Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä enemmän kahvia, sitä väsyneempi?

Vappu
30.04.2019 |

Tämä ei voi olla enään sattumaa. Onko muilla tällaista "ongelmaa"?

Jostain syystä kofeiini vaikuttaa mulla sillälailla että mitä enemmän juon kahvia, sitä väsyneemmäksi tulen.
Töissä esimerkiksi olen suhteellisen pirteä niin kauan kuin menen juomaan sen ensimmäisen kahvin.
Nyt olen juonut 3kuppia 3h sisään ja kello on 21:26 ja tekisi mieli mennää nukkumaan :D

Aivan ihmeellistä, ei varmaan auta kuin lopettaa tuon myrkyn kittaaminen. Järki sanoo että tuo ei voi kovin hyvää voi olla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä kahvia ole pakko juoda.

Vierailija
2/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaipaat virkistystä niin ota ennemmin energiajuomaa, on paljon tehokkaampaa 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut vähän tuota samaa, en tiedä mistä johtuu. Tosin ei ekan kupin jälkeen. Töissä voi tulla juotua kahvia enemmän kuin kotona josta seurauksena huono olo. Vesi juomana toimii parhaiten, kun yrittää piristyä, ainakin oman kokemuksen mukaan

Vierailija
4/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sullahan voi olla ADHD. Niitä hoidetaan amfetamiinilla. Se rauhoittaa niiden aivoja.

Vierailija
5/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kahvi ei vaikuta mitään. Juon töissä lähinnä tavan vuoksi, on jotain jotain hörppiä, jotain lämmintä. Viikonloppuna tai lomalla en juurikaan juo, eikä tunnu missään.

Kaippa se on yksilöllistä.

Vierailija
6/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo oon huomannut saman jos juon monta kuppia putkeen tai parin tunnin sisällä. Juon yleensä aamulla 4.30 kahvin ja seuraavan kotiin tullessa 15. 30. Nuo piristävät molemmat.

Vierailija
7/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla kahvi ei vaikuta mitään. Juon töissä lähinnä tavan vuoksi, on jotain jotain hörppiä, jotain lämmintä. Viikonloppuna tai lomalla en juurikaan juo, eikä tunnu missään.

Kaippa se on yksilöllistä.

Eikö ala edes vatsassa kiertää tai tule kakkoshätää?

Vierailija
8/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaipaat virkistystä niin ota ennemmin energiajuomaa, on paljon tehokkaampaa 👍

Kofeiini on niin mieto stimulantti, ettei se mitään piristä päivittäisessä käytössä. Voi se hetken aikaa piristää jos juot yhden jonnen kerran viikossa, mutta mikään kahvin päivittäinen litkiminen ei kyllä piristä.

Vierailija
9/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kofeiini on niin mieto stimulantti, ettei se mitään piristä päivittäisessä käytössä. Voi se hetken aikaa piristää jos juot yhden jonnen kerran viikossa, mutta mikään kahvin päivittäinen litkiminen ei kyllä piristä.

Koska näin on sinulla niin täytyy olla kaikilla muillakin? Tutkimukset ovat vähän eri mieltä.

Vierailija
10/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoija 4 saattaa olla jäljillä. Joidenkin neurologinen koneisto ei piristy kofeiinista, vaan väsähtää.

Googlettele neurokirjoa.

Toisaalta saatat myös olla ns. supernopea metaboloija, kahvi ei vain ennätä kunnolla vaikuttaa kun on jo haihtunut pois.

Eihän tuo vaarallista ole, mutta ehdottoman kiinnostava selvittää.

Vierailija
11/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, kahvi ei oiken tunnu auttavan enää aamun jälkeen, vaikka juon n. pannullisen päivässä. 

Vierailija
12/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Välillä haukottelen vedet silmissä kahvikupillisen jälkeen.

Aamukahvi ehkä piristää, tai on vaan tapa, en osaa sanoa.

Vierailija
13/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sullahan voi olla ADHD. Niitä hoidetaan amfetamiinilla. Se rauhoittaa niiden aivoja.

Kofeiini ei ole amfetamiinia, eikä vaikuta samalla tavalla. Kofeiini ei rauhoita ADHD-aivoja ollenkaan.

Vierailija
14/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos juon kahvia "piristyäkseni", tehoaa hetken, sitten taas väsyttää. Jos lisää annostusta, sekin auttaa hetkellisesti, mutta lopulta ei vaikuta, paitsi ettei saa nukuttua. Mikä taas väsyttää lisää.

Kahvi toimii piristäjän parhaiten, jos pitää annokset pieninä ja välillä taukoa, edes päivän. Ne mukilliset, joita ihmiset vetää, on aivan liian suuria annoksia. Piristysteho kaikkoaa (ja vatsa ei tykkää).

Yksilöllistä tietenkin, mutta minulla näin.

Vierailija
15/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adenosine Will Make You Sleepy When the Caffeine Wears Off

The caffeine in coffee blocks adenosine receptors in your brain from receiving adenosine, which is a neurotransmitter that causes fatigue. Although caffeine prevents your brain from receiving adenosine, it doesn’t stop your body from producing the neurotransmitter. Thus, when the caffeine wears off, there is a buildup of adenosine that will make you sleepy.

Caffeine isn’t making you sleepy, because it doesn’t impact how much adenosine your body manufacturers. It does, however, delay the effects of that adenosine so that you feel it all at once in a rush when the caffeine wears off

Vierailija
16/25 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain aamukahvi piristää minua hieman. Sitä seuraavat kaksi kuppia vain väsyttää kamalasti. Varsinkin päiväkahvi. Jostain syystä ulkona juotu kupponen ei väsytä niin paljon.

Pitäisi varmaan jättää päiväkahvit välistä kokonaan.

Vierailija
17/25 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siksi että kehosi on jo tottunut siihen kahviin, eikä se enää vaikuta niin kuin haluaisit. Kokeilehan lopettaa kahvi muutamaksi viikoksi ja katso sitten miten kahvi vaikuttaa. Yllätyt miten voimakkaasti se vaikuttaa, kun on ollut vähän taukoa. Ja koukuttava se on, eli lopettaminen tosi vaikeaa. Kokeile.

Vierailija
18/25 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo oon lukenut joskus tällaisesta. Itseasiassa nyt kun ajattelen, niin jos olen juonut reippaasti kahvia päivän aikana niin olen useasti huomannut, että ajatukset ns. hiljenevät. Kuulostaa ehkä typerältä, mutta se on sellainen semi "zombi-fiilis". Ehkä tässä on jotain perää. Toisaalta se että kofeiini tekee tällaista ei tarkoita että olisi adhd. 

Vierailija
19/25 |
06.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo teetä päivällä.

Muakin joskus nukuttaa kahvi ip.

Jos juon pannukahvia, hyvää sellaista se oikeasti piristää.

Vierailija
20/25 |
07.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän