Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lentolippujen varaaminen, kun nimessä on ä!

Vierailija
01.05.2019 |

Voiko liput varata esim. nimellä Järvinen vai pitääkö kirjoittaa esim. Jaervinen, jotta vastaa tuota passin alareunan tietoa?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ä, kirjoitan joko jarvinen tai jaervinen. Check-in automaatit tunnistaa vain jälkimmäisen, ainakin mulla... Mutta muuten ei ole ollut väliä.

Vierailija
2/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kirjoittaa ä:llä ainakin isompien yhtiöiden varaussivuilla, ne kääntävät ääkköset automaattisesti ae tai oe-muotoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän ä:n sijaan a:ta.

Vierailija
4/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jarvinen. Ei mikään Jaervinen.

Vierailija
5/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita juuri niin kuin passissa lukee. Järjestelmä muuttaa ään aaksi automaattisesti.

Vierailija
6/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin eli monta erilaista ohjetta. "juuri niin kuin passissa lukee" tarkoittaisi joko Järvinen tai Jaervinen, ei Jarvinen. Mikä on oikein??

Vierailija
7/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin, älä matkusta.

Vierailija
8/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks en lentele. T:Väyrynen

Vierailija
9/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita juuri niin kuin passissa lukee. Järjestelmä muuttaa ään aaksi automaattisesti.

Mulla on tämä sama ongelma. Joillain sivustoilla järjestelmä muuttaa automaattisesti AE:ksi ja joskus vain jättää ne pilkut pois, joskus taas lukee ohjeissa, miten se pitää itse kirjoittaa. Siinä onkin välillä ongelmaa, jos joku check-in automaatti lukee/tekee toisin kuin lipussa tai passissa. Mulla kun sattuu vielä olemaan väliviivakin nimessä, siinä on vähän samanlaista horjuntaa. Joskus on jänskättänyt, pääseekö ollenkaan kyytiin. Aina on kuitenkin onnistunut (toistaiseksi), vaikka välillä vain palvelutiskin kautta, ei automaatilla.

Vierailija
10/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään.   :)

t: Hämäläinen

Vierailija
11/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään.   :)

t: Hämäläinen

Niin. t. Näkkäläjärvi

Vierailija
12/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos johonkin usan kaltaiseen natsimaahan on menossa, niin varmaan on varminta laittaa niin kuin se lukee siinä passin alaosassa (minulle siinä ä:n tilalla ae), mutta älä laite niitä välilyöntien kohdalla olevia väkäsiä kuitenkaan...

Vierailija
13/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän vain taksia, se on ekologista.

t. vihreä

Vierailija
14/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.justgo.travel/en/how-do-you-fill-in-your-name-correctly-on-…

Niinkuin automaattiraidassa lukee eli jaervinen. Käytännössä kuitenkin myös jarvinen on aina hyväksytty.

Vierailija
15/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin eli monta erilaista ohjetta. "juuri niin kuin passissa lukee" tarkoittaisi joko Järvinen tai Jaervinen, ei Jarvinen. Mikä on oikein??

No jos sun passissa lukee Jaervinen, niin sitten kirjoitat sen. Mä tosin olen 100% varma että siinä lukee ihan vain Järvinen.

Vierailija
16/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos sun passissa lukee Jaervinen, niin sitten kirjoitat sen. Mä tosin olen 100% varma että siinä lukee ihan vain Järvinen.

Katsopas passin alaosaan.

Vierailija
17/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tiedä, minkä verran sitä nimeä edes luetaan. Tein kerran kirjoitusvirheen eikä kukaan ollut siinä moksiskaan. Sukunimi loppuu -pää ja mä kirjoitin sen että paepae eikä tosiaan tullut mitään ongelmaa. 

Vierailija
18/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jää kotiin, älä matkusta.

Siis jaeae kotiin, aelae laehde minnekaeaen

Vierailija
19/19 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en tiedä, minkä verran sitä nimeä edes luetaan. Tein kerran kirjoitusvirheen eikä kukaan ollut siinä moksiskaan. Sukunimi loppuu -pää ja mä kirjoitin sen että paepae eikä tosiaan tullut mitään ongelmaa. 

Yksi kirjotusvirhe usein sallitaan.