Kaupan valmissalaatit eivät välttämättä ole tuoreita vaan einessalaattia suoraan kylmäkaapista
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006090842.html
5. Salaatteja ei välttämättä valmisteta takahuoneessa
Ruokakauppojen salaattipöydät eivät välttämättä koostu pelkästään tuoreista vihanneksista.
Eräs kaupan työntekijä kertoo naisasiakkaan tulleen huomauttamaan hänelle salaattipisteen loppuneesta perunasalaatista. Myyjä neuvoi asiakasta hakemaan kylmäkaapista valmisperunasalaatin ajan säästämiseksi. Asiakas sanoi kuitenkin voivansa odottaa uutta perunasalaattia.
– Niinpä menin kylmäkaapille, otin valmisperunasalaatin ja punnitsin siitä oikean määrän hänen annokseensa. Katse, jonka hän antoi minulle oli korvaamaton, aivan kuin olisin kertonut lapselle, ettei joulupukkia ole olemassa. Luulen, että hän ajatteli minun alkavan keittää takana perunoita tai jotain.
Kommentit (30)
Ollut tiedossa jo kauan. Samaten tiskikala on valtaosin vakuumista avattua.
Täytyy kyllä olla säälittävä ihminen, joka ostaa kaupasta ylihintaista valmissalaattia, eikä sen sijaan osta raaka-aineita itse ja tee samaa settiä kotona 5 kertaa halvemmalla. Ei ihme että maassa on 400000 maksuhäiriöitynyttä pe rse vi ttua. Pthui!
Ei kai kukaan ole kuvitellut, että kaupassa on kylmäkkö niitä valmistamassa? Tai myyjä tekee niitä takahuoneessa? Hohhoijaa.
Samalla tavalla kasvatettuja ne raaka-aineet ovat ja samat vitamiinit yms niissä on kuin ostaisi samat ainekset hevi-osastolta.
Vierailija kirjoitti:
Ollut tiedossa jo kauan. Samaten tiskikala on valtaosin vakuumista avattua.
Kulinarismin näkökulmasta tuore kala on toki tuoretta kun se ei haise millekään. Mutta jos kalassa on pikkuisen tuoksua, niin makukin on parempaa. Täysin tuore kala on mautonta.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä olla säälittävä ihminen, joka ostaa kaupasta ylihintaista valmissalaattia, eikä sen sijaan osta raaka-aineita itse ja tee samaa settiä kotona 5 kertaa halvemmalla. Ei ihme että maassa on 400000 maksuhäiriöitynyttä pe rse vi ttua. Pthui!
Ei taida olla syy kuitenkaan olla valmiissa salaattiannoksessa eikä ne nyt niin kalliita edes ole, että vararikon kenellekään aiheuttaa :D
Only in Finland, tapellaan ruuasta ja sen valmistuksesta, kun kehitysmaissa ei osata viljellä, metsästää ja kasvattaa karjaa ruuaksi. Riisivelliä syövät avutusrekoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla syy kuitenkaan olla valmiissa salaattiannoksessa eikä ne nyt niin kalliita edes ole, että vararikon kenellekään aiheuttaa :D
Oletko sairas? Yhden ihmisen salaattiannos on helposti 10 euroa? Jos tämä on sinusta halpaa niin siitä vain. Tuhlaa toki roposi pois. Kuvottaa. Ja sitten inistää kun viina on kallista.
Vierailija kirjoitti:
Only in Finland, tapellaan ruuasta ja sen valmistuksesta, kun kehitysmaissa ei osata viljellä, metsästää ja kasvattaa karjaa ruuaksi. Riisivelliä syövät avutusrekoista.
ja loppuleistä kaikki vaikka esittää ilmastohihhulia, halpuutta ja tee-se-itse-lööperiä osta kuitenkin aina sitä halvinta valmista bulkkia oli se sitten kasvia tai eläintä. ;D
Vierailija kirjoitti:
j
Aina ei ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen jopa maksanut siitä, että joku tulee keittiööni valmistamaan minulle salaattia. Tähän mennessä nolla maksuhäiriötä.
Iltasanomilla (ja muillakin lehdillä) on todella rasittava ja ärsyttävä tapa metsästää netistä näitä amerikkalaisia artikkeleita/keskusteluja ja sitten vääntää niitä väkisin Suomeen sopiviksi. Tuostakin artikkelista saa vaikutelman että puhutaan jonkun suomalaisen kaupan salaattipöydästä.
Tässä alkuperäinen teksti:
"Those salads in the deli. They're all pre packaged and we just open bags and put it in bowls. Once we ran out of salad and I told a woman that she should go to the cooler and take a pre-packaged one because it'll be faster. She said, "I'll wait."
So I went over to the cooler, opened a pre-packaged 4lb tub and poured it into the serving bowl before weighing out the half pound she wanted. The look on her face was priceless, like I just told a kid Santa doesn't exist. I think she expected me to start boiling some potatoes in the back or something."
Siis kyse ei ole mistään salaattipöydästä vaan herkkutiskistä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sairas? Yhden ihmisen salaattiannos on helposti 10 euroa? Jos tämä on sinusta halpaa niin siitä vain. Tuhlaa toki roposi pois. Kuvottaa. Ja sitten inistää kun viina on kallista.
En minä ole sairas. Täysin terve. Nuo salaatit ovat hyviä lounassalaatteja. Ja absolutistina minulla on varaa laittaa se 10 euroa salaattiin joka päivä.
Ostan kaupan salaattia välillä ja raasteita. Välillä laitan tehosekoittimeen lehtikaali, monipuolinen vitamiineiltaan, kurkkua, tomaattia, valkospilua ja vettä, viimeksi tänään.
Vierailija kirjoitti:
Iltasanomilla (ja muillakin lehdillä) on todella rasittava ja ärsyttävä tapa metsästää netistä näitä amerikkalaisia artikkeleita/keskusteluja ja sitten vääntää niitä väkisin Suomeen sopiviksi. Tuostakin artikkelista saa vaikutelman että puhutaan jonkun suomalaisen kaupan salaattipöydästä.
Tässä alkuperäinen teksti:
"Those salads in the deli. They're all pre packaged and we just open bags and put it in bowls. Once we ran out of salad and I told a woman that she should go to the cooler and take a pre-packaged one because it'll be faster. She said, "I'll wait."
So I went over to the cooler, opened a pre-packaged 4lb tub and poured it into the serving bowl before weighing out the half pound she wanted. The look on her face was priceless, like I just told a kid Santa doesn't exist. I think she expected me to start boiling some potatoes in the back or something."
Siis kyse ei ole mistään salaattipöydästä vaan herkkutiskistä!
Koska ei keksitä mitään omaa. Sama pätee tv-ohjelmiin. Tehdään surkeita kopioita, esim. Selviytyjät.
Vaikea uskoa tuota todeksi. Ostan itse ässän herkkutiskiltä erilaisia valmiita tuotteita, kylminä tai grillistä. Siellä olevat salaatit on tehnyt joku, mistä ne tuodaan aamuisin ja vielä täydennetään ehkä päivän mittaan allasta. Ei siellä kaupan takahuoneessa ei kukaan tee mitään. Annokset tuodaan erilaisilta kotikeittiötuottajilta, ja maun puolesta voi sanoa, ettei ainakan mistään avatuista einespurkeista niitä ole otettu(perunasalaatti tai vastaava) en nyt saa nimeä mieleen. Eines perunasalaatissa esim hyvin voimakas sivumaku, mikä tulee erilaisista E-aineista. Palvelutiskiltä ostettuna maistuu kotona tehdyltä. Hintavia toki, ei niitä joka päivä varaa ostella.
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olen aina ajatellut, että tuon on pakko johtua valmissalaateista. Kaikilla pelkästään kebabbia ja pitsaa syövillä päihde- ja peliriippuvaisilla mt-ongelmaisilla näyttää nimittäin aina olevan raha-asiat täysin mallillaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon hyvätuloinen ja ostan mitä tykkään, en valita minkään hinnasta. Kaikki ei ole sinunkaltaisiasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin käytän 10€ salaattiin kuin viinaan. Kuvottampaa se viinan kanssa läträäminen on kuin salaatin syöminen.
Viimeinen kappale oli hauska :D