Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

¤¤¤Ensikot vk 21¤¤¤

22.05.2006 |

Ei tainnut olla vielä uutta pinoa...en ainakaan löytänyt?!?!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää äiti kävi nyt sitten kampaajalla=) ja oon oikein tyytyväinen! Kampaaja oli kiva täti jonka kanssa tultiin hyvin juttuun ja ymmärsi heti mitä halusin - ja osasi sen myös toteuttaa! Nyt pitää enää värjätä nuo harmaat piiloon ristiäisiä varten=/

Käytiin samalla ostamassa Lidlistä vaippoja, niitä on niin kovasti kehuttu että pitääpä kokeilla. Meillä siirryttiin jo isompaan kokoon, hurja miten nopeasti nämä kasvaa..=)

Nyt syöttämään neiti Aurinkoista=)Ilmoitelkaas kuulumisianne!!

-Ankka-

Vierailija
2/30 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tää elämää =)

Aamulla taas loikoiltiin koko perhe sängyllä pitkään, ilman minkäänlaisia kiireitä. Voi kun mies voisi olla kans aina kotona ja pikkuinen pysyisi aina näin pienenä...

Päivä meni joutuisasti. Kaupoilla kävimme koko porukka ja nyt iltapäivästä kävimme tutustumassa kastejuhlan pitopaikkaan.

Ristiäiset pidämme 18.6 ja vieraita on kutsuttu n. 20 aikuista ja 10 lasta. Päivä on päätetty ja paikka varattu jo maalis-huhtikuun vaihteessa, eli olemme olleet ajoissa liikenteessä.

Hierojan sain varattua vasta 5.6 itelle. Toivottavasti tissit antaa periksi mahallaan makaamisen ;) Koko talven olen sitä oottanu, et pääsen taas hierojalla käymään. Kampaaja pitäis kans varata ennen ristiäisiä.

Mies ehdotti, josko kävisimme ihan valokuvaamossa ottamassa perhepotretin =) Olishan se aika ihanaa, mutta täytyy hieman miettiä vielä raskitaanko...

Kerrohan Ankka mielipiteesi sit niistä vaipoista. Jos itekki uskaltais niitä kokeilla...

Pertti on alkanu örisemään kovasti. Liekö Lordilla osuutta asiaan, kun sellaista ÄIJÄÖRINÄÄ lapsi pitää ;)

Ja äidin mielestä pikkuinen hymyilee aina äitille! Ne jotka puhuvat vatsanväänteistä höpöttävät ;)

Nyt tissitteleen taas =)

Lisa & Pertti 10vrk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hitsit mulla on jalat kipeenä, kävelin eilen Naisten Kympin. Duuniporukalla oltiin, viime vuonna oltiin myös. Kyllä teki hyvää!

Täällä arki rullaa ihan normaalisti, ei mitään ihmeempiä... tyttö kasvaa kovasti. Tyttö on ruvennut kovasti juttelemaan ja nauraa ääneen, joka päivä tulee uusia ääniä suusta.

Vierailija
4/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankalla ja Lisalla on luvassa/ollut mukavia hemmotteluhetkiä =)

Käytiin sitten tosiaan siellä lekurilla sunnuntaina ja neiti sai antibiootit siihen tulehtuneeseen mansikkaluomeen. Lisäksi kirjoitti reseptin sellaista puuduttavaa rasvaa (tehoaa vain pari tuntia ja saa laittaa korkeintaan kolmesti päivässä) ja sanoi että panadolsuppoja voi hyvin antaa kolmesti päivässä. Hyvä niin. Muutoin neiti itkee niin kovasti pissatessaan =(

Meillä on neiti syönyt viime aikoina aika vähän, lieneekö syynä ollut tulehdus. En kuitenkaan ole huolestunut, koska on ollut pääasiassa hyväntuulinen. Viime yönä nukkui 8 h putkeen, söi ja nyt on taas nukkumassa partsilla.

Mites teidän päikkärit? Neiti nukkui eilen 10-23 yhteensä ehkä kolme tuntia ja nekin tosi pienissä pätkissä. Lähinnä torkahti hetkeksi.

Joopa joo. On tää äitiys välistä niin raskasta, mutta toisaalta myös kovin antoisaa. Ollaan ajateltu, että Kertun täyttäessä vuoden, aloitellaan toisen yritystä. Haluaisin kyllä aikasemminkin, mutta tarkoitus olisi saada opinnot plakkariin tässä välissä.

I ja K (huomenna 2kk)

Vierailija
5/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ankka: Kerro tosiaan sit niistä vaipoista ku olen itseki aikonu kokeilla mut ehdit ensin ni odotellaan sinun kommentteja :)

Lisa: Täällä on sama homma ku isi on kotona aamulla ni yhdessä loikoillaan sängyllä ja ihastellaan :) Kyllä meidänki mielestä Eetu hymyili jo parin viikon ikäisenä eikä ne kyl niitä vatsavääntöjä aina ollu :) Voi ku sais itseki aikaiseksi et menis hierojalle ku yläkroppa on ihan jumissa :(

NapNap on kyl ollu reippaana!

Iglu: Toivottavasti neidin olo paranee!

Meillä myös nukutaan päivisin sellaisia ½-1 tunnin pätkiä. Meillä on samanlaiset suunnitelmat toisen tekoon ku ilmeisti sektion jälkeen pitää odottaa se vuosi... Niin oon kuullu mut en oo varma!

Tänne ei muuten mitään uutta! Eetu kovasti porisee ja nauraa ääneen joka on tosi hellyttävän kuuloista :) Lattialla pyörähdetään heti mahalleen ja siinä sit aikansa ähisee ja sit menee hermot ku ei liikkeelle vielä pääse... Nyt täytyy lähtä aamupuuron syöntiin!

Vierailija
6/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö torkahti sitteriin. Se nukahtaa aina melko nopeasti ekoille päiväunille aamuherätyksen jälkeen. Muuten se ei päivällä välttämättä kovin hyvin nukukaan, vaunuissa tai autossa nukahtaa kyllä, mutta ei kotona.

Meillä on ollut ajatuksissa mennä ensi vuonna naimisiin, loppukesästä tai alkusyksystä. Sen jälkeen mä haluaisin varmaan ruveta toista lasta yrittämään. Tulitteko muut kuinka " helposti" raskaaksi? Meillä yritettiin neljä kiertoa, eli melko nopeasti, vaikka se silloin ikuisuudelta tuntuikin.

Marika taisi näihin aikoihin viime vuonna olla jo raskaana...?

Vierailija
7/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap: Joo raskaana oltiin vuosi sitten. Tasan vuosi on plussasta :) Voi ku tulee haikee olo ;) Aika nopeasti se tais tärpätä niinku isi sanoo et kerran kontas yli ;) Söin pillereitä vielä alkuvuodesta ja sitten sitä melkein heti oltiinki raskaana ku lopetin... Edellisenä vuonna tulin samoihin aikoihin raskaaksi mut se sit meni kesken mut onneksi sit viime vuonna onnistu ja on nyt ihana pikkumies :)

Kuinka kauan muuten meinaatte imettää? Mä oon aatellu et sinne 6 kuukauteen täysimetyksellä jos vaan poika pysyy tyytyväisenä! 2 viikon päästä kyl sais alkaa maisteleen kiinteitä et saa nyt nähdä...

Nyt syöttään ja itseki pukemaan!

Vierailija
8/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljännestä kierrosta tais meilläkin tärpätä. Ne kolme ekaa oli kyllä sellasia, että ei ees otolliseen aikaan päästy oikeen yrittämään... Hyvä on, että meni edes sen verta, että kerittiin toisiimme vähän tutustumaan ;) Vajaa kuukausi tapaamisesta meillä oli jo se asenne et tulee jos on tullakseen... Kaikesta huolimatta mä kerkesin olemaan jo ihan varma siitä, etten ikinä tulisi raskaaksi.

Mulle ei oo kyl kukaan sanonu, että sektion jälkeen pitäisi vuosi odottaa, mut onpa tuo ihan järkeen käypää, että kohtukin sitten pysyy kasassa jne.

Imetyksestäkin oli puhetta. Yritän nyt tuottaa tuota omaa maitoa mahdollisimman pitkään. Pelkään vaan, että ei heru pumpulle sinne kuuteen kuukauteen saakka, mutta saa nähdä. Toistaiseksi on oma maito riittänyt =) Kiinteiden maistelua olen ajatellut aloitella kanssa siinä neljän kuukauden kieppeillä, mutta katsotaan...

P ja K

Vierailija
9/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskos sitä tällä viikolla vaikka pinoutuiskin =D

Lidlin vaipoista täälläkin odotetaan kokemuksia¿ paineita ankalle =D

Meillä raskautuminen kävi kyllä kanssa helposti¿ oltiin ihan tulee jos on tullakseen -meiningillä ja tulihan se. Viimeiset pillerit mä söin toukokuussa, ekat omat menkat tuli heinäkuun alussa ja seuraavia ei sitten enää tullutkaan eli toisesta kierrosta tärppäs enkä mä edes huomannut mitään ovista olleen =D Ne kuumat etelän yöt¿ ;) ja tuollapa tuo meidän espanjan tuliainen nyt vetelee sikeitä partsilla.

