Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikille ei-ylioppilaille, jättäkää ne ”ammattilakit” kotiin - Kiitos!

Vierailija
30.04.2019 |

Vappuna juhlivat ylioppilaat lakkeineen :) Jos valkolakin haluat, on vaihtoehtoja kaksi:
1. Kirjoita ylioppilaaksi
2. Opiskele yliopistossa

Vain nämä kaksi (yhdessä tai erikseen) oikeuttavat sinun käyttävän perinteistä valkolakkia.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yo-tutkinto on turha tutkinto, joka ei pätevöitä mihinkään. Se on ressukoille, jotka eivät keksi mitä tekisivät, kolmen-neljän vuoden jatkoaika.

Peruskoulupohjalta voi olla hieman haasteellista ponnistaa esim akateemiseen koulutukseen. Mutta tottakai olet oikeassa. Täysin hukkaan heitettyä aikaa. Kun kerran niin sanot.

Vierailija
82/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpäs joku on nyt taas nohevana :D Anna ihmisten pitää lakkejansa, ei ne kuitenkaan sua usko 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakki oli päässäni vain yo-juhlapäivänä, 24 vuotta sitten. Vappuna en ole sitä koskaan käyttänyt.

Vierailija
84/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pari lepän käpyä päässä ja se on hyvä niin.

Valkolakki jäi parikymmentä vuotta takaperin erotessa ex-miehen huusholliin. En ole huomannut kaivata. Sinne se ehkä paremmin sopiikin, näennäisten saavutusten ja sivistyksen maailmaan.

Vierailija
85/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole yo-lakkia pitänyt yo-juhlan jälkeen kertaakaan päässä ja en voisi kuvitellakaan menevä sen kanssa mihinkään juhlimaan. Tulisi jotenkin tyhmä olo ja en ole mikä laumasieluinen ihminen, joka hehkuttaisi jotain mantan lakitusta ja olisi että jee jee, kun on näin hieno lakki päässä. Tuntuu jotenkin huvittevalta koko ajatus. 

Minä en edes halunnut koko lätsää mutta äitini ja mummoni hankkivat sellaisen väkisin kun se on muka perinteikästä ja sitä on hienoa pitää vappuna. Minä en ole koko plärää laittanut lakkisten jälkeen päähäni enkä laita. Tohtorinhatun saattaisin laittaakin päähäni jos jaksaisin sen eteen vaan nähdä tarpeeksi vaivaa.

Tohtorinhatunhan saa kun tekee siihen vaadittavan opinnäytetyön. Onko joku opinnäytetyö sinusta akateemisen työuran huippuhetki?

Niinkö minä tuossa sanoin? Taidat olla melko yksinkertainen tapaus? Tarkoitin tietenkin että tohtori on sentään valmistunut johonkin, toisin kuin pelkkä ylioppilas.

Vierailija
86/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa näköjään kyse ennemminkin liiveistä kuin lakeista.

Vierailija
87/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoululakit: ei niin mitään järkeä.

Kaksoistutkintolakit: on ylioppilas sekä ammattipuolen käynyt, ja haluaa, että lakissaan näkyy "väriraita" että hän on myös kokki, mekaanikko, tms... Kuulostaa persoonallisuushakuiselta, tavallaan ymmärrän, toisaalta täysin turhaa.

Kolmannen asteen opiskelualakohtaiset lakit: ymmärrän siinä tapauksessa, että lakin ympärille on järjestelmällisesti onnistuttu luomaan yhteisöllisyyttä ja omat perinteet. Esimerkiksi insinööri (amk). Mun päässäni on 99% todennäköisemmin insinöörilakki kuin valkolakki, vaikka omistan ne molemmat. Insinööriopiskeluajat merkitsee mulle paljon enemmän.

Vierailija
88/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlikaa kaikki opintonne päättäneet lakilla tai ilman ihan miten itseä miellyttää. . 😊

Vierailija
89/89 |
01.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu on ihanan kevään juhla, se on ylioppilaiden ja työväen ja kaikkien juhla. Sallittakoon kaikenlaiset lakit ja lakittomuudet. T. Ylioppilas

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän