Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaanhoitajan palkka 3047 €/kk ja ylikin

Pöyristyttävää
03.05.2019 |

Tämäkin vain keskiarvopalkka, eli joukossa on vielä paremmin tienaavia sairaanhoitajia. Lähihoitajakaan ei kauas jää, kun keskiarvoliksa on 2772, heidänkin joukossaan on reippaasti yli kolmen tonnin kuussa tienaavia. Iltalehdessä tämä tieto tänään.

Vielä kehdataan valittaa huonoa palkkaa. Vanhustenhoitajat, kodinhoitajat ym. jäävät useita satoja euroja jälkeen näistä palkoista. Ei mikään ihme, että Suomessa on valtava kestävyysvaje ja eletään velaksi, kun julkinen puoli maksaa tämmöisiä liksoja.

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla lisää liksalla pitäisi kohdella potilaita aina hyvin

Ja olla vaitiolovelvollinen

Vierailija
2/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten- ja kodinhoitajat ovat pääsääntöisesti lähi- tai perushoitajia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on vanhustenhoitaja? Vanhuspuolella hoitajina toimii lähihoitajat. Kodinhoitajat taitaa olla jo kuollut ja kuopattu ammatti. Kotihoidossa työskentelee lähihoitajat ja sairaanhoitajat.

Ja taitaa tällä hetkellä hoitajista melkoinen määrä työskennellä yksityisilla ja koko ajan lisääntyy.

Vierailija
4/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä salattavaa sinulla on?

Vierailija
5/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öh olen itse sairaanhoitaja ja ei kyllä todellaakaan ole tollainen paikka. Ehkä jossain tehoosastolla isossa sairaalassa. Palkka on usein vanhainkodeissa 2200 e, sairaalassa ja ikälisällä palkkani on 2500. Tästä jää käteen 1800 e kuussa. 

Vierailija
6/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sairaanhoitajaa paikalla, pitääkö paikkansa?

Vierailija
7/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

sh kirjoitti:

Öh olen itse sairaanhoitaja ja ei kyllä todellaakaan ole tollainen paikka. Ehkä jossain tehoosastolla isossa sairaalassa. Palkka on usein vanhainkodeissa 2200 e, sairaalassa ja ikälisällä palkkani on 2500. Tästä jää käteen 1800 e kuussa. 

Aloittaja puhuu kokonaispalkasta ja sinä peruspalkasta, joten älä yritä viedä keskustelua väärille urille.

Vierailija
8/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sh kirjoitti:

Aloittaja puhuu kokonaispalkasta ja sinä peruspalkasta, joten älä yritä viedä keskustelua väärille urille.

Selitä mäntti, mikä on bruttopalkan ja kokonaispalkan ero.

Vierailija
9/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kateus, taas osoitus mikä sarvikuono tuo aloittajakin on. Vihreänä kateudesta! Ja sen pontimena piti aloituskin kyhätä. Jokainen on palkkansa tässä maassa ansainnut ja etenkin hoitoalalla. Siellä mennään jaksamisen äärirajoilla, aloittaja on niitä mutupäitä, jotka ei tiedä mistä puhuu.

Noissa palkoissa on kaikki lisät mukana, se ei ole peruspalkka. 

Vierailija
10/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskiarvopalkoissa on aina kaikki lisät mukana. 30 vuotta 3-vuorotyötä tehnyt tienaa tietenkin paljon enemmän kuin tuore päivätyötä tekevä.

Minullakin lähihoitajana palkka lähenee kolmea tonnia, mutta sen eteen olen lähes jatkuvasti töissä. Usein 15-tuntisia työpäiviä. Turhaan kadehdit.

Vierailija
11/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee melkein kaikki viikonloput ja muutkin pyhät töitä, niin voi saada vähän yli 3000. 

Jos taas tekee päivätyötä, niin palkka ei todellakaan ole lähelläkään tuota

t.hoitaja

Vierailija
12/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen istumatyötä ja vaikka teen virheen, kukaan ei kuole. Lähinnä puuduttavaa rutiininomaista tietokonetyötä. Palkka on 3500e kuussa.

Enpä uhraisi jouluja, vappuja, juhannuksia enkä varsinkaan öitä tuolla hinnalla. Ja hoitelisi joitain liikenneonnettomuusuhreja virkapuku veressä. Huono palkka on. Neljästä tonnista voisin harkita, mutta en yövuoroja enkä juhlapyhiä!

Vierailija
13/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sh kirjoitti:

Selitä mäntti, mikä on bruttopalkan ja kokonaispalkan ero.

Noissa tilaston keskiarvopalkoissa on mukana ilta-, yö-, pyhä- sun muut lisät, mitä suurin osa hoitajista saa. Sinä puhut päivätyöstä saatavasta peruspalkasta. 

Vierailija
14/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa vaihtaa alaa jos tuo on hyvä palkka jonkun mielestä.

Vierailija
15/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla Taalasmaa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä salattavaa sinulla on?

Haluaisitko sinä että asioitasi levitellään ympäriinsä Ulla t.n tavoin.

Vierailija
16/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei todellakaan ole peruspalkka, vaan lisien jälkeen tuleva palkka. Aina tulee verrata peruspalkkoja.

Vierailija
17/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan lisineen 2440 euroa//kk. Bruttona. Terkuin sh.

Vierailija
18/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3000 euroa kuukaudessa bruttopalkkana ei pääkaupunkiseudulla riitä yhtään mihinkään.

Vierailija
19/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoilla perusteillahan on iät ja ajat kadehdittu ahtaajien ja paperimiesten palkkoja. Miksi heidän yhteydessään puhutaan kokonaispalkasta, mutta hoitsujen yhteydessä vain peruspalkasta?

Vierailija
20/74 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3000 euroa kuukaudessa bruttopalkkana ei pääkaupunkiseudulla riitä yhtään mihinkään.

Mitenkäs sen alle ansaitsevat tulevat toimeen?