Ahdistaa nämä sokerin ja rasvan täyteiset juhlapyhät ja arkivapaat
Perheellinen kolmen lapsen yrittäjä-äiti ja ahdistaa nämä jatkuvasti arkea täyttävät palkattomat arkivapaat aivan suunnattomasti. Lisäksi vielä joka tuutista syötetään kaavaa, miten pitäisi olla kaapit ja pöydät täynnä suklaata, nyt taas sokeria ja munkkeja, lapsilla välissä ollut vielä synttärijuhlia joten koko ajan saisi olla tankkaamassa naamaan kaikkea p**kaa ja oma ruokavalio ihan retuperällä. Yritä siinä nyt tarjota hedelmää ja kasviksia kun jokapuolella vedetään sokeria, lapset varmaan saa kamalat muistot näistä päivistä, kyllä meillä vappupallot on jo muutenkin vietetään perheellä aikaa yhdessä, mutta kyllä tästä oma sisäinen rentous on aika kaukana.
Loppuviikon saa taas painaa töitä niska limassa ja asiakkaat on vihaisena niskassa kun ei työt lomailemalla etene pätkääkään tässä yrittäjän arjessa.
Onko ketään muita, ruoka, herkku tai pakkoloman ahdistamia?
Kommentit (44)
Eikö yrittäjä saa tehdä hommia just silloin kun huvittaa? Miten sulla on palkatonta pakkovapaata, jos oot yrittäjä?
Eikä sun oo pakko sitä rasvaa ja sokeria tankata, jos et tahdo.
Meillä ei ole mitään herkkuja. Syömme tavallista ruokaa.
Kuulostaa hieman siltä, että suhteesi ruokaan ei ole ihan terve.
Hedelmää ja kasvista voi tarjota ihan hyvin aterioilla, juhlapäivän herkut sitten jälkiruuaksi.
Kuka pakottaa ahtamaan sitä sokeria? Rasvassa nyt ei itsessään ole mitään vikaa, riippuu täysin rasvasta, esim. tulehdusta aiheuttavat kasviöljyt ovat pahasta (rypsiöljy mm), mutta voi ja oliiviöljy ja vaikkapa kananmunan keltuainen on loistavinta mitä ihminen voi kehoonsa laittaa.
Kasvatuksesta se lähtee, ja omista standardeista sekä tavotteista elämälleen, että tunkeeko sitä sokeria ja haitallisia tulehdusta aiheuttavia öljyjä kuten sipsiä (auringonkukkaöljy) ja rypsiöljyä sekä margariinia munkeista kitaansa.
Lomalla ja juhlapyhilläkin voi syödä kananmunia, höyrytettyä parsakaalia voin ja dijon sinapin kanssa.
Relaa vähän. Lopeta ainakin "pitäisi"-ajattelu. Ei pidä.
Mä oon yrittäjä, enkä voi tehdä tänään töitä, koska lapset ovat kotona ja mun pitää lähteä heidän kanssaan vanhemmilleni. Mieheni, joka on myös yrittäjä, jää kotiin tekemään töitä. Tämmöstä.
nro 4
Yrittäjänähän sinä voit tehdä tänäänkin töitä jos kerran niin ahdistaa olla lomalla. Kukaan ei sitä sokeria tule kaatamaan kurkustasi alas eli ihan oma valinta sekin.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yrittäjä, enkä voi tehdä tänään töitä, koska lapset ovat kotona ja mun pitää lähteä heidän kanssaan vanhemmilleni. Mieheni, joka on myös yrittäjä, jää kotiin tekemään töitä. Tämmöstä.
nro 4
Itse oot valinnut lähteä vanhemmilles. Mitä työhön ja lapsiin tulee, niin skidit mukaan duuniin. Niin mäkin jouduin usein viikonloppuni viettämään pienenä, kun vanhemmilla oli hiukan ylitöitä, vaikka ei yrittäjiä olleetkaan...
Pst, hei. Kukaan ei tiedä, mitä teillä syödään. Laita tarjolle ihan mitä haluat.
Kukaan ei tule tietämään. Ja jos tietäisi, niin ketään ei kiinnostaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nro 4
Itse oot valinnut lähteä vanhemmilles. Mitä työhön ja lapsiin tulee, niin skidit mukaan duuniin. Niin mäkin jouduin usein viikonloppuni viettämään pienenä, kun vanhemmilla oli hiukan ylitöitä, vaikka ei yrittäjiä olleetkaan...
Skidit ei voi tehdä mun duunia, ne voivat ainoastaan häiritä sen duunin tekemistä. Voisinhan mä täällä kotonakin olla lasten kanssa, mutta paljon mukavampi mennä sinne vanhemmilleni, kun serkutkin ovat siellä.
nro 4
Vierailija kirjoitti:
Kuka pakottaa ahtamaan sitä sokeria? Rasvassa nyt ei itsessään ole mitään vikaa, riippuu täysin rasvasta, esim. tulehdusta aiheuttavat kasviöljyt ovat pahasta (rypsiöljy mm), mutta voi ja oliiviöljy ja vaikkapa kananmunan keltuainen on loistavinta mitä ihminen voi kehoonsa laittaa.
