Millainen ihminen ei osaa keskustella asiallisesti jne?
Kumppanini ei osaa keskustella nätisti kuin aniharvoin. Keskustelun lähtökohta hänellä on jo heti alussa ylimielinen ja hyökkäävä. Ääntä korotetaan ja siitä äänesävystä tulee tiukahko ja tuskastunut niin että keskustelun tietää jo lähtökohtaisesti tuhoon tuomituksi.
Joko ei edes vilkaise kun puhun tai keskittyy omiin touhuihinsa eli lähtee vaikka kesken lauseen vessaan eikä kommentoi mitään takaisin tai edes katseella ilmaise kuunnelleensa, tai sitten hän on hyökkäävä ja nostaa äänentasoa ja mitätöi minut jo keskustelun aluksi. Lisäksi aina pitää olla erimieltä kaikesta ja vänkyttää vastaan, ja jos ajatellaan että olen ostanut vaikka kameran ja kerron jotain sillä kuvaamisesta niin mieheni mitätöi kertomukseni ja tietää muka paremmin miten kamera toimii vaikkei ole sillä kuvaakaan ottanut.
Anoppi eli miehen äiti on myös tällainen hyökkäävä keskusteluissa tai mitätöi toisten puheet tai keskeyttää ne ja kääntää puheet itseensä aina. Eli hänen kumppaninsa ei saa koskaan suunvuoroa kun anoppi keskeyttää ja kääntää jutun oman erinomaisuutensa korostamiseen.
Olen miehelleni varoittanut hänen ylimielisyydestään ja siitä että asioista voi keskutella rauhallisestikkin että aina ei tarvitse hyökätä ja suuttua jos puhuu vaikka siitä mikä keli ulkona on.
Miksei ihminen osaa puhua tavallisesti ilman sitä hyökkäävyyttä? Osaako joku tähän jotakin vastata.
Kommentit (4)
Ei onneksi ole lähipiirissä, mutta tiedän tyypin. Sellaisen kanssa on tosi raskasta jutella. Joka asiasta paisutetaan erimielisyys tai draama, tai muuten vaan puhutaan sellaisella äänensävyllä että enpä tosiaan jaksaisi puhua mutta kun on pakko. Vältän keskustelua tällaisten ihmisten kanssa, tai olen itse oikein yliystävällinen, niin että niiden negatiivisuus vain korostuu.
AP:n mies kuulostaa täysin vaimoltani. Äärimmäisen rasittavaa tuollainen käytös.
Pelottaa että on vääärässä. Joten tiuskii, koska ei halua kokea noloutta.
Up.