Uskomattomia eroja sektio-haavoissa
http : // www . pkshp . fi / syn / Haavanhoito-ohjeet . htm
Kommentit (48)
Mulla oli alempana mutta oli paljon pidempi ja muutenkin rumempi. Vuosien aikana on onneksi muuttunut siedettäväksi...
Aika ylhäällä on, mutta haavan kohtaan vaikuttaa lääkärin oma " käsiala" , äidin rasvan määrä, sekä se missä asennossa lapsi on ja miten korkealla on äidin häpyliitoksen yläreuna. Muun muassa.
Tikin jäljet näyttää kyllä aika pitkiltä. Haava sinänsä on hyvinki sileen näköinen, ja vaalenee tuosta varmaan lähes näkymättömäksi. Hyvin lyhyellä äidillä haava saattaa muuten NÄYTTÄÄ olevan aika ylhäällä, kun on lähellä napaa ja häpykarvat on ajeltu - vaikkei niin ylhäällä olisikaan.
Tosi vaikea on mennä arvioimaan pelkän yhden kuvan perusteella...
T:medisiinari
Sekä oma hätäsektioni, että kahden ystäväni, on tehty vaakasuoraan.
Jos tehdään vaakasuoraan, niin silloin ei ole vielä hätä vaan ainoastaan kiire....
ja huomattavasti siistimmin. Pisteet lääkärille, joka todellakin VOI vaikuttaa siihen, millainen haava tulee. Ja terkkuja sh:lle että lonkkaleikkauksissakin olen nähnyt siistimpiä haavoja kuin tuo kuvassa oleva sektiohaava! Oiskohan ollut kandi leikkaamassa.....
Ja tosiaan omasta sektiostani on nyt 4,5v eikä haavaa juuri erota ellei oikein läheltä katsomalla ala katsoa. Ja ei ole karvoitusta peittämässä ;-)
Vierailija:
Jos tehdään vaakasuoraan, niin silloin ei ole vielä hätä vaan ainoastaan kiire....
Mulle on ihan sama, mitä jotkut av:n " kätilöt" väittää. Jestas...
24
Hätäsektiossahan on aina hätä/tosi kiire
Mulla on todiste omassa röllykässä.
Mutta todella kiireellinen hätäsektio AINA pystyyn myös. Jos on tehty vaakaan, ei ole hätä, vaan kiireellinen. Haavan suunta liittyy määritelmään. Hätäsektiossa ei esim ehditä pesemään, eikä keplottelemaan lihaksia katkaisematta, vaan vatsa avataan noin vain, ja vatsalihakset katkaistaan. Hätäsektio tehdään myös AINA nukutuksessa, ei koskaan spinaalissa.
No voi herranjumala!! Älä nyt ala mun kanssa väittelemään MUN OMASTA sektiosta! Mulla oli HÄTÄSEKTIO, vauvan sydänäänet loppui. Piste.
Vierailija:
Mulle on ihan sama, mitä jotkut av:n " kätilöt" väittää. Jestas...
24
Niinkun joku tässä jo selittikin, suunnalla ON väliä. Nukutettiinko sut? Jos ei niin, oli kiire- eikä hätäsektio... Get it?
Vierailija:
Mutta todella kiireellinen hätäsektio AINA pystyyn myös. Jos on tehty vaakaan, ei ole hätä, vaan kiireellinen. Haavan suunta liittyy määritelmään. Hätäsektiossa ei esim ehditä pesemään, eikä keplottelemaan lihaksia katkaisematta, vaan vatsa avataan noin vain, ja vatsalihakset katkaistaan. Hätäsektio tehdään myös AINA nukutuksessa, ei koskaan spinaalissa.
EI TEHDÄ AINA PYSTYYN!! Jo nyt on kumma, kun ihmiset viitsii väitellä asiasta, jonka sektioitu äiti itse varmasti tietää.
Minut nukutettiin, sektio oli HÄTÄSEKTIO ja haava on PITKITTÄIN. Joko nyt voidaan lopettaa tästä jankkaaminen, vai tulenko ihan näytille arven ja sairaalapapereiden kanssa?? Ja minä en edes ole ainoa äiti, jonka HÄTÄsektio on tehty vaakasuoraan.
Vierailija:
No voi herranjumala!! Älä nyt ala mun kanssa väittelemään MUN OMASTA sektiosta! Mulla oli HÄTÄSEKTIO, vauvan sydänäänet loppui. Piste.
