Miksi kiusasitte?
Kommentit (57)
Koska kiusatun naama oli niin ruma ja se ärsytti suunnattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, turha itkeä. Mua kiusattiin lukiossa ja ylä-asteella. Intti oli paha.
Edellinen saapumiserä otti tikun nokkaan. Viikottain puolen vuoden ajan lähes joka ilta äärettömän julmaa kiusausta.
En kerro laatua, koska silloin on helppo asiasta tietävien helppo päätellä sijoituspaikka ja henkilöllisyys.
Miesylivoima, 1 vastaan 5-20 miestä. Paikkakunnan kovikset vastassa. Kesti viikolla illat ja yöt. Erityisesti iltalomien, keskiviikko, jälkeen.
Pelkäsin usein kuolevani.
Kukaan palvelustovereistani ei ollut puolellani. He peesasivat näitä kiusaajia. Kääntyivät vastaan ja kiusasivat mukana. Olen miettinyt mikä olisi syynä, mitä olisin tehnyt, Kun sen tietäisin. Nyt on 38 vuotta palvelusajasta aikaa. Herään öisin kiusaamiseen.
Herkuttelen ajatuksesta kun tulee aika antaa takaisin. Tapaan vaikka noista kiusaajistani jonkun vajaakuntoisena. Löisin oli Prisma tai tori paikkana. Ymmärrän ja hyväksyn täysin niitä jota maksavat potut pottuina. Vaikka ampumalla.
Kiitos tarinastasi se oli varmasti hyvin raskas kirjoittaa. Toivon Sinulle Lohtua, voimia ja voimaannuttavia kokemuksia elämääsi. Muista, että kun sinä et sortunut kiusaamaan olet voittaja. Haleja sinulle!!
Kiitos. Olet elämässäni ensimmäinen joka tarjoaa empatiaa. 38 vuotta aikaa, ja se painaa. Kiitos Sinulle. Hyvä kun kirjoitin ja sain empatiaa.
Oli sitten jo aikakin, että joku lohduttaa sinua! Hienoa kun uskalsit kertoa! Ihan mielettömästi lähetän sulle voimia elämääsi! Olet arvokas ja tärkeä ja rakastettu ihminen. Älä koskaan unohda sitä! Halitsempit!!
Vierailija kirjoitti:
Kastan sinut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaja on Jumala kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minua kiusattiin ja sitten päätin kiusata ihan kaikkia ja ymmärsin miksi kiusaajat kiusaa.
Se tunne on mahtava kun voi olla Jumala ja päättää muiden olotilasta.
Olin kuin pimeys joka käveli koulun käytävillä. Ne jotka uskalsivat tuijottaa silmiini saivat tuta.
Annoin tuta myös urheilijanuorukaisille, kun kuvittelivat olevansa minua lihaksikkaampia.
Väänsin röökin aina tappelun jälkeen voiton merkiksi ja räkäsin asvaltille.
Olin kovis.
On se kivaa leikkiä kovista ja levittää omaa pahaa oloaan toisiin. Aidosti vahvat ihmiset nostaa toisia ylös. Kukaan ei aidosti pidä kiusaajaa coolina. Myötäilijät pelosta ja ryhmäpaineesta lähtevät mukaan tai katsovat vierestä. Ei ole helppoa olla nuori ja epävarma.
Vääntäisin sut tosta hyvästä maihin. Mulle ei puhuta tohon sävyyn. Ymmärrätkö.
Olen edelleen se mysteerinen kovis jolla on pimeyden katse.
Ja kun kävelen käytävällä niin iso varjo seuraa mua ja haluaa sut.
Menepäs siitä jonnekin muualle, vaikka äitis helmoihin jotain laihaa keittoa syömään. Olet kuvottava ihminen ja aivan liian tyhmä kilttien seuraan. Next please.
Et onnistu loukkaamaan mua.
Olen pimeässä yksiössä täysin yksin. Saan pimeydestä ja yksinäisyydestä voimaa.
Nauratat minua kun muistutat minua äidistäni, jonka hylkäsin jo 22-vuotta sitten.
Ainoa asia mitä syön, on musta reissumies. Syön sen ilman voita tai mitään. En kaipaa mitään.
Etenkään sinun haisevia kommentteja.
Tuollaisia hyypiöitä kuljetin aikoinaan niskaperseotteella vessanpöntölle pesulle.
Kielenkäyttösi on sitä luokkaa että ehkä pitäisi pestä tuota törkyturpaa vähän?
Sen jälkeen jonossa on muita. Olet tusinakamaa.
Voi saatana sä olet tekotaiteellinen noiden sun juttujes kanssa :D Jätä se koviksen leikkiminen tyypeille, jotka ei yritä tolleen liikaa, you know?
Jos ei ala tulla ystävällisempiä kommentteja, niin jätän sut yksin.
Sitten olet yksin ja sade lyö ikkunaan.
Turha kuvitella että edes ajattelisin sinua yhtään.
Mietippä sitä hetki.
Vierailija kirjoitti:
Olepas kunnolla siinä. Täällä ei kiusata enää ketään. tämä selvä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meniköhän se sille jakeluun?
Vai pitääkö toistaa vielä kerran, niin ehkä jakelukeskus kuittaa. Hä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meniköhän se sille jakeluun?
Vai pitääkö toistaa vielä kerran, niin ehkä jakelukeskus kuittaa. Hä?
Heh, taisi mennä hänellekin jakeluun ja sehän on hyvä asia se, kun tajuaa oman typeryytensä. Kiitos sulle kivoista kommenteista. toivon, että ihmiset jaksaa oikeassakin elämässä pitää kiusattujen puolta ja asettautua kaikenlaisia kiusaajia vastaan.
Koska minua kiusattiin. Kiusaamalla muita sain hetken rauhan itselleni siltä kiusaajalta. En ole ylpeä, mutta en toisaalta nauttinut pätkääkään siitä, että sai elää jatkuvassa pelossa siitä, että minua satutetaan fyysisesti. Saihan siitä tyhmänä teininä myös sen pienen itsetuntobuustin kun alisti heikompiaan. Olisi ihan jännä tietää miksi minua alkujaan kiusattiin vaikka olin aika harmiton tyyppi. Olin varmaan sitten juurikin se helppo kohde itsetunnonkohottajaksi, ja siitä lähti sitten se kierre johon ajauduin itsekin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Jep, Jep. Olethan varovainen. Sinussa saattaa olla piirteitä jotka eivät miellytä jotakuta. Olet viestilläsi oikeuttanut kiusaamisen itseäsi kohtaan. Muista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusasin koska halusin tuntea sen miltä jumalista tuntuu.
Hyvältähän se tuntuu kun voima on käsissä. Kuka vain tottelee ja rakastaa sinua kun käsket.
Voima on todellista älykkyyttä.
Jep, just näin. Luuletko, että kiusatuista suurin osa haluaisi tuntea samoin? He haluavat, että tuntuu hyvältä kun voima on käsissä. Sinulle tulee sinun omat heikot aikasi olemaan. Odota. Saat ihan itse kokea Voiman. Et pysty itse vastaamaan. Saat kokea Voiman. Älykkyyden Olet vajaakuntoinen, tmv hajalla. Odotan 40 vuotta. Otat huolella turpaan. Kysyn, onko voima älykkyyttä.
Kiinan valtio pitää voimaa kaikista parhaimpana ratkaisuna ja älykkäimpänä vetona.
Esimerkiksi opiskelijoihin auttaa panssarivaunu.
Voima sama kuin älykkyys.
Vierailija kirjoitti:
Koska minua kiusattiin. Kiusaamalla muita sain hetken rauhan itselleni siltä kiusaajalta. En ole ylpeä, mutta en toisaalta nauttinut pätkääkään siitä, että sai elää jatkuvassa pelossa siitä, että minua satutetaan fyysisesti. Saihan siitä tyhmänä teininä myös sen pienen itsetuntobuustin kun alisti heikompiaan. Olisi ihan jännä tietää miksi minua alkujaan kiusattiin vaikka olin aika harmiton tyyppi. Olin varmaan sitten juurikin se helppo kohde itsetunnonkohottajaksi, ja siitä lähti sitten se kierre johon ajauduin itsekin mukaan.
Niin, se on ikävän tavallinen tarina, ja hyvä kun kerroit syitä miksi joku kiusaa. Siinä tilanteessa olisi silloin tarvittu paljon huolehtivan aikuisen huomiota teille kaikille, hänen neuvojaan ja apua ja tukea. Ilman sitä lasten on vaikea opetella itse elämäntaitoja ja siksi kiusaamista esiintyy. kun aikuiset eivät osaa olla tarpeeksi huolehtivia. Kuitenkin on hyvä, että nykyään käsittelet tuota kuviota ja analysoit jotta ymmärrät mistä siinä oli kysymys. Ja hienoa, että ilmeisesti et enää kiusaa ketään. Meissä kaikissa on heikkouksia ja huonoja puolia. kun niitä käsittelee niin vahvuudet ja hyvät puolet voimistuu jokaisesa!
minä kiusasin ala-asteella hyvää ystävääni jonka kanssa leikin paljon, mutta hänellä oli äiti joka antoi paljon huomiota ja itselläni ei sitä ollut, joten en kestänyt kateutta ja osattomuuttani vaan nimittelin häntä selän takana rumin sanoin loukaten häntä. olin hyvin pieni itse ja aika hädässäkin joten yritän ymmärtää lapsen kyvyttömyyttä ja antanut itselleni sen anteeksi. Tietysti olen myös tuolta ystävältä pyytänyt nimittelyä anteeksi.
En ollut lapsena mikään säännöllinen kiusaaja, mutta muutaman kerran sanoin tarkoituksella pahasti. Teko lähti vihasta. Jos joku käyttäytyi tavalla, joka ärsytti minua, saatoin kostaa. Levitin mm liitoiteltuja tai jopa perättömiä juoruja.
Esimerkiksi edessäni istuva poika tiputti aina vahingossa housunsa kun nousi ylös (vanhemmat pukeneet poikansa liian isoihin vaateisiin). Toisen pyllyn näkeminen päivästä toiseen sai minut lopulta raivostumaan. Levitin juttua, että poika on outo ja varmaan tahallaan haluaa esitellä peppuaan kaikille.
Kiusaaja ja kiusattu ovat vastakkaiset ääripäät. Kumpiakaan ei pitäisi olla. Kiusaaja on liian ylemmyydentuntoinen, hänet pitäisi koulia nöyremmäksi. Tämä olisi aikuisten tehtävä mutta he eivät osaa eikä heillä ole selkeää linjaa suhtautumisessaan kiusaamiseen. Vieläkin ajatellaan että uhrin pitäisi pystyä lopettaman se itse tai oppia tulemaan sen kanssa toimeen.
Lapsia ja nuoria ei pitäisi laittaa isoihin ryhmiin ilman jatkuvaa valvontaa. Koulut on liian vapaita paikkoja, välitunneilla tapahtuu suurin osa kiusaamisesta.
Miksikö kiusasin?
No oli tylsää ja kohde oli jo valmiiksi ruma läs*i niin mikäs siinä kiusatessa.
Kiusaaja ei osaa hyväksyä kiusatun piirrettä tai piirteitä. Hän tuntee halveksuntaa ja vihaa ja haluaa tuhota tai poistaa kiusatun. Kiusaajalle voisi tarjota mahdollisuuden oppia hyväksymään erilaisia ominaisuuksia, keskustelemalla niistä rehellisesti aikuisten kanssa.
Kiltit miehet ja naiset rokkaa! Kiltit rakastaa eikä vihaa! Kiltit osaa elää ja nauttia siitä!