Mies jäänyt kiinni valehtelusta pikkuasioissa enkä pysty luottamaan koko ukkoon enää
Miten voikin käsitykset tilanteesta olla niin tyystin erilaiset. Miehen mielestä ongelmaa ei ole, itseäni vain hirvittää entisestään. Mies on siis valehdellut suhteen alusta asti aivan mitättömistä jutuista ja on nyt viimeisen parin vuoden aikana jäänyt rytinällä kiinni kaikista joko unohtamalla itse mitä on puhunut tai muulla tavalla. Mies itse joko pienentelee, suurentelee tai "unohtaa" kertoa asioita, ja vetoaa kaikessa siihen että olen ainoa nainen jota hän on koskaan rakastanut tai kenen kanssa ollut vakavasti suhteessa. Tästä voisin vetää johtopäätöksen, että vähemmän vakaville tyttöystäväehdokkaille sai aivan vapaasti syöttää mitä vain vai onko vaikeaa kun suhteessa joutuu olemaan tilivelvollinen.
Suhteemme alkutaipaleella mies jäi kiinni kaveripiirin yhden naisen vokottelusta ajalla ennen minua. Asiassa ei ole itsessään mitään, koska se on tapahtunut ajalla ennen minua, vaan se miehen tapa kieltää kaikki ja vielä valehdella lisää tuli vain ilmi muuta kautta ja että ärsytti ettei voinut heti myöntää. Myöhemmin hän pyyteli anteeksi kovasti, mutta minua enemmän kyllästytti sen jauhannan kuuntelu. Nyt on tullut uusia naissekoiluja. Ihmettelin kun alkuvaiheessa yksi naisihminen laitteli kovasti viestiä, mutta kun tuli minua koskevia asioita joita mies kirjotteli naiselle aivan pokkana, niin viestien sävy oli kaksitavuista "Ai jaha, selvä, ei kannata, ei kiinnosta". Vasta myöhemmin minulle valkeni että mikäs nainen se olikaan ja mies tunnusti, että heillä oli ollut vuosikausia kestänyt romanssi joka ei ottanut tulta alleen. Ei siinäkään mitään, mutta kun kysyin silloin alussa et kuka tää nainen on, niin hän vannotti että ihan kaveri vain. Miksi siitäkin piti valehdella?
Mies lapsen syntymän jälkeen sai työpaikan, mikä piti hänet kiinni melkein 12 tuntia päivässä ja hän ehti työskennellä siellä vuoden ennen kuin vaihtoi työpaikkaa. Nyt jälkeen päin olen alkanut hoksaamaan monia merkkejä, joista olisi kannattanut olla huolissaan eikä ymmärtää miestä loputtomiin, mutta nyt asioista rauhallisesti keskustellessa on ilmennyt uusia puolia miehen vakuuttelutaidoista jotka eivät ihan mene läpi. Epäilen miehen käyneen vieraissa tuona aikana ainakin kerran, mutta muista kerroista en tiedä, mutta nyt miehen käytöksessä on uusi outo puoli. Kun yritin eilen viimeksi ottaa tapausta puheeksi, niin mies ehti edelleni ja alkoi ihan maanisena vakuutella miten ei ole pettänyt minua ja hän melkein puhui puolestani koko ajan. Olin ihan ihmeissäni, että miksi hän suhtautuu niin kauhealla kiihkeydellä, kun en varsinaisesti edes syyttänyt häntä mistään. Ihmettelin vain kun yhtenä kuukautena tilillä oli vähemmän rahaa ja mies käyttäytyi todella vaivautuneella tavalla tultuaan takaisin kotiin työreissultaan, että oli pakko kysyä mikä nyt. Tuosta kerrasta ei tarvitse kuin mainita niin mies joka on normaalisti pihalla kuin peipponen kaikista viikkoa kauemmin tapahtuneista asioista terästäytyy tikkana vakuuttamaan miten mitään ei ole tapahtunut ja alkaa naureskella vaivautuneena.
Miten normaalit ihmiset yleensä ratkaisevat nämä tällaiset? Ihan hiukan pelottaa mikä se oikeasti iso asia on mitä mies salailee, koska ei tuollaiset tyypit vain voi olla valehtelematta sitten isommissakin jutuissa? Eihän?
Kommentit (30)
Ja siis ongelma on se, että mies ei näe tilanteessa mitään väärää tai outoa. Itseäni vain vaivaa kun noita pieniä valheita on tullut niin paljon, etten enää perässä pysy ja joudun miettimään sumuttaako se taas. tarinoiden värittely, pimittäminen tai pienentely on ihan käsittämätöntä ja miehestä siis nuo asiat eivät ole niin ihmeellisiä edes mutta hän ei vain uskaltanut puhua totta.
Minusta tuollainen ei vain ole tervettä, ja vaistot huutavat punaisella sen puolesta että kannattaa tehdä väistöliike johonkin suuntaan. Toisekseen mietin tuota vuosikautisromanssiakin että miten tyhmä mies oikein on, jos on mennyt hänellekin selittämään uudesta suhteestaan vaikka on varmasti tiennyt naisen motiivit. Nainenhan sai äkkiä jostain kimmokkeen muuttaa ulkomaille töitten perässä ja ihmettelin miten se nyt silleen muutti sanomatta mitään, ennen kuin välähti mikä oli homman luonne. Ap
Itse en enaa olisi tuossa suhteessa. Ei luottamusta, ei suhdetta.
En jatkaisi suhdetta valehtelun jälkeen, joten en tiedä miten neuvoa, ei tilanne ole normaali, kuten ajattelet.
Vierailija kirjoitti:
Mies on valehdellut alusta asti. Miksi jatkoit suhdetta? En ymmärrä. Uskokaa nyt, että rehelliset miehet ovat rehellisiä ja valehtelijat eivät paremmaksi muutu.
Varmasti siksi, että mies osasi olla herttaisen vakuuttava ja sellaisen luonnonlapsen oloinen. Mietin miten joku hyväpalkkaisessa myyntityössä oleva voisi muka huijata ja kun hän vaikutti niin vilpittömältä. Jotenkin ahdistaa ajatella, että ovatko kaikki tunnustukset pelkkää pakon edessä saneltua litaniaa, minkä on kuullut pari muutakin naista. Ahdistaa Ap
Mikä tässä nyt vielä on sulle oikein epäselvää? Kun ei ole luottamusta ei ole rakkauttakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies on valehdellut alusta asti. Miksi jatkoit suhdetta? En ymmärrä. Uskokaa nyt, että rehelliset miehet ovat rehellisiä ja valehtelijat eivät paremmaksi muutu.
Varmasti siksi, että mies osasi olla herttaisen vakuuttava ja sellaisen luonnonlapsen oloinen. Mietin miten joku hyväpalkkaisessa myyntityössä oleva voisi muka huijata ja kun hän vaikutti niin vilpittömältä. Jotenkin ahdistaa ajatella, että ovatko kaikki tunnustukset pelkkää pakon edessä saneltua litaniaa, minkä on kuullut pari muutakin naista. Ahdistaa Ap
Ma olen itse "hyvapalkkaisessa myyntityossa" ja aika usein tulee manipuloitua asiakkaitakin vahan. Myyntihenkilot ovat vahan pakosta semmoisia vahan lipevakielisia ja usein verbaalisesti lahjakkaita, seka osaavat "lukea" vastapuolta ja saada sen pitamaan itsestaan persoonana. Muuten ei tule hyvaksi myyjaksi.
Ja ennenkuin joku tyrmaa - ma en itseasiassa pida tyostani juuri noiden mainitsemieni asioiden takia. Kun siis pitaa kaiken maailman m*lkkujenkin kanssa olla hyvaa pataa, vaikka oikeasti tekisi mieli tyontaa kuuma haarukka silmaan.
Paska tekstiseinä, ei jaksa lukea.
Normaalit ihmiset eivät ole tuollaisissa tilanteissa, koska valitsevat seuransa paremmin. Sinä kuitenkin haluat, että sinua kohdellaan noin, joten se tulee jatkumaan elämäsi loppuun saakka. Jossain vaiheessa kyllästyt tuohon mieheen, mutta sitten etsit uuden samanlaisen. Normaali ihminen ei olisi koskaan ajautunut noin pitkälle, että on lapsikin tuollaisen sosiopaatin kanssa.
Tilanne on oikeasti täysin sinun omaa syytäsi, koska itse aktiivisesti valitset antaa kohdella itseäsi noin. Tätä et kuitenkaan koskaan tule tajuamaan, ja sinua käytetään hyväksi elämäsi loppuun asti.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ma olen itse "hyvapalkkaisessa myyntityossa" ja aika usein tulee manipuloitua asiakkaitakin vahan. Myyntihenkilot ovat vahan pakosta semmoisia vahan lipevakielisia ja usein verbaalisesti lahjakkaita, seka osaavat "lukea" vastapuolta ja saada sen pitamaan itsestaan persoonana. Muuten ei tule hyvaksi myyjaksi.
Ja ennenkuin joku tyrmaa - ma en itseasiassa pida tyostani juuri noiden mainitsemieni asioiden takia. Kun siis pitaa kaiken maailman m*lkkujenkin kanssa olla hyvaa pataa, vaikka oikeasti tekisi mieli tyontaa kuuma haarukka silmaan.
Tiedän jotain myyntityöstä sen perusteella mitä olin töissä yhdessä isommassa yrityksessä muutaman vuoden ja näin miten työpaikalla nämä samaiset myyntitykit yrittivät tykittää kaikkea mikä liikkuu. Sen takia ihmettelen, miksi menin vanhanaikaiseen ja uskoin kaiken vaikka luulin ottaneeni jo opikseni :( Ap
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä nyt vielä on sulle oikein epäselvää? Kun ei ole luottamusta ei ole rakkauttakaan.
Mietin vain kaiken aikaa ylireagoinko tai olenko voinut tajuta jotain väärin. Vaikeaa hahmottaa tämän kaiken keskellä todellisuutta, kun se tuntuu niin vääristyneeltä. Sitten kun itsestä tuntuu äärimmäisen pahalta, niin mies ei ota huomioon sitä ollenkaan. Hokee vain latteuksiaan mikä ärsyttää enemmän. Ap
Juokse ja lujaa. Ellet itse tunnistamisen vaikeuttamiseksi valehdellut tässä miehen työtä, kuulosti ihan yhdeltä sukulaiselta. On pettänyt kaikkia naisiaan, suhteen päättyessä on jo uusi valmiina. Valehtelee kaikille ja kaikesta. On muuten suvulle valehdellut työstäänkin! Ei pysy enää perässä valheistaan, mitä on kellekin puhunut joten odotellaan vain milloin korttitalo romahtaa lopullisesti. Sääli vain nykyistä tyttöystävää, kun on lapsiakin kuviossa. Mutta hänelläkin menee sitten paremmin, kun pääsee tuosta valehtelijasta eroon. Eli lähde nyt.
Vierailija kirjoitti:
En jatkaisi suhdetta valehtelun jälkeen, joten en tiedä miten neuvoa, ei tilanne ole normaali, kuten ajattelet.
Millainen on se valhe minkä jälkeen ei ole paluuta entiseen? Mietin vain miten muut vetävät nämä rajat. Ap
Vierailija kirjoitti:
Juokse ja lujaa. Ellet itse tunnistamisen vaikeuttamiseksi valehdellut tässä miehen työtä, kuulosti ihan yhdeltä sukulaiselta. On pettänyt kaikkia naisiaan, suhteen päättyessä on jo uusi valmiina. Valehtelee kaikille ja kaikesta. On muuten suvulle valehdellut työstäänkin! Ei pysy enää perässä valheistaan, mitä on kellekin puhunut joten odotellaan vain milloin korttitalo romahtaa lopullisesti. Sääli vain nykyistä tyttöystävää, kun on lapsiakin kuviossa. Mutta hänelläkin menee sitten paremmin, kun pääsee tuosta valehtelijasta eroon. Eli lähde nyt.
Ei kuullosta samalta valepukilta. Noin pitkälle ei ole vielä mennyt, vaikka onkin kunnostautunut sumutuksessa.. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen on se valhe minkä jälkeen ei ole paluuta entiseen? Mietin vain miten muut vetävät nämä rajat. Ap
Tarvitseeko olla jotain viimeistä valhetta? Eikö jo se riitä, että valehtelee jatkuvasti ja kaikesta, etkä enää tiedä mikä on totta, mikä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitseeko olla jotain viimeistä valhetta? Eikö jo se riitä, että valehtelee jatkuvasti ja kaikesta, etkä enää tiedä mikä on totta, mikä ei?
Mietin vain onko se omaa syytäni, että mies valehtelee ja sit kun se on aina naissekoiluihin liittyvää. Oonko liian mustasukkainen ja mies pakenee sitä valehtelemalla? Kuitenkin viimeksi eilen hän sitten lohkaisi kun puhuttiin hänen sumutuksestaan, että "kaikilla meistä on historiansa". Kyllä varmaan niin, mutta itse en ole valehdellut siitä mitään eikä kukaan ole tullut kavereineen kertomaan sekoiluistani miehelle eikä mies ole joutunut valvomaan öitä miettiäkseen miten ne oikeasti menevät. Toisekseen olen siivonnut tonttini ennen suhteeseen menoa siten, etten ole esitellyt tai puhunut mistään toisista potentiaalisista kumppaneista mitään koska olen heivannut sellaiset roikkujat menemään. Ilmeisesti arvomaailmamme vain menee ristiin. Paitsi - mieskin oli alkuvaiheessa samaa mieltä kun puhuin aiheesta, ja hupsista kun nyt tulikin ilmi että hänellä itsellään pyöri tuollainen kuvioissa kuitenkin. Tekopyhyyttä? Ap
Voimia tilanteeseesi, ap. Itse en pystyisi olemaan tuollaisessa suhteessa. Mieti mistä kaikesta hän EI ole jäänyt kiinni. Patologiselle valehtelijalle valehtelu on koukuttavaa, sen takia niitä valheita keksitään jatkuvasti uusia. Ajatellaan että valheet ovat vain pieniä valkoisia valheita, joista ei ole mitään haittaa. Miehesi ei ymmärrä, että valheet loukkaavat, sen takia hän jatkaa valehtelua.
Kuulostaa ihan mun eksältä. Ei tarvi olla edes isoja juttuja, kun tulee jatkuvasti monia pieniä juttuja niin niistäkin luottamus menee täysin. Lisäksi oli ihan sairaalloisen mustasukkainen, olis ihan mielenkiintoista tietää mitä on meidän suhteen aikana puuhannut.
Joka vuosi kävi ryyppyreissulla työporukan kanssa. Satuin sitten kerran miehen (naispuolisen) työkaverin mies kertomaan, että heillä on vaimonsa kanssa sellainen sopimus, että se mitä tapahtuu reissussa niin jää sinne. Minkähänlaisia orgioita niillä on työporukan kesken ollut..