Lue keskustelun säännöt.
Nuoret ihmiset eivät siedä yhtään epämukavuutta
03.05.2019 |
Lähinnä työelämässä. Kaiken pitäisi aina olla kivaa ja koskaan ei saisi väsyttää, jos on vähän uupunut olo niin jäädään kotiin koska ''työ on rasittanut mua liikaa.''
Ystäväni on tällainen. Tekee kevyttä työtä neljänä päivän viikossa viitisen tuntia kerrallaan, ja kuulemma soitti tänään olevansa kipeä vaikka ei ole, koska ei vaan jaksa mennä kun ''mä oon koko ajan töissä''. Siis miten korkeat odotukset joillakin ihmisillä on elämän suhteen? Että aina on seesteistä ja kivaa? Todellinen työuupumus sitten erikseen ja sekin voi tosiaan tulla, mutta tuntuu että monella on nykyään tämä kynnys todella matalalla.
Kommentit (61)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Tuo on ihan totta, että usea kolmekymppinen on kärsinyt ahdistuneisuushäiriöstä melkein koko ikänsä saamatta siihen apua. 20 vuotta sitten ei puututtu ahdistuneisuuteen ja apua ei osattu hakea. Esim. paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko ja masennus puhkeavat usein juuri murrosiässä ja nuori tarvitsisi apua heti ennen kuin ongelmat pääsevät pahenemaan. 20 vuotta sitten niistä ei puhuttu eikä kouluista ohjattu avun piiriin. Kotona ongelmista ei puhuttu aikaisemmassa viestissäni kirjoittamani häpeän ja yksin pärjäämisen kulttuurin takia.