Lue keskustelun säännöt.
Ystävyys, vastavuoroisuus, toisen kiireet
01.05.2019 |
Pitääkö ystävyyssuhteen toimia tasapuolisesti ja vastavuoroisesti, jos toisen elämäntilanne on paljon kiireisempi kuin toisen? Itselläni on kuormittava työ, työmatkoja, lapset ja lisäksi pitkäaikaissairauteen väsymystä aiheuttava lääkitys. Muutama työtön, lapseton kaveri kokee hankalaksi kun heidän ehdottamansa ajat eivät aina sovi ja ovat heittäneet pallon minulle tyyliin "ota sinä sitten yhteyttä".
Tavallaan ymmärrän tämän, mutta tavallaan toivoisin silti aloitteita heiltäkin. Olen myös sellainen että sopimani menot pidän varmasti enkä peru niitä. Ei tunnu ystävyydeltä, jos toinen vain odottaa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
No minä päädyin aikoinani jättämään tapaamisehdotukset ystäville, kun mikään itse ehdottamani ei koskaan käynyt. Ymmärrän sinunkin pointtisi, mutta kyllä se aloiteellisuus jossain vaiheessa vaan loppuu, kun mikään mitä ehdotan ei koskaan sovi. Ymmärsin ystävieni tilanteita kyllä, mistä tapaamisten vaikeus johtui, mutta silti: lopulta ei ollut enää mitään mitä ehdottaa, kun kaikki mahdolliset tapaamisajat ja paikat oli jo käyty läpi tuloksetta. Ei kukaan voi olettaa, että toistuvien ja systemaattisten tyrmäysten jälkeen toinen silti jaksaisi aina vain jatkaa tapaamisten ehdottelua.