Miksei vankilapalveluita anneta Attendon tai Esperin hoidettavaksi?
Käytetään näin säästyneet rahat laadukkaaseen vanhustenhoitoon.
Kommentit (26)
Olen samaa mieltä! Armeija yksityistetään Natolle, niin ne muutkin EU-maat tekee.
Ei vankeja voida altistaa niin huonolle hoidolle.
Nehän karkais kaikki alta aikayksikön!
Vankilan tehtävä on muuttaa kansalainen yhteiskunta kelpoiseksi. Vanhainkodin tehtävä muuttaa kansalainen kuolemalle kelpaavaksi
Vierailija kirjoitti:
Vankilan tehtävä on muuttaa kansalainen yhteiskunta kelpoiseksi. Vanhainkodin tehtävä muuttaa kansalainen kuolemalle kelpaavaksi
Opetetaankohan vankiloissa yhdyssanoja (tuskin)?
Koska laki ei mahdollista toistaiseksi. Lakimuutoksen myötä tämäkin olisi mahdollista.
Luulisi kyllä että vankeinhoito jossain vaiheessa yksityistetään. Miksipä ei. Ei ole yhtään syytä.
USA:ssa vankeinhoito on yksityistetty. Siellä on karmivia vankiloita, niin demokratian esitaistelijoiksi kuin itseään kutsuvatkin.
Voisi olla hyvä pelotevaikute: elinkautinen Attendon/ EsperiCaren linnassa... Hui!
Vangit eivät maksa itse. Siksi. Huono bisnes.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi kyllä että vankeinhoito jossain vaiheessa yksityistetään. Miksipä ei. Ei ole yhtään syytä.
Entäpä kun markkinat vallannut yritys päättääkin vetäytyä alalta?
Noista espereistä ja attendoista ihan omakohtainen kokemus. Minä ja muutama tuttu sanoimme itsemme irti ihan tämän kohun vuoksi. Koska osa omaisista sai ikään kuin estonsa irti tämän vuoksi ja ihan kuin luvan haukkua hoitohenkilökuntaa mitä törkeimmillä tavoilla siellä työpaikalla ja somessa. Nyt, kun näitä tunnollisia ja kilttejä hoitajia on sanonut itsensä irti sen vuoksi, kun eivät kestäneet sitä, että omaiset huusivat päin naamaa jopa uhkailuja ja saivat lukea somesta, kuinka hirviöitä he ovat, omaiset väittää, että nämä sanoivatkin itsensä irti huonon johtamisen takia.
Itsekkin väsyin siihen, että vaikka kuinka juoksin ja tein työni huolellisesti, omaiset tuli karmit kaulassa haukkumaan ja huutamaan ottamatta selvää, mitä itse oli esim. aamuvuorossa tehnyt. Kun se ei todellakaan sen hoitajan vallassa ole, että sairastapauksen vuoksi ei sinne aamuvuoroon saatu klo 7.00 sijaiseksi kokenutta, valmista hoitajaa, joka olisi osannut tehdä työt, kuin sitä paikkaa tehnyt 20 vuotta alalla ollut hoitaja.
Venäjälle ulkoistamista olen miettinyt tai eikö ne Esperit ja Atendotkin kävisi.
Vierailija kirjoitti:
Vangit eivät maksa itse. Siksi. Huono bisnes.
Päinvastoin olisi aivan mahtava bisnes: vankien kulut maksaa pohjaton Kela Gold! Tilanne sama kuin asuntosijoittajillakin: sossun asukki on paras ja tuottavin asukki, koska ei joudu maksamaan itse vuokraansa.
Vierailija kirjoitti:
Noista espereistä ja attendoista ihan omakohtainen kokemus. Minä ja muutama tuttu sanoimme itsemme irti ihan tämän kohun vuoksi. Koska osa omaisista sai ikään kuin estonsa irti tämän vuoksi ja ihan kuin luvan haukkua hoitohenkilökuntaa mitä törkeimmillä tavoilla siellä työpaikalla ja somessa. Nyt, kun näitä tunnollisia ja kilttejä hoitajia on sanonut itsensä irti sen vuoksi, kun eivät kestäneet sitä, että omaiset huusivat päin naamaa jopa uhkailuja ja saivat lukea somesta, kuinka hirviöitä he ovat, omaiset väittää, että nämä sanoivatkin itsensä irti huonon johtamisen takia.
Itsekkin väsyin siihen, että vaikka kuinka juoksin ja tein työni huolellisesti, omaiset tuli karmit kaulassa haukkumaan ja huutamaan ottamatta selvää, mitä itse oli esim. aamuvuorossa tehnyt. Kun se ei todellakaan sen hoitajan vallassa ole, että sairastapauksen vuoksi ei sinne aamuvuoroon saatu klo 7.00 sijaiseksi kokenutta, valmista hoitajaa, joka olisi osannut tehdä työt, kuin sitä paikkaa tehnyt 20 vuotta alalla ollut hoitaja.
I feel you, mutta kuinka paljon te solvasitte ja annoitte "rakentavaa" kritiikkiä oman johtonne suuntaan ilmiselvistä epäkohdista? Työntekijän tärkein tehtävä on antaa murskaavaa kritiikkiä epäpätevän johdon suuntaan jo ennakkoon, ennenkuin asiakas ehtii edes havaita jotain olevan pielessä.
Siksi, koska vangeillakin on oikeuksia. Toisin kuin ilmeisesti vanhuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Venäjälle ulkoistamista olen miettinyt tai eikö ne Esperit ja Atendotkin kävisi.
Siis onko venäläiset oikeasti valmiita tarjoamaan suomalaisille vankilapalveluja? Onko tätä koskaan kysytty heiltä?
Vielä halvemmalla päästäisiin, jos ulkoistettaisiin kaikki vankilat Venäjälle.