Sinne puoleen vuoteen mullakin olis haaveena täysimettää, mutta saapa nyt nähdä¿ ollaan tapeltu viikon verran nyt imetyksen kanssa niin, että huh¿ Poika saa ihan hirveitä raivareita välillä tissille, eikä sitten rauhoitu muuta kuin pullon kanssa. Onneks ei noin mee joka syötöllä kuitenkaan¿

Ristiäiset meillä on kesäkuun 11. Nimi on jo tiedossa, mutta enpäs vielä paljasta kun täällä palstailee sukulaisia. Terkut Delianille jos satut pinoon eksymään =D Ihan vaan perhepiirissä pidetään ristiäiset ja pitopaikkana on mun lapsuudenkoti kun täällä meillä ei oikein mahdu¿

Arki rullaa muuten ihan kivasti ja poika on aivan ihana mitä nyt sitten noita rintaraivareita saa.

Ai niin, meidän Paco oli viime lauantaina ensimmäisen kerran mummulla ja vaarilla yökylässä. Oltiin kavereiden häissä. Paco oli siellä alkuun mukana ja sitten mun vanhemmat tulivat hakemaan pikkumiehen kuuden aikaan. Hyvin oli mennyt yökyläily. Ei ollut pieni edes itkenyt (pulloruokinnasssa kun oli niin ei tissille tarvinnut huutaa). Äiti nyt vähän oli sydän syrjällään tietysti, mutta oli kyllä ihana nukkua yksi yö kunnolla. =)

[color=red]pikku-milli & paco 3 (ja puoli)vk[/color]

Vierailija
10/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no nyt oli meilläki ensimmäinen äänekäs yö. Pertsa itkeskeli/kitisi muutaman tunnin (3). Sai sellaisia Pikku-Millin kuvailemia rintaraivareita. Tissi olis tarjolla, niin älytön tohina vain alkoi, suu auki heiluttaa päätä ja hamuaa ku pöllön poikanen, eikä näin ollen saa mitään aikaseksi ja huuto kovenee. Rauhottui kuitenki sit viereen nukkumaan ja nukkuikin siinä aamuun asti... tai oikeemmin sanottuna puoleen päivään asti. 10:00 herättelin tissille ja sit taas nukahti uudestaan.

Ajattelin, josko olis ollu vatsavaivoja... Mies kävi ostaan varuilta cuplatonia, mut siinä ei annostusta nuin pienelle. Onko kokemusta? Saako sitä antaa ja jos niin kuinka paljon? Olen tottunu antaan sitä hieman isommille (aikuisille).Tietty neuvolasta osaavat neuvoa...

Imetystä mulla kans tarkotus jatkaa niin kauan kun vain maitoa riittää. Ihan täysimetystä tuskin kuitenkaan, vaan kiinteiden ruokien lisänä... Saas nyt sit kuitenki nähä.

Raskautumisesta oli kyselyä... Meillä oli eka treffeistä (sokko-sellaiset) puhetta, että sit tulee, jos on tullakseen. Tiesin, että kovin helpolla ei taida tulla, sillä entisen aviomiehen kanssa yritystä oli 2,5vuotta tuloksetta. Noh, 2,5 vuotta meni taas ennen kuin tärppäs. Nyt edelleen sama ajatus, toinen saa tulla sit ku on tullakseen. Emme estä =)

Kuten kuitenki jo aijemmin mainittin, nyt jo surettaa se, että toiselle ei ole mahollista antaa näin paljon huomiota, kun tälle esikoiselle :/

Iglu, toivottavasti Kertun kivut helpottaa nyt kun saitta lääkkeet!

Päikkäreistä kyselit... Meillä ei vielä sen kummempaa rytmiä. Just eilen miehelle asiasta sanoin, et pitäs alkaa pikkuhiljaa sellaista luomaan, ettei ihan mahottomaksi mene... Mut onhan tuo ääpäle vielä niin pikkuinen...

Nyt taas viihdyttään komistusta =)

Lisa & Pertti 11vrk

Vierailija
11/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paineita tosiaan, Milli=D Meillä on vielä muutama vaippa tuosta pampers-paketista käyttämättä...jäi sitten yhtä vajaa paketti niitä pirkkoja lojumaan, hoksattiin yhtäkkiä että nyt on siirryttävä isompiin. Kai ne on valmiina odottamassa sitä seuraavaa;D Jota ei kuitenkaan ihan heti aleta yrittämään, vaikka isäntä tuossa aamulla kyseli että joko=D Tämä neiti tärppäsi 2 kierron jälkeen, vaikka luulin minäkin etten oo sikiävää tyyppiä. Niin ne hoitajat silloin sairaalassa joskus tuumailivat...vaikka millä perusteella, se on jäänyt epäselväksi. Taisin olla sillon tuulimunan aikaan niin sekasin etten osannut edes kysellä tarkemmin..se vaan oli rankkaa aikaa, mutta nyt tuossa tuhisee tuo neiti Aurinkoinen ja ihan oikean miehen kanssa=) Eipä niillä vanhoilla asioilla ole enää merkitystä.

Meillä pitäisi alkaa siivoilemaan ristiäisiä varten nyt kun miehellä on vapaata, mutta vielä ei oikein jaksa paneutua asiaan..tuo sadeilma vähän puuduttaa. Onneksi on vielä muutama päivä aikaa.

Kertokaas muuten te ristiäiset jo pitäneet onko jotain mitä pitäisi ottaa huomioon tässä järjestellessä? Meillä on 2 lasta vieraiden joukossa ja muut aikuisia. Niin ja se yksi ihana koira=) Jotenkin tuntuu että oon aivan pihalla tämän homman kanssa, onneksi tuo anoppiehdokas hoitaa niin suuren osan tarjoiluista!

Vielä oli muutakin kysyttävää mutta pääsi unohtumaan. Palailen tiedustelemaan kun muistan=)

Vierailija
12/30 |
23.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania vauvantuoksuisia juttuja teillä täällä...:) *kurkkii taas kerran*

Queen ja pulla rv 28+6

Vierailija
13/30 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meki sit ostettiin niitä lidlin vaippoja ku siellä käytii ja nyt sit testaillaan. Ainaki ensimmäinen vaippa piti. Ne vaan tuntuu paljo paksummilta eli ne ei tunnu istuvan päälle yhtä hyvin ku pampers... Tuleepa nyt kokeiltua miten ne poikavauvoilla toimii ja meillä taitaa olla se isompi (7-18kg) koko testissä.

Rintaraivareista oli puhetta... Oletteko aatellu et saattais olla tissit niin täynnä maitoa et maito tulee liian paineella ja siksi vauvalla saattaa olla huono niellä... Meillä ainaki Eetulla on huomannu sen ettei suostu syömään jos maito tulee liian kovalla paineella ja olen sit lypsäny liian pois ni on sit syöny. Tai sit on " kuplia" mahassa.

Ristiäisistä ei tuu kyl muuta mieleen ku että muista syöttää vauva tosi hyvin ennen kastetta ni on rauhallisempi. Meillä Eetu oli yliväsyny ku ei millään alkanu silloin aamusta nukkuun ja kiireellä syötin ni huutoahan se sit oli :) Kuhan kahvia, muita juomia ja tarjottavaa riittää ni kaikki kyl sujuu :) Ei kannata myöskään laittaa vaaville kovin hirveästi vaatetta ku porukkaa on joten sisällä tulee tosi lämmin ja sylistä syliin kiertää ni kuumahan siinä tulee.

Nyt ei sit taas muuta tulekaan mieleen!

Vierailija
14/30 |
24.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti Marikalle vinkeistä=) kävin ostamassa kastemekkoon tänään ruusukkeen kun en oikein edellisestä tykännyt..turhan iso. Meillä on tuo kastemekko ollut mulla ja siskoni lapsilla, viimeksi -90 siskon nuorimmalla tytöllä josta tulee myös meidän neidin kummi=)

Sen kummempia ei tähän päivään kuulukaan, huomenna pitäis ne siivouksetkin alkaa...typy menee hoitoon niin saadaan rauhassa siivoilla.

Nyt kattomaan CSI:ta...!

Vierailija
15/30 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi eiliset 2-kuukautisneuvolaterveiset. Neiti kasvaa huimaa vauhtia =) Painoa oli 5560g ja pituutta 57,9cm(vähän nuo tarkkuudet pituudessa epäilyttää. Kolmessa viikossa oli tullut 950g ja 3,4cm lisää!!! Ja minä kun olen ollut paniikissa kun neiti syö niin vähän. Suositushan on se 1/6-1/5 painosta ja meidän neiti syö ehkä 7-8dl, kun sellainen litran verran ois hyvä. Taidan lypsää hälle aikamoista kermaa =D

Juu ristiäisistä sen verta kanssa, et meil ei neidillä ollut kastepuvun alla mitään tai no vaipan päälle laitoin pikkarit etteivät vaipan kuviot ainakaan loista läpi. Kahvikupit laitoin jo hyvissä ajoin aamulla ja keittimenkin latasin ennen seremoniaa. Siinä sitten sopivan tilaisuuden tullen sen napsauttaa päälle. Hyvä on varmasti varata laseja ja vesi/mehukannu, ettei ihmisten tarvitse erikseen pyytää. Eipä kai nyt sen kummempia. Tilaisuus on yleensä läheisten kesken, joten tuskin on kauhean muodollista.

Tänään on luvattu vettä, mutta ulkona paistaa juuri nyt aurinko, joten taidan lähteä reippailemaan koiran kanssa. K nukkuu parvekkeella vaunuissa. Tarvii varmaan töniä isäntää vähän hereille, että reagoi jos neiti herää siellä.

P ja K 2kk1pvä

Vierailija
16/30 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos NapNap sattuu paikalle, niin mitäs siitä tytön kakkaamisen puutteesta oli silloin puhetta? Muistaakseni teillä oli jonkun aikaa ettei tullut ja oli vissiin normaalia...? Täällä on nyt pari päivää mennyt ettei mitään tule, hirveää ähinää ja puskemista kyllä taas aamuisin. Päivisin ei mitään ongelmia kuitenkaan, tyttö on oikein iloinen ja tyytyväinen! Ainoastaan sillon aamulla jonkun aikaa..mallasuute ei saa myöskään mitään aikaan.

Sen kummempia ei tänne taas tähän hätään, päivä on siivottu ja typy oli sillä aikaa hoidossa. Oli kuulemma nukkunut koko ajan=D Hyvä vaan, säästipä kaikki hymynsä äitille ja isille;)

Ilmoitelkaas mammat itsestänne, tää ankka vaikuttaa jo pikkuhiljaa palstaterroristilta...

Vierailija
17/30 |
25.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, meidän tyttö kakkaa nykyään aika harvoin, viimeksi oli 7 päivän väli... mutta on tosiaan ihan normaalia, varsinkin lapsilla jotka saavat rintamaitoa.

Vierailija
18/30 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juurikaan ole viittiny taas koneella istua, ei sillä, et en kerkeäis lapsen hoidolta, vaan sillä, että äitini tuli yllättäen kylään ke iltana ja aikoo viipyä sunnuntaihin :)

Ihan kiva, että vihdoin tuli vauvaa katsomaan, kun on aina vain aikonut ja aikonut. Muutenkin hän heräsi aika myöhään tähän minun raskauteen... tais olla viikolla 36, kun olin sairaalassa sen raskausmyrkytys-epäilyn vuoksi. Osaksi vaikuttaa tietysti se, että välimatkaa on yli 700km, eli ei nähä muutenkaan kun pari kertaa vuodessa.

Välillä Pertsan " intoilu" tissillä johtuu tuosta Marikan mainitsemasta maidon suihkuamisesta, mutta kyllä se yleensä on jotain muuta. Hieman on ehkä toistaiseksi rauhottunut, kun olen antanu sitä Cuplatonia.

Vaan hyvinpä tuo poika kuitenki on nukkunu aina. Yleensä sellasia 3-6h pätkiä öisin ja sit taas ruokaa :)

Mut nyt taas muihin hommiin

Lisa & Pertsa 2vko:a

Vierailija
19/30 |
26.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neiti kiljahti tänään sillai söpösti hymyn lomasta, ensimmäistä kertaa..meinasi tulla tippa linssiin! Maailman ihanin ääni=)

Käytiin tilaamassa kukkakimppu ristiäispöytään ja ihana on sekin! Miehen sisko halusi sen laittaa ja pääsin mukaan valitsemaan sellaisen kuin itse halusin. Samalla tuli ostettua itselle ja vaaville kaikkea pientä suurta päivää varten=) Hommaa riittää sitä odotellessa joten en nyt kirjaile pitempää tarinaa...

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Vierailija
20/30 |
27.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika ihanalta kuulostaa tuo teidän vauva-arki, vaikkei se aina niin ruusuista oliskaan. =) Hyviä vinkkejä oon teiltä täältä noukkinu + mesessä oon kans saanu paljon hyviä neuvoja. Että kiitosta vaan... =)

T: pikku hiljaa perässä tuleva Burde

PS. Penni-Enni ilmi selvästi tykkää tästä palstasta, kun heti alotti hirmusen elämän mahassa, kun tänne tulin.