Kaupan valmissalaatit eivät välttämättä ole tuoreita vaan einessalaattia suoraan kylmäkaapista
https://www.is.fi/ruokala/ajankohtaista/art-2000006090842.html
5. Salaatteja ei välttämättä valmisteta takahuoneessa
Ruokakauppojen salaattipöydät eivät välttämättä koostu pelkästään tuoreista vihanneksista.
Eräs kaupan työntekijä kertoo naisasiakkaan tulleen huomauttamaan hänelle salaattipisteen loppuneesta perunasalaatista. Myyjä neuvoi asiakasta hakemaan kylmäkaapista valmisperunasalaatin ajan säästämiseksi. Asiakas sanoi kuitenkin voivansa odottaa uutta perunasalaattia.
– Niinpä menin kylmäkaapille, otin valmisperunasalaatin ja punnitsin siitä oikean määrän hänen annokseensa. Katse, jonka hän antoi minulle oli korvaamaton, aivan kuin olisin kertonut lapselle, ettei joulupukkia ole olemassa. Luulen, että hän ajatteli minun alkavan keittää takana perunoita tai jotain.
Kommentit (30)
Käyn hakemassa välillä niitä lounaaksi. Tässä pienehkössä kaupungissa salaattilounaan mahdollisuus on muutoin aika onneton, siis että hakisi jostain ravintolasta tai kahvilasta take away salaatin. Aina ei ehdi tekemään evääksi itse. Salaattibaarissa kivan monipuolinen valikoima.
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä olla säälittävä ihminen, joka ostaa kaupasta ylihintaista valmissalaattia, eikä sen sijaan osta raaka-aineita itse ja tee samaa settiä kotona 5 kertaa halvemmalla. Ei ihme että maassa on 400000 maksuhäiriöitynyttä pe rse vi ttua. Pthui!
Alapeukutuksen ja välinpitämättömyyden määrä kertoo, että Suomi on tulevaisuudessa mennyttä. Haistakaa #ittu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy kyllä olla säälittävä ihminen, joka ostaa kaupasta ylihintaista valmissalaattia, eikä sen sijaan osta raaka-aineita itse ja tee samaa settiä kotona 5 kertaa halvemmalla. Ei ihme että maassa on 400000 maksuhäiriöitynyttä pe rse vi ttua. Pthui!
Alapeukutuksen ja välinpitämättömyyden määrä kertoo, että Suomi on tulevaisuudessa mennyttä. Haistakaa #ittu!
Enpä ole ikinä edes ajatellut, että Suomi tuhoutuu valmissalaatteihin. Oho.
HAHAHHAHAHAHA voi v i ttu mitä juppeja. :D:D::D:D:D:D:D:D:D::D
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla ei ole aamupäivällä mahdollista säilyttää aineksia kylmässä tai liikkeellä ollessa ei halua kantaa aineksia. Tällöin voi hyvinkin poimia salaatin kaupan tai muun myyntipaikan valikoimasta. Kannattaa yrittää ymmärtää, että tilanteita voi olla erilaisia.
Vappu meni jo, paitsi tällä yhdellä juntilla näyttäs jatkuvan. Tai sitten hänen simansa on käynyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhut aivan pehmoisia. Sitä se alkoholi teettää.
Minä käytän roponi salaattibaariin. Ja ostan viinini alkosta, en mitään alle kympin litkuja :D
Kyllä rahaa on. Ja Rolls Royce pihassa.
Köyhät kyykkyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa tuota todeksi. Ostan itse ässän herkkutiskiltä erilaisia valmiita tuotteita, kylminä tai grillistä. Siellä olevat salaatit on tehnyt joku, mistä ne tuodaan aamuisin ja vielä täydennetään ehkä päivän mittaan allasta. Ei siellä kaupan takahuoneessa ei kukaan tee mitään. Annokset tuodaan erilaisilta kotikeittiötuottajilta, ja maun puolesta voi sanoa, ettei ainakan mistään avatuista einespurkeista niitä ole otettu(perunasalaatti tai vastaava) en nyt saa nimeä mieleen. Eines perunasalaatissa esim hyvin voimakas sivumaku, mikä tulee erilaisista E-aineista. Palvelutiskiltä ostettuna maistuu kotona tehdyltä. Hintavia toki, ei niitä joka päivä varaa ostella.
Samasta einestehtaasta ne palvelutiskin ruuat tulee kuin muutkin einekset, eikä mistään kotikeittiöstä. Sulla se ajatus, että ne on parempia, saa ne maistumaan suussasi erilaiselta.
Ostan välillä valmissalaatteja ja ei, en ole säälittävä. Ostaahan ihmiset kaupasta sämpylöitä, pullaa ja viiliä vaikka ne on helppo valmistaa itse. Et kai itse ole sortunut ostamaan valmissämpylöitä?