Olen onnistunut tiristämään 4kg pois, mutta tulen hulluksi kun tahtoisin pakastepitsaa ja irtokarkkeja. Tuo kelikin on sopivampi sohvalla löhöämiseem kuin lenkkeilyyn !
Mehevä, tuoksuva pitsa ja siideri... irtokarkkia... jätskiä.. kuola valuu pelkästä ajatuksesta ja maha kurisee kun mussutan täällä raejuustoa ja riisikakkuja. Tuntuu, että annan ihan just periksi!
Kommentit (25)
Ja heti nyt kerrot miten onnistuit ja missä ajassa? Onneksi olkoon!
Mä hävisin tänään taistelun kaurakeksipakettia vastaan :(
Vierailija kirjoitti:
Älä helvetti mussuta riisikakkuja. Sama kuin söisit karkkia.
???
Karkkia yms voi kyllä syödä, kunhan pidät sen kohtuudessa etkä ahmi tai jää viikkojen koukkuun laiminlyöden liikunnan ja normaalin ruokavalion.
Mikään ei estä sinua syömästä vaikkapa 50grammaa karkkeja tänään.
50g? Parempi olla ilman. Tulee vaan vihaseksi tuollaisesta määrästä. Itse syön niin että ei voi vähään aikaan edes ajatella herkkuja.
No nyt selvisi, mistä nämä mun neljä lisäkiloa on tulleet. Kierrätystä. :)
Kyllä joskus voi sortua. Älä syö koko pizzaa ja karkkia ostat vaan vähän. Siideri päälle. Jatkat hyvällä omallatunnolla huomenna.
Minä kompastuin kreisiin kinuskiin.
Juuri siksi olen tyytyväinen itseeni nyt. Terveyteni on priima jo labrakokeidenkin tuloksista katsoen, en ole ikinä sairaana, kuntoni on hyvä ja mieleni iloinen. Vain ylipainoa on kymmenisen kiloa.
Terveydenhoitaja kehottaa laihduttamaan viitisen kiloa, mutta kun kysyin häneltä, että miksi, niin hän pystyi sanomaan syyksi vain paremman ulkonäön. Sanoin, että se asia ei riitä täkyksi laihduttaa, sillä pidän syömisestä ja herkuista. En syö herkkuja usein, mutta en ole valmis jättämään niitä poiskaan. Painoni on ollut tämä yli 20 vuotta, +- yksi kilo ja en keksi syytä muuttaa elämääni huonompaan suuntaan mahdollisesti paremman ulkonäön takia.
Laihduttakoon ja kärsiköön muut, minä en viitsi.
Olen perheellinen nainen ja mieheni on tuntenut minut aina tämän näköisenä ja kokoisena.
Vierailija kirjoitti:
Ja heti nyt kerrot miten onnistuit ja missä ajassa? Onneksi olkoon!
Kahdessa kuukaudessa, vähentämällä syömisiä ja vetämällä pirunmoisia lenkkejä , monesti lainaan lenkkipolun varrella olevia kuntolaitteita. Painan nyt 80 kg mutta tämä ei todellakaan vielä riitä !
Ap
Sorruin tänään Lidlin paistopisteellä, mutta huomenna jatkan.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi olen tyytyväinen itseeni nyt. Terveyteni on priima jo labrakokeidenkin tuloksista katsoen, en ole ikinä sairaana, kuntoni on hyvä ja mieleni iloinen. Vain ylipainoa on kymmenisen kiloa.
Terveydenhoitaja kehottaa laihduttamaan viitisen kiloa, mutta kun kysyin häneltä, että miksi, niin hän pystyi sanomaan syyksi vain paremman ulkonäön. Sanoin, että se asia ei riitä täkyksi laihduttaa, sillä pidän syömisestä ja herkuista. En syö herkkuja usein, mutta en ole valmis jättämään niitä poiskaan. Painoni on ollut tämä yli 20 vuotta, +- yksi kilo ja en keksi syytä muuttaa elämääni huonompaan suuntaan mahdollisesti paremman ulkonäön takia.
Olen perheellinen nainen ja mieheni on tuntenut minut aina tämän näköisenä ja kokoisena.
Kunnes ikää tulee tarpeeksi, alkaa näkymään vaikutukset. Mutta nauti sinä vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Karkkia yms voi kyllä syödä, kunhan pidät sen kohtuudessa etkä ahmi tai jää viikkojen koukkuun laiminlyöden liikunnan ja normaalin ruokavalion.
50g? Parempi olla ilman. Tulee vaan vihaseksi tuollaisesta määrästä. Itse syön niin että ei voi vähään aikaan edes ajatella herkkuja.