Vierailija:
Jos tehdään vaakasuoraan, niin silloin ei ole vielä hätä vaan ainoastaan kiire....Mulle on ihan sama, mitä jotkut av:n " kätilöt" väittää. Jestas...
24
Niinkun joku tässä jo selittikin, suunnalla ON väliä. Nukutettiinko sut? Jos ei niin, oli kiire- eikä hätäsektio... Get it?
Että GET IT??????????????????????
Vierailija:
Mulla on todiste omassa röllykässä.
eihän tosta nyt vielä tiedä millaseks se muotoutuu.
Kamalamman näköinen oli mielestäni minulle leikattu epparihaava. Tosin se oli niin turvoksissa, että näytti varmaan sen vuoksi pahalta. Ei enää pelota sektio niin paljon kun näki noinkin siistin kuvan. Olen siis todennäköisesti joutumassa sektioon tässä toisessa raskaudessa, perätilavauva kyseessä. Yllätys oli myös, että ompeleet poistetaan jo alle viikko leikkauksesta. Siis noinko nopeasti siitä voi toipuakin, vaikka koko vatsa leikataan auki?
tehdä. Vauvan hengen pelastamiseks tärkeintä on saada hänet nopeasti ulos, ja siihen ehdottomasti nopein tapa on pystyviilto.
Vierailija:
Vierailija:
Vierailija:
Jos tehdään vaakasuoraan, niin silloin ei ole vielä hätä vaan ainoastaan kiire....Mulle on ihan sama, mitä jotkut av:n " kätilöt" väittää. Jestas...
24
Että GET IT??????????????????????
On tämäkin paikka!! Sama kun se, että sulla ei voi olla nälkä, kun viisaat on laskeneet kalorilot sillai, ei voi olla nälkä!
Tämä on parempi kuin STT tai mikään muu =)
Vierailija:
Kamalamman näköinen oli mielestäni minulle leikattu epparihaava. Tosin se oli niin turvoksissa, että näytti varmaan sen vuoksi pahalta. Ei enää pelota sektio niin paljon kun näki noinkin siistin kuvan. Olen siis todennäköisesti joutumassa sektioon tässä toisessa raskaudessa, perätilavauva kyseessä. Yllätys oli myös, että ompeleet poistetaan jo alle viikko leikkauksesta. Siis noinko nopeasti siitä voi toipuakin, vaikka koko vatsa leikataan auki?
Tuo on LIIAN YLHÄÄLLÄ ja TIKIT LIIAN PITKÄT. Tikit muuten poistetaan yleensä viikon päästä leikkauksesta.
Tottakai se haava kutistuu ja vaalenee MUTTA KYSE EI OLLUTKAAN SIITÄ VAAN SIITÄ ETTÄ SE VITUN HAAVA ON AIVAN LIIAN YLHÄÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON TÖRÖN NÄKÖINEN!!!!!!!!!!!!!! Te, jotka muuta väitätte ette ole nähneet SIISTIÄ JA OIKEASSA PAIKASSA SIJAITSEVAA SEKTIO-HAAVAA!!!!!!!!!!!!!!!
Vierailija:
Vierailija:
Kamalamman näköinen oli mielestäni minulle leikattu epparihaava. Tosin se oli niin turvoksissa, että näytti varmaan sen vuoksi pahalta. Ei enää pelota sektio niin paljon kun näki noinkin siistin kuvan. Olen siis todennäköisesti joutumassa sektioon tässä toisessa raskaudessa, perätilavauva kyseessä. Yllätys oli myös, että ompeleet poistetaan jo alle viikko leikkauksesta. Siis noinko nopeasti siitä voi toipuakin, vaikka koko vatsa leikataan auki?Tuo on LIIAN YLHÄÄLLÄ ja TIKIT LIIAN PITKÄT. Tikit muuten poistetaan yleensä viikon päästä leikkauksesta.
Tottakai se haava kutistuu ja vaalenee MUTTA KYSE EI OLLUTKAAN SIITÄ VAAN SIITÄ ETTÄ SE VITUN HAAVA ON AIVAN LIIAN YLHÄÄLLÄ!!!!!!!!!!!!!!!!! SE ON TÖRÖN NÄKÖINEN!!!!!!!!!!!!!! Te, jotka muuta väitätte ette ole nähneet SIISTIÄ JA OIKEASSA PAIKASSA SIJAITSEVAA SEKTIO-HAAVAA!!!!!!!!!!!!!!!
Eikös olekin tämä av kiva paikka?? :D
Vierailija: