Ahdistaa nämä sokerin ja rasvan täyteiset juhlapyhät ja arkivapaat
Perheellinen kolmen lapsen yrittäjä-äiti ja ahdistaa nämä jatkuvasti arkea täyttävät palkattomat arkivapaat aivan suunnattomasti. Lisäksi vielä joka tuutista syötetään kaavaa, miten pitäisi olla kaapit ja pöydät täynnä suklaata, nyt taas sokeria ja munkkeja, lapsilla välissä ollut vielä synttärijuhlia joten koko ajan saisi olla tankkaamassa naamaan kaikkea p**kaa ja oma ruokavalio ihan retuperällä. Yritä siinä nyt tarjota hedelmää ja kasviksia kun jokapuolella vedetään sokeria, lapset varmaan saa kamalat muistot näistä päivistä, kyllä meillä vappupallot on jo muutenkin vietetään perheellä aikaa yhdessä, mutta kyllä tästä oma sisäinen rentous on aika kaukana.
Loppuviikon saa taas painaa töitä niska limassa ja asiakkaat on vihaisena niskassa kun ei työt lomailemalla etene pätkääkään tässä yrittäjän arjessa.
Onko ketään muita, ruoka, herkku tai pakkoloman ahdistamia?
Kommentit (44)
Onneks tämä päivä alkaa olla taputeltu. Huomenna töihin taas!
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kanssa samoilla linjoilla: vappu- ja pääsiäisruuat lihottavat paljon enemmän kuin joulun kinkku ja kasvislaatikot. Munkit, simat, pashat ja suklaamunat ovat varsinaisia kaloripommeja.
Ei niitä ole pakko syödä, eikä ainakaan paljon. Oma valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään perinteisiä vappuruokia. Joka vuosi vaihdellaan mitä syödään. Ihan fiiliksen ja tarjouksien mukaan.
Yhdet munkit ostetaan per nenä ja pullo simaa kaupungin vapputapahtumasta kun kohta tästä lähdemme. Muut piknik eväät on hyvää ja terveellistä ja juhlavaa. Yrittäjänä olin aamun töissä ja menen taas iltapäivästä töihin. Päivällä on nyt 6 tuntia tehokasta perheaikaa vapun viettoon.
Ei kannata tehdä elämästä liian vaikeaa.Kuulostaa jotenkin ylimieliseltä kommentoinnilta, ainakin tässä kohtaa kun en itse tosiaankaan voi tänään valita töiden tai vapaa-ajan välillä. Todennäkösesti sulla on joku joka lapsia hoiti ja hoitaa työajan.
Joo oli. Mies jäi kotiin lasten kanssa nukkumaan kun itse riensin aamulla klo 5 työhön. Iltapäivällä otin lapset mukaan töihin. Huomenna sama kuvio, ja ylihuomenna, ja yliylihuomenna ja...
Mitä ylimielistä siinä muka on, jos kertoo, että vappuruoan (tai juhlaruoan ylipäätään) ei tarvitse olla perinteistä, epäterveellistä vaan sellaista mistä itse tykkää ja mitä terveellisenä pitää? Ja lastenhoito-ongelmat on helposti ratkaistavissa. Yrittäjänä sinä voit ja minä voin hankkia lastenhoitoapua. Niin tekee työntekijätkin, laittavat lapsensa esim vuoropäiväkotiin, joka on auki myös pyhäpäivinä ja viikonloppuina, tai palkkaavat vaikka 4h yhdistykseltä tai mll:lta hoitajan, sinäkin voit laittaa lapsesi vuoropäiväkotiin.
Elämästään voi tehdä vaikeaa ja valittaa omaa kurjuuttaan, tai voi tehdä helpomman kautta.
Tuo on kyllä niin klassikko tuo ”ei kenenkään ole pakko olla yrittäjä.” No niinpä ei. Eikä sairaanhoitaja, vaatemyyjä tai toimitusjohtaja. Mutta silti nuo kaikki kyseisessä työssään olevat vaan kummasti ovat kykenemättömiä hetkessä valintojaan muuttamaan vappupäivänä, vai ajattelitko että tänään pystyn tekemään täyskäännöksen tässä vapunpäivän kuluessa?
Vai eikö vaan saa valittaa?
Ap