Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi nykyään toiset syövät aina ulkona ja toiset seisovat leipäjonossa?

Euro vei ostovoiman
03.05.2019 |

80-luvulla harva söi usein ulkona, mutta kaikilla oli riittävästi rahaa kotiruokaan. No markalla sai sentään jotain.

Euroa on syytetty siitä, että markasta tuli euro monissa hinnoissa, mutta ei lähimainkaan palkoissa. Pisteenä i:n päälle Sipilän hallitus poisti Suomalaisilta yleiskorotuksetkin. Inflaatio jatkoi juoksuaan, vaikka palkat junnaavat paikallaan. Lopputulos on aika kamalaa luettavaa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne , jotka syö ulkona , ovat ahertaneet jo koulussa, opiskelleet hyvän ammatin ja tekevät ahkerasti töitä.

Nämä , jotka seisovat leipäjonossa, ovat lusmuilleet jo kouluaikoina, eivät ole hankkineet ammattia, tai eivät sopeudu mihinkään työn tekoon vaan haluavat muiden elättävän itseään.

Kas! Sekoomuspelle!

Vierailija
22/24 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuminen on kallista. Markka-aikaan asuin pääkaupunkiseudulla vuokralla 100 m2 rivitaloasunnossa, vuokra euroiksi muutettuna 593€/kk. Tuolla summalla ei taida saada täältä enää edes kerrostaloyksiötä. 

Paljonko sun palkka oli silloin ja nyt?

Markka-aikaan tienasin 8500 mk ja nyt 4600 eur

Olen vaihtanut alaa, joten ei voi oikein verrata. Silloin palkkani oli kuitenkin 7500 mk. Mitähän mahtaa olla päivätyötä tekevän sairaanhoitajan palkka nykyisin? Ei siis mitään vuorotyölisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos porvarihallitus 2015-2019!

Vierailija
24/24 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön ulkona sitten, kun parvekkeella on tarpeeksi lämmintä.

Itse kotona tehtyä ruokaa.

Leipäjonossa en ole koskaan seissyt enkä syönyt.

Ravintolassa syön, eläkkeestä jos siihen joskus harvoin on varaa. Silloin on kyllä tingittävä muista menoista.

Näin keskivertoeläkeläinen, työeläkkeellä, yksin asuva, ei mitään

tukia saava. Pääkaupunkiseudulla.