Italiassa on työpaikoilla unisex-vessat, mutta naiset käyttävät korkeita korkoja!
Siksi että siellä arvostetaan kauneutta ja laatua. Samaan aikaan tasa-arvo on jopa parempi kuin Suomessa.
Kommentit (10)
Tasa-arvo parempi? Tosiasiassa Italiassa nuorempi polvi huonosti pariutuu, koska varsinkaan naisia ei huvita lähteä siihen perinteiseen rooliin, mikä edelleen naista odottaa jos menee naimisiin: pitää pitää itsensä hoikkana ja kauniina, olla perinteinen mamma joka laittaa hitaasti rakkaudella valmistettua kotiruokaa, hemmottelee miestä, JA nykyään kaupan päälle pitää käydä kodin ulkopuolella töissä.
Lisäksi ihmisillä on todella vanhanaikaisia asenteita siitä mitkä on miesten ja mitkä naisten töitä. Olin itse pari vuotta Pohjois-Italiassa it-alan hommissa ja voi taivas sitä kun ei millään meinattu uskoa että nainen oikeasti tekee teknisiä töitä eikä vain sievistele miesten iloksi jossain toimistossa.
Vastustan pelkkiä unisexvessoja, niiden lisäksi pitää löytyä myös sukupuolioletuksen mukaan jaotellut. En itse ainakaan halua käydä vessassa missä on lorotettu ympäriinsä.
Otsikosta tulee mielikuva, ettei korkkareilla voisi käydä unisex-vessassa!
Vierailija kirjoitti:
Itselleni taas tuli mieleen, että siellä on korkeammat vessanpöntöt, joille naiset ylettyvät asioimaan vain korkkarit jalassa.
Olen itse ollut töissä markkinointialalla Milanossa ja lähes kaikki naiset käyttivät siellä korkoja,. Siihen on monta syytä, ensinnäkin Milano on muodin mekka ja toiseksi Italia on kenkämaa ja kolmanneksi naiset haluavat näyttää naisellisilta. Unisex-vessat meilläkin oli ja todella moderni toimisto. Italia on esim teknologiassa edesllä Suomea. Harva esim tietää että Italia on todellinen insinöörien maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni taas tuli mieleen, että siellä on korkeammat vessanpöntöt, joille naiset ylettyvät asioimaan vain korkkarit jalassa.
Mulle taas tuli mieleen sellaiset koulun koppivessat, joissa on ovet vähän korkeammalla. Siitä käsienpesupaikalta voi sitten katsella, että minkälaiset korkokengät on vessoissa asioivilla :D
Miksi se korkokenkien käyttäminen on suomalaisille naisille NIIIIIN kauhea kynnyskysymys? EN tajua., olen mies.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se korkokenkien käyttäminen on suomalaisille naisille NIIIIIN kauhea kynnyskysymys? EN tajua., olen mies.
No kokeile niin tajuat hyvin äkkiä.
Eihän unisex-vessat ja tasa-arvo liity toisiinsa millään tavalla