tätä kommenttia. Jos et ymmärrä avoimen valintaa, ajattelitko asioiden olevan helpompia pääsykokeen kautta saavutetun opiskelupaikan suhteen?
Opiskelu ulkomailla ei aina ole niin kallista kuin luulisi. Esim. Britanniassa on kyllä lukukausimaksut, mutta BA-tutkintoon saa lainan, jota aletaan maksaa vasta siinä vaiheessa kun on kohtuulliset tulot. Oikeustieteiden kohdalla tutkinnon rinnastamisessa suomalaiseen voi kylläkin olla haasteita. Kauppatieteiden kohdalla ei käsittääkseni ole niin haastavaa.
Entä oletko miettinyt Viroa, jonne monet suomalaiset lähtevät? Elinkustannukset ovat edelleen Suomea pienemmät. Tutkinnot ovat maksullisia, mutta hinta on erittäin kohtuullinen.
Entä Ruotsi? Siellä ei ole pääsykokeita, vaan opiskelumenestys ratkaisee.
Jos alle 10% hakijoista otetaan sisään niin taso vaan on kova. Pitäisi ottaa kaikki ilman pääsykoetta. Ainakin mut kun ole motivoitunut. Miten se voi olla mun vika jos en ole niiden parin tyypin joukossa joiden eliitti vanhemmat maksaa kurssit ja muut?ap