Leveät hartiat, isot tissit, kapea lantio, ei vyötäröä. Miten tällaisen kropan pukee nätisti?
Juu. Minulla on siis tälläinen vartalo. Ai niin ja lisäksi lättänä perse. Ja vastaus otsikon kysymykseen on ei mitenkään :(
Aina näytän rintojen ja hartioiden takia ihan joltain pyylevältä maatuskalta. Ei ole edes vyötäröä tuomassa kurvikkuutta. Mulla ei ole ylipainoa, mutta ihan kaikki ylimääräinen mitä kroppaan tulee, kertyy välittömästi vatsaan, rintoihin ja käsivarsien yläosaan. Mulla on tällä hetkellä (useamman tunnin turhan vaatekaupoissa kiertelyn jälkeen tässä viikon aikana) niin syvä itseinho etten lähde mihinkään kevään juhliin kun ei vaan löydy juhla- tai mitään muutakaan vaatetta.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://images.wallis.co.uk/i/Wallis/WL096661024_M_1.jpg
Joku tommonen. Sifonki vähän häivyttelee ongelmaksi kokemiasi kohtia, mutta ei ole kuitenkaan tönkkö ja raskas. Ja ne sääret näkyvät.
Ihan kaunis, ja jotain tuon tyyppistä sovitinkin, mutta leveät hartiat korostuivat tuollaisten hihojen kanssa aivan julmetusti. En voi käyttää yläosassa minkäänlaisia röyhelöitä tai liehukkeita.
Ap
Kuinka leveät ne sun hartiat on? Siis ihan senttimetreinä olkapäästä olkapäähän?
Aika hankala mitata mutta hartiasta hartiaan n. 47cm. En tosin ole varma mikä on oikea kohta ja tapa mitata.
Ap
Tyköistuva yläosa, löysä alaosa ja vyötärön kohdalle vyö tai vastaava
Vierailija kirjoitti:
Tai erilaiset off shoulder -mallit, eikö ne käy?
Ei todellakaan harteikkaalle.
Ap
Tämä ei ole mikään pika-apu, mutta treenillä saat muotoja vähän sopusuhtaisemmiksi. Lättänäkin perse on ihan oikeasti mahdollista treenata pyöreämmäksi esim. kyykkäämällä. :) Painoja pitää vain olla tarpeeksi, ja treenin säännöllistä ja jatkuvaa.
Minullakin on leveät hartiat, mutta rinnat ovat pienet, lantio kapeahko ja vyötärö on vaan jonkinlainen pieni aavistus. Treenin ansiosta mahassa ei kuitenkaan ole läskiä, peppu on pyöreä ja treenaus on tuonut muotoa myös reisiin, joka tasapainottaa alakroppaa.
Itse suosin yläosia, joissa on raglanhihat (vie pois huomiota yläkropan muodosta), 3/4 hihoja paidoissa ja venepäänteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku tommonen. Sifonki vähän häivyttelee ongelmaksi kokemiasi kohtia, mutta ei ole kuitenkaan tönkkö ja raskas. Ja ne sääret näkyvät.
Ihan kaunis, ja jotain tuon tyyppistä sovitinkin, mutta leveät hartiat korostuivat tuollaisten hihojen kanssa aivan julmetusti. En voi käyttää yläosassa minkäänlaisia röyhelöitä tai liehukkeita.
Ap
Kuinka leveät ne sun hartiat on? Siis ihan senttimetreinä olkapäästä olkapäähän?
Aika hankala mitata mutta hartiasta hartiaan n. 47cm. En tosin ole varma mikä on oikea kohta ja tapa mitata.
Ap
Varmaan aika liki oikein mitattu, mulla on 49 cm. Olen kyllä aika pitkäkin.
Miksi ap:lle antaa neuvoja ihmiset, joilla ei ole aavistustakaan mikä sopii kyseiseen vartalonmalliin? Ei venepäänteitä, ei hihattomia. Valitse veen malliset kaula-aukot ja tyköistuva yksivärinen yläosa - kaikki härdellit pois ylhäältä.
Ap, sulla tuntuu olevan itselläsi aika selkeä käsitys siitä mitä haluat.
Miksi ees kysyt neuvoa, kun mikään ei kelpaa, vaan tiedät itse paremmin?
Vierailija kirjoitti:
No just ei tuommoinen! Tuo suurentaa yläosaa ja pienentää alaosaa.
Tuon mallinen muuten voisi toimia, jos kuosit olisi toisin päin: yksiväristä yläosassa ja isoja kuvioita alaosassa.
Silloin kun on muhkea yläosa ja kapea alaosa vartalosta, ei pidä korostaa alaosaa millään. Eli alaosaan ei piukkoja ihoa myötäileviä vaatteita. Väljiä kyllä. Esim A- linjaista hametta/ mekkoa, levenevälahkeista housua jne...
Vierailija kirjoitti:
Kellohelmainen hame tai mekko tuo pyöreyttä lantioon ja taikoo vyötärön esiin. Pääntien kannattaa olla avara, se keventää yläosaa. Samanväriset kengät ja sukkahousut tekevät sääristä pidemmät ja katse kiinnittyy niihin ongelmakohtien sijaan.
Etsi mekkoa nettikaupoista. Tuo kaupoissa kiertely on hakuammuntaa. Nuo kellohameet eivät juuri nyt ole kovin muodikkaita, joten niitä on vaikea löytää.
Skater dress -mallliset vaan ovat usein hihattomia, ja ap ei kai halunnut näyttää käsivarsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap, sulla tuntuu olevan itselläsi aika selkeä käsitys siitä mitä haluat.
Miksi ees kysyt neuvoa, kun mikään ei kelpaa, vaan tiedät itse paremmin?
Olen kommentoinut niiihin ehdotettuihin juttuihin jotka olen huomannut sellaisiksi, että ne eivät ainakaan sovi vartalotyypilleni. Täällä on tullut paljon ihan kokeilemisen arvoisia ehdotuksia joita en ole itse osannut ajatella tai raakannut suoraan pois ajatellen että eivät kumminkaan käy.
Ap
Mun mielestä sellainen tyyli sopisi, mikä on stailattu Magicians-sarjan Alice-hahmolle. Leveähelmaisia hameita ja mekkoja, ei liian avaria yläosia ja yläkropan linjoja peittämään lyhyet istuvat neuleet, bolerot tms jotka jätetään edestä auki eikä napiteta kiinni. Tuossa tyylissä voi sitten fiiliksen mukaan päättää, kuinka paljon haluaa korostaa vyötäröä tai valita avarampaa kaula-aukkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ap
Varmaan aika liki oikein mitattu, mulla on 49 cm. Olen kyllä aika pitkäkin.
Itse olen 167cm.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä sellainen tyyli sopisi, mikä on stailattu Magicians-sarjan Alice-hahmolle. Leveähelmaisia hameita ja mekkoja, ei liian avaria yläosia ja yläkropan linjoja peittämään lyhyet istuvat neuleet, bolerot tms jotka jätetään edestä auki eikä napiteta kiinni. Tuossa tyylissä voi sitten fiiliksen mukaan päättää, kuinka paljon haluaa korostaa vyötäröä tai valita avarampaa kaula-aukkoa.
Pitää googlata, kiitos
Ap
Vierailija kirjoitti:
Silloin kun on muhkea yläosa ja kapea alaosa vartalosta, ei pidä korostaa alaosaa millään. Eli alaosaan ei piukkoja ihoa myötäileviä vaatteita. Väljiä kyllä. Esim A- linjaista hametta/ mekkoa, levenevälahkeista housua jne...
Just, eli häivytetään niillä leveillä ja hulmuavilla alaosilla ne ap:n parhaat puolet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kellohelmainen hame tai mekko tuo pyöreyttä lantioon ja taikoo vyötärön esiin. Pääntien kannattaa olla avara, se keventää yläosaa. Samanväriset kengät ja sukkahousut tekevät sääristä pidemmät ja katse kiinnittyy niihin ongelmakohtien sijaan.
Etsi mekkoa nettikaupoista. Tuo kaupoissa kiertely on hakuammuntaa. Nuo kellohameet eivät juuri nyt ole kovin muodikkaita, joten niitä on vaikea löytää.
Skater dress -mallliset vaan ovat usein hihattomia, ja ap ei kai halunnut näyttää käsivarsiaan.
Varsinaisesti mulla ei ole (enää) mitään käsivarsitraumaa. Nuorena en tosin voinut kuvitellakaan käyttäväni hihatonta paitaa, mutta enää en jaksa niin välittää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Oletko kokeillut haalareita? Olen saman mallinen ja olen aika ihastunut nyt esim. Zalandossa myynnissä oleviin haalareihin, vai jumpsuitiksiko niitä kutsutaan. Niissä on monissa niin että lahkeet on leveämmät (tasapainottaa) ja osassa myös takapuoli näyttää pyöreämmältä kankaan leikkauksen ollessa vähän pussihousumainen. Vaikea selittää. Kannattaa kokeilla.
En ole kyllä kokeillut, voisihan sitä yrittää. Olen ajatellut että ne korostavat kapeaa lantiota ja vyötäröttömyyttä. Niissä on ne yläosat aika monessa sellaisia löysiä mikä ei yleensä sovi mulle. Niin ja miten niissä käydään vessassa😄
Ap
Kietaisumallinen yläosa luo myös vaikutelmaa vyötäröstä, sopii hyvin rintaville. Itsekin olisin ainakin puolikellohameen linjoilla alaosan suhteen tai bootcut-malliset housut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hameen kanssa voi kyllä käyttää valitsemaansa yläosaa. Eivätkä kaikki mekotkaan hihattomia ole. Sitä paitsi hartioita korostaa usein ne hihat, ei välttämättä hihattomuus. Paljon riippuu vaatteen leikkauksista.
Voi herranen aika, tämä on vihoviimeinen idea ap:lle!