Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä jää käyttöön rahaa /kk?

Vierailija
02.05.2019 |

Itselleni on jäänyt tänä vuonna vuokran jälkeen käteen n. 500e/kk. Tästä summasta vähennetään pari laskua, joten viikossa minulla on noin 100e käyttörahaa joka menee lähinnä ruokaan. Ylimääräistä ei juurikaan jää säästöpossuun vaikka olenkin yrittänyt nipistää kuluissa. Ruoaksi ostan usein s-ryhmän -60% tuotteita ja uusiokäytän ruoan jämiä käyttämällä mielikuvitusta, teen esim. pyttipannua.

Paljonko teillä menee rahaa ruokaan ja muihin menoihin?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit oikeutettu toimeentulotukeen, mikäli sinulla ei ole realisoitavaa omaisuutta. 

Vierailija
2/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

1500 netto. Se on käytettävissä kaikkiin menoihin. Miksi siitä pitäisi vähentää jotain, itse olen asuntoni ja muut menot valinnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 1300e ja en anna tilin mennä koskaan alle 1000e.

Vierailija
4/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aika pitkälti yhteiset rahat käytössä poikaystävän kanssa. Tienataan yhteensä noin 4000 €/kk (verojen jälkeen siis), josta menee vuokraan 900 €, ruokakauppaan noin 300 €, autoon noin 300 €, kuukausittaisiin laskuihin noin 100 €, säästötilille automaattisesti 500 € (säästämme omistusasuntoa varten) ja harrastusmenoihin noin 150 €. Loput noin 1750 € jää sitten vapaasti käytettäväksi ja jonkinverran käytämmekin shoppailuun, ulkona syömiseen, treffeillä käymiseen, kavereiden kanssa tekemiseen, pikkureissuihin (esim. risteilyllä käyminen) yms. Yleensä aina rahaa kuitenkin jää, ellei sitten tehdä jotain ulkomaanmatkaa kuten tämän kuun lopussa on varattuna, jolloin laitetaan se loppu toiselle säästötilille missä halutaan pitää jemmaa pahan päivän varalle. Juuri viime syksynä opittiin, kun jouduin menemään yksityiselle lääkärille (julkisesta puolesta ei ollut mihinkään) ja siellä otettiin labrat + kuvaus, että sellaista rahaa on todellakin syytä olla varalla - koko lysti maksoi lähemmäs 2000 €, mutta oli toki sinänsä sen arvoinen, että sain vihdoin apua ja terveyteni on nyt ok.

N29

Vierailija
5/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskujen ja lainan jälkeen jää käteen 1200€. Siitä tosin ostan ruuat, lääkkeet, vaatteet ym.

Vierailija
6/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokran ja bussikortin jälkeen käteen jää 103€. Harvemmin tulee uutta ostettua, kirppiksiltä otan vaatteeni ja loput rajat menee ruokaan. Kyllähän tällä pärjää mutta välillä ahdistaa. En ole oikeutettu toimeentulotukeen

Vierailija
7/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnista kahteen asumisen ja ruuan jälkeen, vähän riippuen miten omat ja oman auton vakuutuslaskut osuu.

Miesvaltaisella alalla :)

Vierailija
8/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nettona käteen 1850-2350e, pakollisten menojen jälkeen ruokaan jää 150e/kk:ssa. Säästöön ei jää yhtään.

Vierailija
9/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee kuukausittain. Nettotuloni ovat ilman matkapäivärahoja vähän alle 2500 e/kk. Työmatkalippu maksaa noin 250 e ja puhelin pari kymppiä, minulla on työsuhde-etuna lounarit joten ruokaan ei menisi paljon ellen tykkäisi vielä iltaisin tehdä lämpimiä ja kylmiä kasvisruokia. Asumiskulut vaihtelevat kuukausittain suuresti lähinnä lämmityksen takia, mutta karkeasti ottaen ne ovat ehkä noin 500-600 e/kk joten minun osuuteni niistä on max 300 e. Yhteisen auton kulut vaihtelevat samoin, koska sitä käytetään vain yhteisiin vapaa-ajan menoihin mutta tietysti siihenkin pitää vaihtaa renkaita, tehdä huoltoja, katsastaa jne.

Vuokria, vastineita tai lainanlyhennyksiä ei velattomassa ok-talossa ole. Itselläni on yksi pieni laina, jota lyhennän 100 e/kk mutta se loppuu ihan näihin aikoihin. Aikuiselle opiskelijalapselleni annan muutaman kympin kuukausittain.

Vierailija
10/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien menojen jälkeen noin 3000 e keskimäärin. Tuo siis jää säästöön.

Vierailija
11/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto paritonnia. Asuntolainaan, hoitovastikkeeseen, sähköön, lämpöön ja veteen menee noin 800 euroa kuussa. Lopuilla maksan sitten auton osamaksun (n. 200), bensat, vakuutukset, ajoneuvoverot, auton huollot, ruuan, datakulut, lehdet, salikortin omalta osaltani. Mies maksaa saman verran asumisesta ja maksaa omat kulunsa samalla kaavalla. Lapset maksetaan lastenhoitotililtä, johon menee vielä vähän aikaa lapsilisät molemmista sekä muutama tonni vuodessa osinkotuloja. Mulla jää yleensä kuussa kulujen jälkeen ylimääräistä n. 500 euroa jonka käytän sitten esim. kosmetologiin, matkustamiseen tms. Miehellä taitaa jäädä n. 800 euroa. Ei säästetä tällä hetkellä muuta kuin asuntolainan lyhennysten verran ja laitetaan molemmat sataset tai kaksi talletustilille noista 500 ja 800 eurosta jos jotain vaikka hajoaa tai on isompi kulu kuten auton huolto tai pidempi lomamatka edessä, osingotkin nostetaan kokonaan sinne lasten tilille. Kunhan lapset lähtevät omilleen niin aletaan säästää puolet osingoista osakkeisiin ja puolet ajateltiin törsätä itse. Siihen mennessä asuntolainakin alkaa olla maksettu. N50.

Vierailija
12/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää työttömänä tai käytän enintään 200-250e ruokaan. Teen satunnaisesti pätkätyötä 5-9 päivää joten säästöön jää kans kivasti. Nyt on 1000e säästössä :-)

Vierailija
13/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuella elän, asumiskulujen jälkeen jää 700€. Opiskeleva aikuinen ja pieni lapsi.

Vierailija
14/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista taloudessa, 1260e. Ollaan Kelan rahoilla eli työmarkkinatuilla + as.tuki (*2) ja toimeentulotuki. Tuo summa siis vuokran jälkeen.

Vierailija
15/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nettona käteen 1850-2350e, pakollisten menojen jälkeen ruokaan jää 150e/kk:ssa. Säästöön ei jää yhtään.

Nyt sitten avaamaan niitä pakollisia menoja. Mihin menee noin paljon?

Vierailija
16/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omasta tahdosta kotihoidontuella kahden lapsen kanssa. Mies perus asiantuntijatyössä (palkka 3000€, käteen jää n.1900€).

Asunnon lyhennyksen ja laskujen jälkeen käteen jää 500-300€. Tämä siis ruokaan ja bensaan. Tiukat kolmevuotta kotona mutta päiväkotiin en suostu lapsiani laittaa koska olen itse lto ja tiedän mitä se pienten päiväkotihoito on...

Vierailija
17/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omasta tahdosta kotihoidontuella kahden lapsen kanssa. Mies perus asiantuntijatyössä (palkka 3000€, käteen jää n.1900€).

Asunnon lyhennyksen ja laskujen jälkeen käteen jää 500-300€. Tämä siis ruokaan ja bensaan. Tiukat kolmevuotta kotona mutta päiväkotiin en suostu lapsiani laittaa koska olen itse lto ja tiedän mitä se pienten päiväkotihoito on...

Siis tämä on niin väärin!! Työtön saa käteen käytettäväksi kolme kertaa sen summan kuin kotona lapsia hoitava äiti. Kaikki tietävät että alle kolmevuotiaan paikka on kotona ja silti sitä ei tueta millään tavalla. Sitten lapsiperheet elää köyhyydessä jos vanhemmat haluavat lapselleen parhaan kasvualustan, eli kodin. Pistää niin vihaksi.

Vierailija
18/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakollisten menojen jälkeen jää 400 euroa ruokaan ja muihin menoihin.Asun yksin.

Vierailija
19/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää noin 1500 euroa, vaimolla 1000 euroa. Siis laskujen yms maksamisen jälkeen.

Molemmat laittavat yleensä kaiken osakesijoituksiin.

Vierailija
20/31 |
02.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos lasketaan mita jaa vuokran (tai mun tapauksessa asuntolainan lyhennyksen - ok-talo) jalkeen kateen, niin mulle jaa n. 2500 euroa. 

Tasta tietysti menee viela erinaisia kiinteita, kuukausittaisia kuluja kuten vakuutukset, energialaskut, kampaaja, kynsihuolto, kosmetologi ym. Ja muuttuvia kuluja kuten luottokorttilasku (maksan aina kuun lopussa pois, lahinna sinne kertyy paypalin kaytosta). 

Muutaman satasen pyrin jattamaan pohjille seuraavaan palkkapaivaan asti ja laitan muistaessani niita sitten "hurvittelutilille" (lomia ym varten) tai saastotilille riippuen siita, milla paalla olen.

Taa "hurvittelutili" on mulle vahan niin kuin semmoinen puskuritili ja kaytto-ja saastotilin valimuoto, etta jos se menee lahelle nollaa niin sitten ollaan vahan vahemmilla ostoilla ja luksuksilla vahan aikaa. 

Saastotililla on sitten katetta sen verran etta yllattavat menot (auton huolto, uudet kodinkoneet, ym) pystyy kattamaan sielta kasin. Tanne menee lahinna veronpalautukset ja firman bonukset, ja ovat menneet jo yli 10 vuoden ajan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän