Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettymys työelämään

Vierailija
02.05.2019 |

Kuinka moni samaistuu? En saanut sinnikkäästä hakemisesta huolimatta oman alan töitä. Sain paikan alalta johon minulla ei ole koulutusta. En pääse hyödyntämään maisterin tutkintoani. Yritän katsella yhä oman alan paikkoja, mutta harvassa ovat. Muutin tämänkin työn takia toiselle paikkakunnalle vaikka mieheni asuu muualla. Alkoi ahdistaa työttömyys mutta nyt ahdistaa yksitoikkoinen asiakaspalvelu työ alalta jota en ole edes opiskellut. Oon aivan poikki. Työnantaja vie kaikki mehut ja mentaliteetti on se, jos itse ei jaksa niin seuraavia on jo jonossa. Tätäkö se työelämä on? Vai liittyykö tää vaan työuran alkuun?

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan maisteri olet?

Vierailija
2/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatustieteilijä (yleisen kasvatustieteen opiskelija, en opettaja)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kouluttauduit alalle missä ei ole töitä. Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
4/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koet olosi varmaan vähän paremmaksi kun alennat muita?

Vierailija
5/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No enpä päässyt muuallekaan. On mulla työkokemusta omalta alaltakin jo, mutta silti valmistumisen jälkeen ei ne hommat tärpänneet. Ap

Vierailija
6/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan ensiksi heräsi kysymys, miksi opiskelit alalle jossa on noin huono työtilanne? Ja se on ollut huono jo ainakin vuosikymmenen eli selitykseksi ei kelpaa, että tilanne oli aikaisemmin parempi. Ihmettelin jo kymmenen vuotta sitten kun itse aloitin eria alan opinnot, että mitähän töitä lukioaikainen ystäväni koskaan saa tuolla yleisen kasvatustieteen tutkinnollaan kun ei saa edes opettajan pätevyyttä. Omia valintojahan nämä on. Olisihan se kiva opiskella vain kaikkea mukavaa ja itseä täysillä kiinnostavaa mutta sen verran on itsellä ollut järkeä mukana valinnoissa etten alkanut kouluttautumaan alalle jossa ei ole työpaikkoja. Valitsin toisen alan joka ei ehkä se ykkös mielenkiinnon kohde mutta ainakin löytyy töitä.

Vierailija
7/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanistit eivät ole koskaan jaksaneet fyysistä työtä. Onko masennuskortti jo käytetty?

Vierailija
8/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ihan ensiksi heräsi kysymys, miksi opiskelit alalle jossa on noin huono työtilanne? Ja se on ollut huono jo ainakin vuosikymmenen eli selitykseksi ei kelpaa, että tilanne oli aikaisemmin parempi. Ihmettelin jo kymmenen vuotta sitten kun itse aloitin eria alan opinnot, että mitähän töitä lukioaikainen ystäväni koskaan saa tuolla yleisen kasvatustieteen tutkinnollaan kun ei saa edes opettajan pätevyyttä. Omia valintojahan nämä on. Olisihan se kiva opiskella vain kaikkea mukavaa ja itseä täysillä kiinnostavaa mutta sen verran on itsellä ollut järkeä mukana valinnoissa etten alkanut kouluttautumaan alalle jossa ei ole työpaikkoja. Valitsin toisen alan joka ei ehkä se ykkös mielenkiinnon kohde mutta ainakin löytyy töitä.

Ehkä oon sitten hölmö ja tietämätön. En pidä kasvatustieteitä kaikista huonoiten työllistävänä..Voinha opiskella tähän päälle vielä pedagogiset tai vaikka lastentarhan opeksi. Kyllä niillä ainakin töitä riittää. Miltäs alalta itse olet, kun olet niin hyvin osannut valita? Ap

Vierailija
9/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jengi alaklikkailee ihan hulluna, mutta tämä on tosiaan yksi tekijä, jota kannattaisi miettiä alanvalinnassa.

Vierailija
10/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja itseasiassa mun opiskelukaverit kaikki on työllistyneet tällä koulutuksella. Moni vieläpä oman alan hommiin. Tää tutkinto on aika laaja ja monenlaisiin tehtäviin voi sijoittua. Ap

Vierailija
11/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä tai viimeiset 20-vuotta työnteko on ollut sellaista ettei se kannata taloudellisesti ja kaikessa säästetään ja työnlaadussa myös.

Eli työelämä elää syvää lamaa ihan henkisessä sväärrissään.

Ei ole työterveyslääkäriä, ei vakuutuksia, ei makseta ylityölisiä, ei välttämättä makseta TES:sin mukaisia palkkoja, ei välttämättä saa pitää luvattuja taukoja, ei tehdä työsopimuksia.

Kaikki nämä normaaleja juttuja nykyään.

Vierailija
12/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen opettaja (vakivirassa) ja nauran typeryydellesi sillä on oma virheesi että opiskelit alalle joka ei työllistä

mutta jokainen kärsikööt valintojensa seuraukset, minä lähden nyt trivagoon etsimään ensikesän lomakohdetta...

Vierailija
13/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

... Joten miksi et sinä? Mistä johtuu?

Ja itseasiassa mun opiskelukaverit kaikki on työllistyneet tällä koulutuksella. Moni vieläpä oman alan hommiin. Tää tutkinto on aika laaja ja monenlaisiin tehtäviin voi sijoittua. Ap

Vierailija
14/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Naiset ovat miehiä korkeammin koulutettuja!". Ja tässä se nähdään.

Vuosikausien ikiopiskelu mieselättäjäyhteiskunnan maksamana ja lopputulos on miinusmerkkinen. 

Vierailija
15/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh voi ei. Yritä vaan sitkeästi löytää jotain muuta. Tai jos ei auta niin etsi joku muu ala?

Vierailija
16/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä aina viisastellaan.  " Miksi valitsit sen ja sen ja sen".  Tilanteet ja ajat muuttuu.  Nuorempana on voinut tehdä valintoja, joita ei enää tekisi nyt. Moni valinta on kuitenkin vielä melko järkevä, ei mikään ihan järjetön harvinainen linja, josta ei koskaan maailman historiassa ole töitä saanut. Myöskään kaikki eivät pääse sellaisille linjoille, joista saa varman  työn. Jos on saanut töitä nuorena, ei sitä välttämättä saa näin liki 5-kymppisenä.  Itse olen tehnyt töitä siitä asti kun 21-v valmistuin  ensimmäiseen ammattiin. En ole kuitenkaan saanut mitään virkaa tai  vakituista työsuhdetta koska alallani niitä  ei juurikaan ole. Olen jäämässä tod.näköisesti kesän lopussa työttömäksi akateemisesta työstäni ja katselen nyt tämän toisen koulutuksen turvin niitä työpaikkoja. Siitä töitä saa, mutta mieluummin menisin korkeampaa koulutustani vastaavaan. Minulla ei ole hoitoalasta kokemusta 20 vuoteen ja koulutuksesta aikaa melkein 30 v, mutta töitä on jo tarjottu. Jos en olis käynyt nuorena tätä koulutusta niin olisin tod.näköisesti pitkäaikaistyötön kohta. Kuten moni kollega. 

Vierailija
17/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä sä haet töitä väärällä tavalla? Verkostot, verkostot....

Vierailija
18/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minä olen opettaja (vakivirassa) ja nauran typeryydellesi sillä on oma virheesi että opiskelit alalle joka ei työllistä

mutta jokainen kärsikööt valintojensa seuraukset, minä lähden nyt trivagoon etsimään ensikesän lomakohdetta...

En usko hetkeäkään, että olet opettaja -saati vakivirassa. Ja jos olet niin sääliksi käy oppilaitasi.

Vierailija
19/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oot ettiny töitä? Ainaki pääkaupunkiseudulla on kysyntää tolle alalle. Toki myös tarjontaa, mutta joukosta voi yrittää erottuu hyvän ja huolellisen hakemuksen kautta.

Vierailija
20/61 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höh voi ei. Yritä vaan sitkeästi löytää jotain muuta. Tai jos ei auta niin etsi joku muu ala?

Niin yritänkin. Helpompaa se on saada töitä, kun on jo töissä ku työttömänä.. muitakin lisäkouluttautumis suunnitelmia toki myös on. :) Ap