Luokanopettajan peruspalkka nykyään?
Mikä onkaan luokanopen peruspalkka tätä nykyä? Ei Helsingissä vaan täällä maakunnassa, II kalleusluokka ilmeisesti?
Ja 2 vuoden "ikälisä" on kai 2 %, vai kuinka?
Kommentit (31)
MIes tarkisti juuri. 2 vuoden ikälisästä en osaa sanoa, kun mun miehellä on kaikki ikälisät.
Peruspalkka on muistaakseni 1890 €.
mä asun pääkaupunkiseudulla ja mulla on parempi palkka huomattavasti kuin luokanopettajalla, eikä mun ole kuin satasen enemmän
Järkyttävän huono palkka! Olen ollut siinä käsityksessä että opettajien palkat lähtevät 3000 ylöspäin. Mitä järkeä opiskella vuosia, ottaa mahd. lainaa jos ei korvaus työstä tuon kummempi?
Eikö "ikälisää" enää saa kuin viidestä vuodesta ylöspäin? Siis kahdesta vuodestako ei mitään? Yritän just tulkita OAJ:n palkkataulukoita.
tähtäimessä olisi opiskella luokanopettajaksi joskus. Nyt kävi kuitenkin niin, että mies jätti minut kahden lapsen kanssa niin ton palkka-asian takia harkitsen kuitseki aineenopettajaksi opiskelemista.
Siis kertokaa nyt joku että eihän se peruspalkka voi olla laskenut alle kahteen tonniin???
Mä olin heti valmistumisen jälkeen töissä ja bruttopalkka oli 2400, mulla oli alkuopetuslisä, yhdysluokkahuojennus ja muutama ylitunti. Ja tuolloin v. 2005 peruspalkka oli 2050 euroa.
Peruspalkka perustunneilla 1.9.2008 alkaen, jos on ykkt ja luokanopettajan ja aineenopettajan kelpoisuus on 2433,34€. Pelkkä luokanopettaja on 2305,40€.
Eka ikälisä tulee nykyään vasta 5v kohdalla.
Palkkataulukot löytyy:
http://www.kuntatyonantaja.fi/index.asp?id=578ADA88F3A24ABE9F16D748636C…
Minkä alan aineenopettajaksi aikoisit opiskella, mihin oppilaitokseen? Peruskoulun yläasteella peruspalkka on muutaman kympin parempi kuin ala-asteella, lukiossakin vain hieman yli satasen. Lopulliseen palkkaan vaikuttaa paljon ylitunnit, joita tietysti saattaa yläkoulussa ja lukiossa olla "helpommin". Mutta jos opiskelusi aineenopettajaksi kestää vuodenkin kauemmin kuin luokanopettajaksi, olet jo sen vuoden aikana menettänyt vuosikausien palkkaeron.
tähtäimessä olisi opiskella luokanopettajaksi joskus. Nyt kävi kuitenkin niin, että mies jätti minut kahden lapsen kanssa niin ton palkka-asian takia harkitsen kuitseki aineenopettajaksi opiskelemista.
Siis jos ei ole mitään pätevyyksiä yläkoulun puolelle?
mutta mitenköhän on niiden opintojen saati sitten itse opettajan työn sujumisen laita, jos pelkkä palkkataulukoiden tulkitseminen tuottaa noin paljon vaikeuksia? Ja juu, tiedän kyllä etteivät OAJ:n palkkataulukot ole sieltä yksinkertaisimmasta päästä, mutta silti...
Opinnoissani ja töissäni olen menestynyt erinomaisesti.
että palkkaluokassa 31 pitää olla pätevä opettamaan myös lukiossa.
Ei nuo 31 ja 32 näköjään olleetkaan palkkaluokkia vaan tuon taulukon järjestysnumeroita tms. Mutta joka tapauksessa onko se ihan tavallisen luokanopettajan peruspalkka 1820 e vai 2230 e? Tuossahan on ihan huikea ero, enkä tosiaan tajua olisiko se palkka muka voinut laskea alle kahden tonnin...
Mulla on pohjalla amk artenomin tutkinto. Voisin varmaan saada opettajan pedagogisen pätevyyden parissa vuodessa? Haaveeni on ollut kyllä saada joskus maisterin paperit, mutta en tiedä jaksanko vuosikausien kitumista. Siis opiskeluaikana.
Mä en tajua enää mitään! Siis jos tuo 1820 on nyt mun tuleva peruspalkka, niin mä en kyllä ala! Mulle ei tule edes ylitunteja eikä yhtään mitään lisiä. Voi perse!
Eikö täällä oikeasti ole yhtäkään luokanopea, joka voisi kertoa palkkansa?
Tosi kiva, että kun palaan hoitovapaalta työelämään, on palkkani pudonnut 600 euroa. Voi hitto oikeasti! Meidän oli just tarkoitus nostaa asuntolainan maksuerää, mutta enpä tiedä enää pystytäänkö.
Ei todellakaan ole mikään 1890 euroa. Siitä on jo pari vuotta, kun oli 2050 e. Eiköhän ole noussut kuitenkin.