Olen eri kuin tuo joka alunperin ehdotti 50g karkkia, mutta ei mikään ihme että Suomessa on valtava ylipaino-ongelma jos suhtautuminen herkkuihin on tuollaista "syön huonoon oloon asti/kaikki tai ei mitään" tyyppistä. Ihan vinksahtanut ajattelutapa. Sitten ajatellaan että laihiksella ei voi syödä ikinä mitään epäterveellistä ja luovutetaan kun tapahtuu repsahdus. 50g on ihan hyvä määrä karkkia jonka voi silloin tällöin syödä vaikka laihduttaisikin, samoin pallo jäätelöä, kakkupala kahvin kanssa tms. Aikuiselta pitäisi löytyä sen verran itsehillintää ettei yksi pala johda koko kakun ahmimiseen, lapselta tuollaisen vielä ymmärtää.
Monilla on epäterve suhtautuminen herkkuihin, jos ei voi vetää joka päivä hieman. Eli pitää ahmia liikaa kun makuun pääsee. Näin tulee paha kierre. Suklaarivi päivässä on ok. Ei 2 levyä illassa joskus viikonloppuna. Lopulta jälkimmäisestä tulee enemmän kaloreita viikko ja kuukausitasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnes ikää tulee tarpeeksi, alkaa näkymään vaikutukset. Mutta nauti sinä vaan.
Olen 45 vuotias. Mitä vaikutuksia alkaa näkymään? Labra-arvoni ovat todella hyvät ja syön terveellisesti, mutta tykkään herkuista. Teen keskiraskasta fyysistä työtä ja askelia tulee päivän aikana helposti 15 000. Olen ollut tässä painossa parikymppisestä ja koska painoni ei liiku mihinkään suuntaan, niin tämä on ihan passeli paino.
Syöt lounaan jäljeen pienen herkun. Se auttaa.
Jos painat nyt 80kg voit syödä liikkumatta noin 2000 kaloria päivässä ilman että lihoat. 1500 kaloria terveelliseen laihtumiseen. Jos syöt tänään pizzan niin paljon muuta ei sitten saakkaan syödä. Kaikkea voi syödä mutta kun laskee kalorit ei voi epäonnistua. Liian vähän ei myöskään saa syödä ja liikkumalla ruokamäärää saa lisättyä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
???
Olen eri kuin tuo joka alunperin ehdotti 50g karkkia, mutta ei mikään ihme että Suomessa on valtava ylipaino-ongelma jos suhtautuminen herkkuihin on tuollaista "syön huonoon oloon asti/kaikki tai ei mitään" tyyppistä. Ihan vinksahtanut ajattelutapa. Sitten ajatellaan että laihiksella ei voi syödä ikinä mitään epäterveellistä ja luovutetaan kun tapahtuu repsahdus. 50g on ihan hyvä määrä karkkia jonka voi silloin tällöin syödä vaikka laihduttaisikin, samoin pallo jäätelöä, kakkupala kahvin kanssa tms. Aikuiselta pitäisi löytyä sen verran itsehillintää ettei yksi pala johda koko kakun ahmimiseen, lapselta tuollaisen vielä ymmärtää.
Jäkäjäkä. Jos mä haluan joskus syödä karkkia niin että halkean niin mähän syön.
Tottumuksia ei voi muuttaa kuin vähitellen.
Onnea 4kg tiputtamisesta!
Mä painan 85kg. Mä en oikeasti syö karkkia koskaan, en pullaa, en jäätelöä, en limpparia jne. En vaan ole koskaan tottunut niitä syömään. Mä lihon suolaisilla "herkuilla" ja punaviinillä. Pizzaa, pasteijoita, lihapiirakoita, suolakeksejä ja juustoja+punaviiniä. Äsken söin päärynää juuston ja keksien kanssa. Näistä on tosi vaikea opetella eroon. Olen ymmärtänyt, että sokerikoukusta pääsee eroon parissa viikossa? Suolaisen syömistä tulee puolustettua, että pitäähän mun jotain syödä. Joo, tiedän, tyhmää.
Sitäpaitsi usein tällä palstalla näissä ravinto- ja laihdutusketjuissa hoetaan, että liikunnalla ei laihdu. Vain ruokavalio vaikuttaa. On niin ristiriitaista infoa, että tuskastuttaa lukeakaan ja ajatella edes mitään laihduttamista. Sitä ihan oikeaa tietoa ei saa mistään.
Yritän ajatella, että syön vähemmän kuin kulutan. Se taitaa olla ainoa "oikea" ohje. Kunhan nyt juustonsyönniltäni ehdin taas aloittaa sadannen laihdutuskuurini.
No osta vttu. Kerranhan täälllä vaan eletään.
???