Nyt loppui Hm:tä tilaaminen ! Soitin tilausta kuten aina ennenkin ja vastannut nainen oli hyvin hämmentynyt siitä että koetin tilata
Solkkasi aikansa että netissä helpompaa, ärähdin että unohda koko juttu! ja katkaisin.
Kommentit (36)
Ei tuo nettikään enää autuaaksi tee. Itse olen muuttamassa ja olisin tehnyt osoitteenmuutoksen pankkiin netin kautta (ei päivity automaattisesti). No ylläri, ei onnistu! Sen voi tehdä mobiilisovelluksessa, joka juuri lakkasi toimimasta puhelimessani. Nettipankin kautta voi lähettää vain tiettyyn aihepiiriin kuuluvia viestejä ja ne on ennalta määritelty (asuntolaina jne.). Ja esimerkiksi DNA:n asiakaspalvelu toimii vain puhelimitse. Mitään ei hoideta netissä, koska siitä ei voi periä erikseen rahaa.
Aah nostalgiaa! Muistan kun äiti käski kirjoittaa Elloksen tilauslappuun tuotteen nimen ja tuotenumeron, että mitä vaatteita siskon kanssa halusimme tilata. Sitten hän soitti aspaan ja luetteli ne sieltä. :D Ja aina tuli oikeat. Tätä tapahtui vielä 2000-luvun alussa kun olin alakoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Ja niiden laskut ei tule enää paperilla, pankkiin tai edes sähköpostiin. Vaan sinne h&m.n omille sivuille.
Tytölle kävi niin, ettei löytänyt laskua, yritti soittaa as.palveluun, mutta ikinä ei vastattu. Sai lopuksi maksaa 5e ylimääräistä, kun tuli huomautus, joka sekin meni muuten tuonne samaan hm sivuille. Tutulta kuulin, että heille käynyt noin ja sieltä sainkin vinkin, mistä lasku löytyy.
Milloin on muuttunut noin, ettei sähköpostiinkaan tule enää laskua? Mä oon tilannut viimeksi muistaakseni joskus alkuvuonna ja kyllä silloin tuli s-postiin lasku. Ei toi taida olla edes kuluttajasuojalain tms. mukaista, ettei laskua voi nähdä muuten kuin ko. yrityksen omilla sivuilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niiden laskut ei tule enää paperilla, pankkiin tai edes sähköpostiin. Vaan sinne h&m.n omille sivuille.
Tytölle kävi niin, ettei löytänyt laskua, yritti soittaa as.palveluun, mutta ikinä ei vastattu. Sai lopuksi maksaa 5e ylimääräistä, kun tuli huomautus, joka sekin meni muuten tuonne samaan hm sivuille. Tutulta kuulin, että heille käynyt noin ja sieltä sainkin vinkin, mistä lasku löytyy.Milloin on muuttunut noin, ettei sähköpostiinkaan tule enää laskua? Mä oon tilannut viimeksi muistaakseni joskus alkuvuonna ja kyllä silloin tuli s-postiin lasku. Ei toi taida olla edes kuluttajasuojalain tms. mukaista, ettei laskua voi nähdä muuten kuin ko. yrityksen omilla sivuilla.
Laskun saa edelleen sähköpostiin, kun valitsee maksutavaksi laskun. Tuon yhden mamman tyttö on valinnut maksutavakseen jotain muuta, jos laskua ei ole saanut sähköpostiinsa.
Sähköposti lasku tulee heti, kun tilaus on HM:ltä lähtenyt eli siinä hupenee 14 vrk maksuaikaa siihen paketin kulkemiseen, mutta niinhän se on myös ainakin Klarnalla.
Vierailija kirjoitti:
Nettitilaaminen on hanurista. En muista mistä minä tilasin kerran niin valitti koko ajan osoitteesta ja lopulta selvisi, ettei sitä saanut kirjoittaa "huminakuja 2 a 18 " vaan piti olla "huminakuja 2a18", varmaan puoli tuntia siinä yritin ja kiroilin että mikä mättää? Ja lopulta tuli ilmoitus että kokoni loppui just!
Tilana kaiken netistä koska ei ole töiden vuoksi ikinä aikaa lähteä etsimään kivijalkakaupoista, mutta en ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Millä nettisivuilla tämä oli?
Vierailija kirjoitti:
Mulla taisi loppua kärkkäiseltä tilaaminen. Osa tilauksesta lähetetään väärään osoitteeseen ilmeisesti kirjeenä. Pitääkö minun nyt matkustaa toisesta kunnasta hakemaan tavara sinne minne sen piti tulla? Jos tilaan tiettyyn osoitteeseen, ja yleensäkin postista noudettavana pakettina, niin odotan saavani sen juuri siihen osoitteeseen ja pakettina, eikä lojumaan mihinkään laatikkoon.
Jos se tuote mahtuu kirjeeseen, niin tokihan se on edullisempi ottaa kirjeenä. Tietty jos useampi tavara, niin 1x pakettimaksu vaikka tuliskin useampana lähetyksenä. Ei ne siellä pakkaamossa sun vastaanotto-ongelmia ehdi miettiä. Toki toivottavaa, että tulis oikeaan osoitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo nettikään enää autuaaksi tee. Itse olen muuttamassa ja olisin tehnyt osoitteenmuutoksen pankkiin netin kautta (ei päivity automaattisesti). No ylläri, ei onnistu! Sen voi tehdä mobiilisovelluksessa, joka juuri lakkasi toimimasta puhelimessani. Nettipankin kautta voi lähettää vain tiettyyn aihepiiriin kuuluvia viestejä ja ne on ennalta määritelty (asuntolaina jne.). Ja esimerkiksi DNA:n asiakaspalvelu toimii vain puhelimitse. Mitään ei hoideta netissä, koska siitä ei voi periä erikseen rahaa.
Pankki kylläkin päivittää tiedot suoraan väestörekisteristä. Olen muuttanut nyt parin vuoden aikana kolme kertaa (asun ulkomailla, sopivan asunnon löytämiseen mennyt aikaa) ja pelkkä väestörekisteritieto on riittänyt. Muut laskut saan sähköisesti, joten mitään ongelmaa ei ole ollut.
Netin suhteen pitää vain opetella toimimaan ja vähän ymmärtämään. Ei oikein muukaan siinä auta, maailma muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankki kylläkin päivittää tiedot suoraan väestörekisteristä. Olen muuttanut nyt parin vuoden aikana kolme kertaa (asun ulkomailla, sopivan asunnon löytämiseen mennyt aikaa) ja pelkkä väestörekisteritieto on riittänyt. Muut laskut saan sähköisesti, joten mitään ongelmaa ei ole ollut.
Netin suhteen pitää vain opetella toimimaan ja vähän ymmärtämään. Ei oikein muukaan siinä auta, maailma muuttuu.
Jos on turvakielto tms., niin osoite ei päivity automaattisesti, vaan pitää ilmoittaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nettitilaaminen on hanurista. En muista mistä minä tilasin kerran niin valitti koko ajan osoitteesta ja lopulta selvisi, ettei sitä saanut kirjoittaa "huminakuja 2 a 18 " vaan piti olla "huminakuja 2a18", varmaan puoli tuntia siinä yritin ja kiroilin että mikä mättää? Ja lopulta tuli ilmoitus että kokoni loppui just!
Tilana kaiken netistä koska ei ole töiden vuoksi ikinä aikaa lähteä etsimään kivijalkakaupoista, mutta en ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Millä nettisivuilla tämä oli?
Mietin samaa. Ainoastaan roomalaiset numerot ovat tuottaneet vaikeuksia, esim. Kustaa III:n (eli Kustaa kolmannen) on tuottanut vaikeuksia. Mutta senkin sai ohitettua helposti.
Vierailija kirjoitti:
Outoa, äitinikin tilaa aina puhelimella . On aika törkeää antaa ymmärtää että asiakas tekee jotain outoa ja väärää, siinä saattaa iso tilaus mennä sivu suun.
Varmasti ostais ainaki tonnilla!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, äitinikin tilaa aina puhelimella . On aika törkeää antaa ymmärtää että asiakas tekee jotain outoa ja väärää, siinä saattaa iso tilaus mennä sivu suun.
Varmasti ostais ainaki tonnilla!
Enemmän sen tilauksen vastaanottaminen ja käsittely manuaalisesti maksaa kuin mikä on sen tilauksen tuoma voitto. Ei sitä toimintaa kannata tappiolla pyörittää vain hyväntekeväisyyden vuoksi.
Taidanpa mennä tekeen hm:ään kesävaatetilauksen. Hyvin on toiminut aina. Osoitteenmuutosta sinne ei itse voinut tehdä viimeksi, kun muutin, mutta laitoin viestin asiakaspalveluun, ja osoite vaihtui muutamassa päivässä.
Kävin h&m:n sivuilla, enkä siellä kyllä löytänyt puhelinnumeroa, joka olisi nimenomaan tilauksien tekemistä varten. Asiakaspalvelu on kyllä, mutta sehän on eri asia kuin tilaaminen. Aspahan vain auttaa esim teknisissä ongelmissa tai vastaa kysymyksiin. Vähän sama kuin menisi sairaalan infoluukulle kysymään, voisiko saada ajan leikkaukseen tai jonkun virastotalon infoluukulta pyytäisi passia. Siinähän vain ohjataan eteenpäin ja vastataan kysymyksiin eikä hoideta sitä varsinaista asiaa.
Ei sieltä aspasta tilauksia tehdä! Hölmö! 😂
Hm on muutenkin sanonko mistä. Tuotteita katoaa ostoskorista tai jos saat tilattua, tilaamasi ei tule ja saat loppumisilmoituksen.