Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

en pärjää kotona, esim en saa ruokaa, peseytyä yms

Vierailija
02.05.2019 |

Mitä apua voi aikuinen lapseton saada kotiin? Olen vähävarainen.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukea on saatavilla. Kelasta voi hakea eläkkeensaajan hoitotukea, jos olet eläkkeellä.

Sosiaalitoimesta voi saada kotiin apua. On myös erilaisia vammaispalveluja sekä neuropsykiatrisia kuntoutuspalveluja olemassa. Jos et jaksa itse etsiä, niin voitko pyytää jotain ystävää auttamaan avun  saamisessa?

Tsemppiä.

Vierailija
22/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille asiallisille vastaajille!

Ymmärrän toki ajatuksen, että asiakasta ei tulisi passivoida, mutta jos joku vain katsoo vierestä kun yritän itse saada ruokaa niin tulos on se, että työntekijä aika loppuu kesken ja minulla on yhä nälkä.

Mutta hyvä tietää, että konkreettista apua on saatavilla. Tilanne on mennyt jo liian pahaksi.

Kiitos kaikille.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi et saa ruokaa? 6-8 tuntia ei muuten ole mikään pitkä aika syömättä. En näe tässä mitään järkeä jos siis ongelmat on psyykkisiä, eri asia jos joku fyysinen vaiva estää sinua vaikka liikkumasta.

Jos taas et vaan jaksa tai ei huvita lämmittää itse mikrossa ruokaa, niin ole ilman ruokaa vaikka 23h päivässä ja mene terapiaan!

Vierailija
24/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi et saa ruokaa? 6-8 tuntia ei muuten ole mikään pitkä aika syömättä. En näe tässä mitään järkeä jos siis ongelmat on psyykkisiä, eri asia jos joku fyysinen vaiva estää sinua vaikka liikkumasta.

Jos taas et vaan jaksa tai ei huvita lämmittää itse mikrossa ruokaa, niin ole ilman ruokaa vaikka 23h päivässä ja mene terapiaan!

Psyykkiset oireet estävät kaupassa käymisen ja ruoan tekemisen. ap

Vierailija
25/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hienoa, että tunnistat ongelmallisen tilanteen ja kurottaudut apua kohti. Etsi vielä tänään yhteystiedot niin voit heti aamulla soittaa ja kertoa tilanteestasi. Muista myös painottaa, että haluat selvittää tilanteesi heti, että saat jotain konkreettista edistystä tilanteeseen. Älä jää odottamaan vielä huonompaa hetkeä koska sosiaalityö voi olla myös ruuhkautunut. Hyvää yötä Sinulle.

Vierailija
26/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla perhettä, jolta voi kysyä apua? En tarkoita, etteikö kannattaisi joka tapauksessa ottaa jo pian yhteyttä aikuissosiaalityöhön, kuten joku tuolla aiemmin neuvoikin.

Vierailija
27/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös seniorineuvoja osaa neuvoa.

Vierailija
28/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin pahoja ongelmia. Luin tämän ketjun ja ilahduin ihmisten empatiasta ja halusta auttaa. Sellaisia suurin osa ihmisistä onkin.

Vierailija
29/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista saada henkilökohtainen avustaja? Kun soitat sinne sosiaalihuoltoon tai mihin otatkin yhteyttä niin valita ihan rehellisesti. Suomalaisten ongelma on monesti että omia ongelmia vähätellään. Eihän tuo käy päinsä että joudut olemaan nälässä ja peseytymättä ja siivoamatta. Monesti lääkärit "vähättelevät" potilaan tilannetta, juuri koska olisi parasta että potilas on itse aktiivinen. Jos "vähättely" menee läpi ja potilas myöntyy tähän ja sanoo pärjäävänsä, niin lääkäri näkee että ei tämä niin sairas oikeasti olekaan.

Vierailija
30/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikroruuat? Niissäkin on terveellisiä vaihtoehtoja, esim. pinaattilätyt tai verilätyt. Osta vain helppoja, valmiiksipakattuja ruokia sekä kertakäyttöastioita.

Vierailija
31/39 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ehdottaisin, jos olet itse kovin huonossa kunnossa, avaudu jollekin läheiselle, ystävälle tai perheenjäsenelle niin, että saat jonkun jaksavan ihmisen rinnallesi etsimään apua. Ettei vain jää ajatuksen tai toiveen tasolle avun etsiminen.

Muistutuksena, että pahoistakin ongelmista selviää.

Vierailija
32/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap on jaksanut hakea apua. 

Vierailija
33/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteys sosiaalitoimeen, sieltä varmaan tulevat tekemään tilannekartoitusta. Älä jää yksin, apua kannattaa hakea. Onko ketään tuttua, joka sua voi auttaa?

Voiko sosiaalityöntekijä tulla kotiin asti? ap

Luulisin, että tulee. Ainakin meillä päin pienehköllä paikkakunnalla. Missä päin asut?

Pystytkö ottamaan yhteyttä itse sosiaalitoimeen?

Pystyy hän kun otti yhteyttä tähänkin palstaan.

Vierailija
34/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ap on jaksanut hakea apua. 

Ruokavälit 6-8 h, ei aina jaksa suihkuun. Ei se nyt niin hälyttävää ole. Ei saa ilmaista palvelijaa.

Ohis

Vierailija
35/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ihmiset viitsikö dissata, kun joku kysyy neuvoa ja apua.

Vierailija
36/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
37/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin maassamme olevan paljonkin ihmisiä, jotka tarvitsemaansa apua saatuaan olisivat kykeneviä töihinkin, ainakin osa-aikatöihin. 

Meillä on vain outo kulttuuri siinä mielessä, että yksin pitää pärjätä. Olet laiska tai tyhmä, jos et pärjää. Ihmisten erilaisiin ongelmiin on monesti vaikea samastua, jos ei itsellä ole sellaisia sattunut olemaan. Voi jäädä sivustahaukkujan rooli helposti päälle.

Olisikin kiva kuulla, jos joku on saanut apua ja elämänsä parempaan kuntoon avun myötä.

Vierailija
38/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi saada henkilökohtaisen avustajan. Täytyhän niitä psyykkisesti vammaisillekin myöntää.

Vierailija
39/39 |
03.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania ihmisiä olette, jotka olette täällä apua tarvitsevaa neuvoneet. ❤️ T. Muuan nainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi