Mitä enemmän kahvia, sitä väsyneempi?
Tämä ei voi olla enään sattumaa. Onko muilla tällaista "ongelmaa"?
Jostain syystä kofeiini vaikuttaa mulla sillälailla että mitä enemmän juon kahvia, sitä väsyneemmäksi tulen.
Töissä esimerkiksi olen suhteellisen pirteä niin kauan kuin menen juomaan sen ensimmäisen kahvin.
Nyt olen juonut 3kuppia 3h sisään ja kello on 21:26 ja tekisi mieli mennää nukkumaan :D
Aivan ihmeellistä, ei varmaan auta kuin lopettaa tuon myrkyn kittaaminen. Järki sanoo että tuo ei voi kovin hyvää voi olla.
Kommentit (25)
Joitko kahvin hyvin makeana? Käytitkö paljon maitoa/kermaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sullahan voi olla ADHD. Niitä hoidetaan amfetamiinilla. Se rauhoittaa niiden aivoja.
Kofeiini ei ole amfetamiinia, eikä vaikuta samalla tavalla. Kofeiini ei rauhoita ADHD-aivoja ollenkaan.
Tästä tuli mieleen se, että koomapotilas voidaan joskus saada tietoiseksi... unilääkkeellä!
Vierailija kirjoitti:
Joitko kahvin hyvin makeana? Käytitkö paljon maitoa/kermaa?
Tilkka maitoa tai kermaa.
Vierailija kirjoitti:
Adenosine Will Make You Sleepy When the Caffeine Wears Off
The caffeine in coffee blocks adenosine receptors in your brain from receiving adenosine, which is a neurotransmitter that causes fatigue. Although caffeine prevents your brain from receiving adenosine, it doesn’t stop your body from producing the neurotransmitter. Thus, when the caffeine wears off, there is a buildup of adenosine that will make you sleepy.
Caffeine isn’t making you sleepy, because it doesn’t impact how much adenosine your body manufacturers. It does, however, delay the effects of that adenosine so that you feel it all at once in a rush when the caffeine wears off
Tämä on tiedetty, eikä selitä minkä takia 30min-45min sisällä kahvin juonnista tulee väsymys.
Kahvi ei sopinut minunkaan elimistölle, ikävä kyllä. Totesin pariin otteeseen, että kahvi sekoitti hormonitoimintani.