Minusta ei tullut vela lasten vaan vanhempien vuoksi
En ole koskaan inhonnut lapsia, vaan minusta heissä on paljon kaunista, hyvää ja viihdyttävää.
Sen sijaan lasten vanhempien katseleminen sai minut jäämään lapsettomaksi. Perhe kuin perhe, niin koko elämä vaikuttaa olevan rutiininomaista pakkotahtista suorittamista ja ODOTTAMISTA, että lapset kasvaisivat.
Ja sittenkin vielä saattaa tulla se hankala teinivaihe.
Minulle on syntynyt kokonaisuudessaan lisääntymisestä sellainen kuva, että se on luonnon pakottama vietti, joka tuottaa joitain huikeita onnen hetkiä, mutta joka kokonaisuudessaan kääntää elämän raskaaksi raatamiseksi ja lasten kasvamisen odottamiseksi, jotta he muuttaisivat pois kotoa.
Kommentit (6)
Samasta syystä myös hakeuduin pois opettajan töistä. Lasten vanhemmilla elämä yhtä suorittamista, jotain hämärän peitossa olevaa päämäärää jatkuvasti tavoitellen. Tiukkahuulisina ja pahantuulisina kiidetään koti-koulu-työ-kauppa-koulu-koti -väliä ja toistetaan. Hetkeäkään ei pysähdytä miettimään mikä järki tässä juoksemisessa on. Paljon rauhallisempaa jäädä pois koko oravanpyörästä alkuunsa.
No sitähän se vähän on :)
Voisi verrata kirjan lukemiseen, vaikka kuinka hyvä kirja, mielenkiintoinen ja mukaansatempaava, ja vaikka kirjasta nauttiikin niin aina sitä odottaa loppuratkaisuakin.
Hyvin olet sisäistäyt kupletin juonen.
18- vuotiaan äiti
Kuvittelet itse olevasi kuten kaikki muut? Itse olen utelias elämän suhteen 🙄
Ja niin usein kuulee naisten huokaavan, että kohta se lapsi muuttaa pois kotoa niin saa vihdoin omaa aikaa. Jaiks! Oma aika on minulle äärimmäisen tärkeää enkä siitä voisi luopua 18 vuodeksi - mikä kamala ajatus!