Kasvatuksesta se lähtee, ja omista standardeista sekä tavotteista elämälleen, että tunkeeko sitä sokeria ja haitallisia tulehdusta aiheuttavia öljyjä kuten sipsiä (auringonkukkaöljy) ja rypsiöljyä sekä margariinia munkeista kitaansa.
Lomalla ja juhlapyhilläkin voi syödä kananmunia, höyrytettyä parsakaalia voin ja dijon sinapin kanssa.
tulehdusta aiheuttavat kasviöljyt ovat pahasta (rypsiöljy mm)?
Tarkoitat varmaan nyt uppopaistamista yleensä? Suomessa rypsiöljyssä harvemmin öljyssä keitetään ruokia.
Vappunmunkit ja niiden paistaminen kerran vuodessa ei kenellekään mitään tulehdusta aiheuta. sipsien ja kaupan ranskalaisten vetämisestä ole kyllä samaa mieltä.
No onpa taas outo kommentti. 2 lapsen äitinä olen tehnyt joka päivä töitä, oli pääsiäinen, Vappu tai perusarki . Muutaman tunnin vapaapäivinä.
Olen polkenut töihin klo 6 ja lähtenyt takaisin klo 10. Tänään jäin kotiin ja harmittelen miksi. Rahalle on käyttöä.
Täytän syksyisin kaikki pakkaset ja yleensä sisällöt on syöty viimeistään vappuna.
Yhtä pakkasta lukuunottamatta kaikki muut ovat jo sulatettu, viimeisen sisältö riittää tämän kk. Mutta jotta on tyhjät juhannukseen mennessä, pitää projekti saada päätökseen.
Munkit ja simat on tehty. Muuten perusruualla mennään.
Vierailija kirjoitti:
nro 4
Kiukuttelet, kun olette omilla valinnoillanne tuossa tilanteessa. Ne lapset on, heistä ette varmaankaan voi luopua tai tinkiä. Onko sinulla tai miehelläsi kenties hieman liian vaativa työ teidän perhetilanteeseen? Voisiko jompikumpi tai molemmat tehdä palkkatyötä nyt lasten ollessa pieniä? Toki silloin tulot jäävät pienemmiksi eikä palkkatuloilla voi vaurastua kuten yrittäjänä.
Nämä arkena olevat vapaapäivät aiheuttavat sen, että tuntuu kuin viikossa olisi kaksi sunnuntaita ja maanantaita. Eli kaksinkertainen määrä viikon tympeimpiä päiviä. Joskus olemme voineet siirtää tällaisen arkivapaan seuraavaan perjantaihin, mutta aina tämä järjestely ei sovi työnantajalle.
Rypsiöljy ja auringonkukkaöljy aiheuttaa tulehdusta. Siemenöljyt ylipäätään. Oli sitten kyseessä uppopaisto tahi sipaisumargariini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nro 4
Kiukuttelet, kun olette omilla valinnoillanne tuossa tilanteessa. Ne lapset on, heistä ette varmaankaan voi luopua tai tinkiä. Onko sinulla tai miehelläsi kenties hieman liian vaativa työ teidän perhetilanteeseen? Voisiko jompikumpi tai molemmat tehdä palkkatyötä nyt lasten ollessa pieniä? Toki silloin tulot jäävät pienemmiksi eikä palkkatuloilla voi vaurastua kuten yrittäjänä.
Ai kiukuttelen? En kiukuttele, totesin. Emme voi tehdä palkkatyötä, koska tätä työtä ei enää juuri ole olemassa palkkatyötä. Tämä työ ei ole sellainen, josta saisi yrittäjän paljon rahaa, päin vastoin.
nro 4
Ei yrittäjä voi tehdä töitä kun lapset on lomalla päiväkodista. Ja en voi ottaa heitä mukaan töihin, koska työni vaatii keskittymistä ja tarkkaa harkintaa, kolme alle kouluikäistä ei todellakaan tue sitä!
Joo olen tosi stressaantunut tällä hetkellä tästä kaikesta, yritän itse tiputtaa painoa jo viidettä viikkoa ja tuntuu että koko ajan vaan tuputetaan suklaata suuhun ja saa todenteolla taistella mielitekoja vastaan. Palkaton pakkoloma tarkoittaa yrittäjänä sitä että en voi tehdä töitä koska olen lasten kanssa kotona, kulut tältä päivältä juoksee tosin ihan samana. Onko tämä oikeasti palkkaa saavalle vaikea ymmärtää? Käytännössä jokainen ”lomapäivä” on itsellä aina pelkkää miinusta, mulle ei mikään muu maksa palkkaa kuin oma panos.
Aion tosin tänään hetken jopa nauttia, en halua tätä lapsille avata tai valittaa. Tuolla ne nytkin hyppii trampoliinilla ja odottavat innolla että lähdetään lounaalle isovanhempien luokse. (Jossa on tarjolla taas lisää rasvaa ja sokeria) Huoh.
Vierailija kirjoitti:
Ai voi on nykyään terveysruoka?
Olisikohan Pekka Puskalle ja Pohjois-Karjala-projektille taas käyttöä.
T. 70-luvun lapsi
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Rypsiöljy on hyvästä ja voi pahasta. Serkulla nosti kananmunakin kolesterolia, kaikilla ei nosta.
Jokaisella on ihan oma valinnanvapaus, mitä suuhunsa työntää.