Miten teillä on vappu sujunut?
Alan olla kyllästynyt koko iltaan. Järjestin meille kivan vapputapahtuman, mutta mies on mäköttänyt koko päivän naana norsunvtulla. Olen yrittänyt ylläpitää iloista tunnelma lapsen takia, mutta tekisi jo mieli mennä nukkumaan. Alkoholia ei ole siis käytetty, miehellä on vaan ollut taas joku harmitus, ei edes supstu kertomaan syytä mökötykseensä. Onko muilla meneillään hilpeä, onnellinen vappu?
Kommentit (63)
Kiitos kysymästä.
Hyvin rauhallisesti ollaan tyttären kanssa koristeltu serpentiineillä pari lamppua, syöty soijanakit ja pestoperunasalaattia, juteltu ja hampaatkin jo pesty.
Vaikkei ollut tänä vuonna mitään hilipatapippaata, koristelu on tärkeä traditio.
Kävin aamupäivällä ostamassa perheelle vappuruuat ja koristeet. Illan olen ollut töissä, kymmenen minuutin päästä lähden kotiin. Kotona olen klo 23, suihkuun, syömään, nukkumaan. Aamulla ylös klo 4.30. Töihin kuudeksi. Kotona olen taas klo 15. Siinä se vappu sitten olikin...
Nenä tukossa palstaillessa. Ihanaa tämä kevätaika!
Mulla meni vappufiilikset täysin, kun mies karautti hakemaan kopan kaljaa. Ei siis perheenä tehdä huomenna mitään yhdessä ja jää varmaan munkit paistamatta tai piknik tekemättä ja vapputorilla käymättä foliopallojen ostoineen. Millään en yksin saa hoidettua koko pakettia lasten kanssa, jostain on nyt pakko tinkiä.
Harmittaa. Vaikka tiedän, että lapsille riittää ne foliopallotkin. Munkitkin voisi ostaa torilta ja varmaan jotkut kolmioleivät löytyisi kaupasta ja keskustasta penkkejä joille jäädä niitä tahnaleipiä syömään. Tuo vaihtoehto ei vaan millään täytä minun toiveitani. Brunssin reseptejäkin hioin pari päivää ja ainekset kustansi noin satasen. On petetty olo. No jos kohta alkaisin valmistelemaan huomisia eväitä, voihan sen eväsretken hätätapauksessa tehdä vaikka olkkarin lattialle.
Paha sanoa, kun se on vasta huomenna. Tänään on ollut ihan normaali arkipäivä.
Vappu ei ole tänään vaan huomenna. Tehdään just valmiiksi porolevitettä ja lohimoussea, joita laitetaan aamulla leipien väliin picknickiä varten. Herätys on klo 6.00 ja sitten viimeiset varustelut ja miehellä äänenavaukset ja sitten Ullikselle teltan pystytykseen. Tänä vuonna YL:n konsertti myös televisioidaan, liki 100 vuotta lähetys on tullut vain radion kautta klo 9:00. Välillä miehet käyvät laulamassa Saulille ja Jennille ja sitten jatketaan juhlintaa pitkälle iltapäivään.
En tiedä mikä siinä on, mutta vuoden pahin riita meillä miehen kanssa yleensä Vappuna. Turha ja turhilla odotuksilla ladattu juhla. Joulu toinen
Voi vitsit näitä "vappu on huomenna"...
Kiitos ! On tämä eläminen vaan ihana juttu, vaikka sen joskus meinaa unohtaa. Sairaalan pihassa näin kevään ensimmäiset valkovuokot, västäräkin ja kukkivat voikukat. Vai vastako silmät avautui sen pelkäämisen jälkeen ?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole vitsi, se on fakta. Katso vaikka kalenterista jos et usko.
Varsinainen vappu on huomenna, mutta tänäänhän juhlitaan, jotta voidaan huomenna puolikuolla ennen torstaista työpäivää.
♥♥♥♥♥
Tänään on WAPPU.
Kuka hullu sitä huomenna juhlii????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi v*ttu nyt taas, tänään on vappuaatto, huomenna vappupäivä. Sanotko jouluaattonakin joulua hehkuttaville, että joulu on vasta huomenna? Ärsyttävät pilkunviilaajat!
Vierailija kirjoitti:
Mitäs tässä, miehen kanssa kotosalla. Käytiin saunassa ja grillattiin, nyt istuskellaan olohuoneessa viiniä lasissa. Kohta kans nukkumaan. Huomenna lenkkeilyä ja käydään ravintolassa syömässä. Mun miestä ei juuri kiinnosta mitkään juhlapyhät eikä yrittäjänä yleensä edes tiedä mikä päivä on :D oon oppinut itsekin relaamaan.
Taas on niin kiireinen yrittäjä joka on ollut koko illan kotona ja huomenna vapaalla. Mun työpäivä kesti tänään 13 tuntia ja aamuyöstä menen neljään takaisin.
T. Duunarit joka ei vietä työväen juhlaa vapailla
Vierailija kirjoitti:
Niin? Vappu on tosiaan 1.5 eli huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No voi v*ttu nyt taas, tänään on vappuaatto, huomenna vappupäivä. Sanotko jouluaattonakin joulua hehkuttaville, että joulu on vasta huomenna? Ärsyttävät pilkunviilaajat!
Tietysti. Joulu on 25.12. Suurin osa suomalaisista toki viettää sitä jo aattona, mutta ei se siirrä joulua mihinkään. Se on ja pysyy omalla paikallaan.
Pyörähdin töitten jälkeen kaupungilla tarkoituksena pyörähtää oluella ja haistella fiilistä, josko koittaisi naista saada. Ahdistuin siitä ihmisvilinästä ja toisten hauskanpidosta, joten palasin kotiin.
Katselin hieman p*rnoa ennen kuin Kadonneen jäljillä alkoi. Ohjelman katsottuani katsoin lisää p*rnoa ja meinasin laittaa Tinder-matcheille viestiä. Hoidettuani itseni meni fiilis laittaa viestiä yhtään kellekään, joten saa naiset tältä iltaa jäädä.
Sitten tulin raportoimaan päivästäni tänne. Pisaraakaan en ole maistanut alkoholia, joten eipä ole huomenna krapulaakaan ja voin hyvillä mielin lähteä aamulla luontoon samoilemaan.
M
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha hermostua tosiasioista. Ei vappu tai joulu siirry mihinkään, vaikka suomalaiset aloittaisivat juhlimisen jo puoli vuotta etukäteen.
Tietenkin Vappu on vasta huomenna. Silloin on Ullanlinnan Vappu, sadat vappukonsertit ympäri Suomea, tuhannet vappubrunssit ja vappulounaat ja vappumarssit. Huomenna ostetaan ilmapallot ja mennään juhlimaan kevään alkua lakit päässä ja lauletaan "Taas leivoset ilmassa leikkiä lyö, kevätvirsiä viidakko raikaa..."
Lapset juoksi koko illan pihoilla, joten itsekseni puuhastelin. Ostin lakuja, paistoin munkkeja, söin lakuja, söin munkkeja. Loppuillan roikun koneella. En syö enää mitään.