Ahdistaa nämä sokerin ja rasvan täyteiset juhlapyhät ja arkivapaat
Perheellinen kolmen lapsen yrittäjä-äiti ja ahdistaa nämä jatkuvasti arkea täyttävät palkattomat arkivapaat aivan suunnattomasti. Lisäksi vielä joka tuutista syötetään kaavaa, miten pitäisi olla kaapit ja pöydät täynnä suklaata, nyt taas sokeria ja munkkeja, lapsilla välissä ollut vielä synttärijuhlia joten koko ajan saisi olla tankkaamassa naamaan kaikkea p**kaa ja oma ruokavalio ihan retuperällä. Yritä siinä nyt tarjota hedelmää ja kasviksia kun jokapuolella vedetään sokeria, lapset varmaan saa kamalat muistot näistä päivistä, kyllä meillä vappupallot on jo muutenkin vietetään perheellä aikaa yhdessä, mutta kyllä tästä oma sisäinen rentous on aika kaukana.
Loppuviikon saa taas painaa töitä niska limassa ja asiakkaat on vihaisena niskassa kun ei työt lomailemalla etene pätkääkään tässä yrittäjän arjessa.
Onko ketään muita, ruoka, herkku tai pakkoloman ahdistamia?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yrittäjä, enkä voi tehdä tänään töitä, koska lapset ovat kotona ja mun pitää lähteä heidän kanssaan vanhemmilleni. Mieheni, joka on myös yrittäjä, jää kotiin tekemään töitä. Tämmöstä.
nro 4
Itse oot valinnut lähteä vanhemmilles. Mitä työhön ja lapsiin tulee, niin skidit mukaan duuniin. Niin mäkin jouduin usein viikonloppuni viettämään pienenä, kun vanhemmilla oli hiukan ylitöitä, vaikka ei yrittäjiä olleetkaan...
Skidit ei voi tehdä mun duunia, ne voivat ainoastaan häiritä sen duunin tekemistä. Voisinhan mä täällä kotonakin olla lasten kanssa, mutta paljon mukavampi mennä sinne vanhemmilleni, kun serkutkin ovat siellä.
nro 4
No enä mäkään voinut vanhempien duunia tehdä, pistivät piirtelemään siksi aikaa ja käskivät olemaan häiritsemättä.
Meillä ei ole mitään perinteisiä vappuruokia. Joka vuosi vaihdellaan mitä syödään. Ihan fiiliksen ja tarjouksien mukaan.
Yhdet munkit ostetaan per nenä ja pullo simaa kaupungin vapputapahtumasta kun kohta tästä lähdemme. Muut piknik eväät on hyvää ja terveellistä ja juhlavaa. Yrittäjänä olin aamun töissä ja menen taas iltapäivästä töihin. Päivällä on nyt 6 tuntia tehokasta perheaikaa vapun viettoon.
Ei kannata tehdä elämästä liian vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yrittäjä, enkä voi tehdä tänään töitä, koska lapset ovat kotona ja mun pitää lähteä heidän kanssaan vanhemmilleni. Mieheni, joka on myös yrittäjä, jää kotiin tekemään töitä. Tämmöstä.
nro 4
Itse oot valinnut lähteä vanhemmilles. Mitä työhön ja lapsiin tulee, niin skidit mukaan duuniin. Niin mäkin jouduin usein viikonloppuni viettämään pienenä, kun vanhemmilla oli hiukan ylitöitä, vaikka ei yrittäjiä olleetkaan...
Skidit ei voi tehdä mun duunia, ne voivat ainoastaan häiritä sen duunin tekemistä. Voisinhan mä täällä kotonakin olla lasten kanssa, mutta paljon mukavampi mennä sinne vanhemmilleni, kun serkutkin ovat siellä.
nro 4
No enä mäkään voinut vanhempien duunia tehdä, pistivät piirtelemään siksi aikaa ja käskivät olemaan häiritsemättä.
Mun toinen lapsi on niin pieni, ettei hän voi piirrellä sillä aikaa, kun teen töitä, vaan häntä pitää vahtia. Mitäpä, jos ette ihmiset yrittäisi päteä asioilla, kun ette tiedä koko kuvaa? Te palkansaajat ette ymmärrä sitä, että tällaisena köyhälistö-yrittäjänä en ikinä saa palkkaa siitä, että olen jossain paikalla, saan rahaa vain siitä valmiista lopputuloksesta. Se on ihan sama, miten paljon aikaa siihen käytän (toki aikataulun puitteissa), sama raha siitä tulee aina. Siksi töitä otetaan sellaisen aikataulun puitteissa, jossa ne on mahdollista tehdä. Ei ole mahdollista, että sekä hoidan lapsiani että teen töitä, kun en voi laskuttaa esim. tuntipalkkaa.
nro 4
Jatkuvasti arkea täyttävät arkivapaat? Tänään on tämän vuoden neljäs arkivapaa, ettei kai näitä nyt ihan joka välissä ole. Kun ap kaksi arkivapaata vielä kestät seuraavan kahden kuukauden aikana, pääset sen jälkeen nauttimaan 5 kuukauden arkivapaattomasta jaksosta. Itse nautin arkivapaista, vaikka ihan palkollisenakin joutuu työtahtia tiivistämään ennen ja jälkeen vapaiden. Tavallista arkea on kyllä ihan riittämiin.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole mitään perinteisiä vappuruokia. Joka vuosi vaihdellaan mitä syödään. Ihan fiiliksen ja tarjouksien mukaan.
Yhdet munkit ostetaan per nenä ja pullo simaa kaupungin vapputapahtumasta kun kohta tästä lähdemme. Muut piknik eväät on hyvää ja terveellistä ja juhlavaa. Yrittäjänä olin aamun töissä ja menen taas iltapäivästä töihin. Päivällä on nyt 6 tuntia tehokasta perheaikaa vapun viettoon.
Ei kannata tehdä elämästä liian vaikeaa.
Kuulostaa jotenkin ylimieliseltä kommentoinnilta, ainakin tässä kohtaa kun en itse tosiaankaan voi tänään valita töiden tai vapaa-ajan välillä. Todennäkösesti sulla on joku joka lapsia hoiti ja hoitaa työajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa ahtamaan sitä sokeria? Rasvassa nyt ei itsessään ole mitään vikaa, riippuu täysin rasvasta, esim. tulehdusta aiheuttavat kasviöljyt ovat pahasta (rypsiöljy mm), mutta voi ja oliiviöljy ja vaikkapa kananmunan keltuainen on loistavinta mitä ihminen voi kehoonsa laittaa.
Kasvatuksesta se lähtee, ja omista standardeista sekä tavotteista elämälleen, että tunkeeko sitä sokeria ja haitallisia tulehdusta aiheuttavia öljyjä kuten sipsiä (auringonkukkaöljy) ja rypsiöljyä sekä margariinia munkeista kitaansa.
Lomalla ja juhlapyhilläkin voi syödä kananmunia, höyrytettyä parsakaalia voin ja dijon sinapin kanssa.
Ai voi on nykyään terveysruoka?
Olisikohan Pekka Puskalle ja Pohjois-Karjala-projektille taas käyttöä.
T. 70-luvun lapsi
Ainahan se on sitä ollut. Ei mitkään puskat pysty siitä huonoa ravintoa tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa ahtamaan sitä sokeria? Rasvassa nyt ei itsessään ole mitään vikaa, riippuu täysin rasvasta, esim. tulehdusta aiheuttavat kasviöljyt ovat pahasta (rypsiöljy mm), mutta voi ja oliiviöljy ja vaikkapa kananmunan keltuainen on loistavinta mitä ihminen voi kehoonsa laittaa.
Kasvatuksesta se lähtee, ja omista standardeista sekä tavotteista elämälleen, että tunkeeko sitä sokeria ja haitallisia tulehdusta aiheuttavia öljyjä kuten sipsiä (auringonkukkaöljy) ja rypsiöljyä sekä margariinia munkeista kitaansa.
Lomalla ja juhlapyhilläkin voi syödä kananmunia, höyrytettyä parsakaalia voin ja dijon sinapin kanssa.
Päinvastoin. Rypsiöljy on hyvästä ja voi pahasta. Serkulla nosti kananmunakin kolesterolia, kaikilla ei nosta.
Onneksi en ole näin unessa. Elät HS/CNN feikkiuutis kuplassa. Punapilleröi itsesi.
Lue kirja nimeltä: Deep Nutrition
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Rypsiöljy on hyvästä ja voi pahasta. Serkulla nosti kananmunakin kolesterolia, kaikilla ei nosta.
Onneksi en ole näin unessa. Elät HS/CNN feikkiuutis kuplassa. Punapilleröi itsesi.
Tai jos et jaksa ostaa kirjaa niin katso pari podcastia youtubesta kirjasta:
Miksi ap ostat sitä sokeria? Jätä ostamatta. En minäkään pidä siitä jatkuvasta herkkujen mainostamisesta mutta vielä tyhmempänä pidän ihmistä johon tuo mainostaminen uppoaa.
Kukaan ei pakota olemaam yrittäjä-se on oma valinta.
Kukaan ei pakota syömään sokeria, ainakaan liikaa, kohtuus kaikessa on hyvä elämänohje muutenkin.
Kukaan ei pakota mitenkään kummemmin viettämään esim.vappua, sanontakin sanoo, että amatöörit rällää vappuna, uutenavuotena jne.
Ja lopuksi; relaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!
AP: Eikö lapsillasi ole isää? Vai miksi lapset ovat aina arkivapailla sinun vastuullasi?
t. eräs, joka huolehtii lapsistaan tänään, jotta puoliso voi olla töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän punapillerihöpötykseen liittyy näköjään myös ruokahöperyys?
Ok.
Ap:n kanssa samoilla linjoilla: vappu- ja pääsiäisruuat lihottavat paljon enemmän kuin joulun kinkku ja kasvislaatikot. Munkit, simat, pashat ja suklaamunat ovat varsinaisia kaloripommeja.
Miks ihmeessä ap pupertaa niitä sokeri-ja rasvaruokia. Ei niitä kukaan tunge sinun suuhusi. Jos lapsillesi ostat yhden sokerimunkin per naama ja lasillisen simaa, ei ne siihen kuole. Se riittää heille vallan mainiosta ja muut tarjottavat on sitä perusterveellistä. Näin meillä ja kaikki ovat tyytyväisiä.
Tieto omasta (ja läheisten) kuolevaisuudesta aiheuttaa ahdistusta, jota yritetään helpottaa ylikontrolloimalla erinäisiä asioita. Hyvin yleistä on esim. sairaalloinen piheys, työnarkomania, ja erilaiset ruoka-ainepakkomielteet usein hyvin tuulesta temmattuine terveys- tai epäterveellisyysväittämineen. Lopputulos tulee kuitenkin olemaan täysin sama riippumatta siitä kuinka paljon siitä parin sokerimunkin syönnistä stressaa.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n kanssa samoilla linjoilla: vappu- ja pääsiäisruuat lihottavat paljon enemmän kuin joulun kinkku ja kasvislaatikot. Munkit, simat, pashat ja suklaamunat ovat varsinaisia kaloripommeja.
Vappu ja pääsiäinen on kerran vuodessa. Jos pääsääntöisesti syö järkevästi, niin parilla herkuttelupäivällä ei ole mitään merkitystä.
Ei taida olla mitään mikä sinua ei ahdistaisi. Senhän me jo tiedämme.
Ihmeen paljon sait ap alapeukkuja. Kun luin tekstisi huudahtelin mielessäni: "Juuri niin! Aivan samaa mieltä!", ja olin ihan varma, että saat paljonkin sympatiaa osaksesi.
Nää arkipyhät ja sokerikuorrutteiset juhlat on kyllä haastavia. Toisaalta on ihanaa, kun lapset saavat nukkua pitkään ja huilia kotona. Ei ole harrastuksia eikä jatkuvaa aikatauluttamisen pakkoa. Toisaalta kaikki juhlapyhät täyttyvät kaiken maailman suklaan ja sokerin syömisestä, ja kuten sanoit, välissä lapsilla on jatkuvasti synttäreitä, missä syödään paljon herkkuja. Harvoin mitään terveellistä. Tää asia ahdistaa myös itseäni tosi paljon. Meillä on normaali terveellinen ruokavalio kotona, joka kyllä heittää iloista häränpyllyä aina näiden juhlien + lomien aikaan.
Tänään suunnittelen heittäväni kaikki karkit ja herkut roskikseen heti kun tämä päivä kääntyy iltaan. Tsemppiä ap. Todellakin on olemassa muitakin, jotka ajattelevat juuri niinkuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmeen paljon sait ap alapeukkuja. Kun luin tekstisi huudahtelin mielessäni: "Juuri niin! Aivan samaa mieltä!", ja olin ihan varma, että saat paljonkin sympatiaa osaksesi.
Nää arkipyhät ja sokerikuorrutteiset juhlat on kyllä haastavia. Toisaalta on ihanaa, kun lapset saavat nukkua pitkään ja huilia kotona. Ei ole harrastuksia eikä jatkuvaa aikatauluttamisen pakkoa. Toisaalta kaikki juhlapyhät täyttyvät kaiken maailman suklaan ja sokerin syömisestä, ja kuten sanoit, välissä lapsilla on jatkuvasti synttäreitä, missä syödään paljon herkkuja. Harvoin mitään terveellistä. Tää asia ahdistaa myös itseäni tosi paljon. Meillä on normaali terveellinen ruokavalio kotona, joka kyllä heittää iloista häränpyllyä aina näiden juhlien + lomien aikaan.
Tänään suunnittelen heittäväni kaikki karkit ja herkut roskikseen heti kun tämä päivä kääntyy iltaan. Tsemppiä ap. Todellakin on olemassa muitakin, jotka ajattelevat juuri niinkuin sinä.
Ihana kuulla! Aika moni tuntuu tekevän tästä minun kokemuksesta ongelman, en itse koe kyllä ihan niin vahvasti vaikka nämä peräkkäiset juhlapyhät ja vapaiden tuoma kenties tulonmenetys toisinaan kyllä ahdistaa, varsinkin kun näitä sattuu peräjälkeen.
Tänään lapset söi munkit, sen lisäksi aika monesta jouduin kieltämään esim torilla esillä olevat karkkikassit, vohvelit, jätskit, yms. joita moni muu tietenkin Vapun kunniaksi sai. Meillä sattui taas toissapäivänä olemaan heti karkkipäivän päälle kaverin synttärit joten yhtä sokerijuhlaa ollut muusta kuin omasta tahdosta.
Nyt suosiolla ruuat uunijuureksia ja kalaa. Leipää ja hedelmiä. Oma mieli on paljon rauhallisempi kun saa kunnon ruokaa ja oma dieettikään ei niin paljoa ahdista kun saa ympäröidä itsensä kunnon aterioilla. Huh hyvää vappua, onneksi se alkaa olla lopuillaan. Muuten on ollut kyllä aivan huippu ihana päivä.
Niin ja kun joku kysyi, lasten isäkin on yrittäjä. Kahden kauppa, jompi kumpi otta aina lomapäivien vetovastuun ajatuksella että lopulta työasiat ja tekijät on aina korvattavissa, mutta lapsilla on vain yhdet vanhemmat ja lapsuus. Vaikka se näkyy jo muutenkin tiukilla olevassa taloudessa kun toinen on taloudellisesta pelistä sen aikaa poissa. Tulot ei muutenkaan päätä huimaa meidän perheellä. Eli emme ole rikkaita yrittäjiä päinvastoin, kovasti halu menestyä mutta eipä oikein tässä arjessa onnistu. -Ap
Jotkut oikeasti nykyään uskovat noin, pitävät voita hyvänä ja "luonnollisena". Ovat ihan harhoissa.