Mistä OSTOhoitaja synnytyksen ajaksi niin ettei tarvitse maksaa viikon ajalta palkaa?
Synnytys edessä parin kk:n päästä ja tukiverkkoja lastenhoitoon ei ole, kummatkaan isovanhemmat eivät hoida edes hetkeä edes poikkeustilanteessa ( joku ihme periaatepäätös, jos kerran auttaa niin vaarana joutua auttamaan toistekin tms). Ja tosiaan sisaruksia vain 1 joka on töissä.
Edellinen synnyntys piti tehdä yksin ja siinä tuli pahat komplikaatiot - nyt pelkään synnyttää yksin joten hoitaja pitää löytää.
Viimeksi kyselin esim MML ja yksityiset hoivafirmat mutta kaikissa piti maksaa varallaolon palkka. Eli noin 5-6 pv palkka varallaolosta koska laskettuna aikana lapsi ei välttämättä synny. Mistään ei saanut ”äkkilähtönä” hoitajaa ja toki tän ymmärränkin hoitajan kannalta kun pitää olla varalla.
Kuselen nyt miten te MUUT olette saaneet ostohoitajan hommattua? Maksan mielelläni ihan kunnon tuntipalkan eli esim 20e plus sivukulut, mutta viikon 24h varallaoloa mulla ei ole varaa maksaa. Myöskään lapsiperheen kotipalvelus kunnalta ei saa tällaiseen käyttää ainakaan tässä kunnassa.
Vinkkejä?
Kommentit (53)
Ainakin joskus 5-6 v sitten Akson toimitti päivystyslastenhoitoa, mutta hinta oli muistaskseni tuplat (normi 42e tunti, äkkilähtö 80e tunti)
Miksi pitää tehdä lapsia jos ei ole minkäänlaista tukiverkkoa.
Ohis mutta kuka kehtaa nykyään pyytää naapurilta tai hyvänpäiväntutulta jotain tuollaista? Usean tunnin hoitoapu ja ilman tietoa ajasta... en minä ainakaan kehtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Juuri SIKSI! Kun on ollut koko ikänsä yksin ilman sukua ja vanhempia, haluaa sen suvun luoda itse. Aion tehdä vielä lisääkin lapsia jos vaan saan, lapsista on aikanaan tukea toisilleen. Ap
Vierailija kirjoitti:
I-diootti...
No vastaus on: tällaista hoitoapua ei saa mistään. Siksi on yksin synnytettävä, niin minäkin teen.
Kysymys 23:lle. Miksi Suomi ja suomalaiset on ylipäätänsä olemassa, kun täällä ei saa apua?
vastaavassa tilanteessa kuin ap ollut
Vierailija kirjoitti:
Kysymys 23:lle. Miksi Suomi ja suomalaiset on ylipäätänsä olemassa, kun täällä ei saa apua?
vastaavassa tilanteessa kuin ap ollut
Juuri tämä että tukiverkoton ei saa mitään apua hädässään on syy miksi kukaan ei enää tee lapsia. Nykyisivanhemmat on itsekkäitä paskoja jotka hoidatti omat lapset mummoloissa ja nyt kieltäytyvät auttamasta omalla vuorollaan. Tällainen palvelu oikeesti pitäisi saada kunnallisena tukimuotona.
Tukiverkoton myös
Niin... huomasitteko että yksikään puolue ei ollut ottanut vaaliteemakseen syntyvyysongelman hoitoa tai lapsiperheiden palveluita tai perheen jaksamisen parantamista. Ei mitään apua tulossa valtiovallalta.
Miksi ihmiset hankkivat lisää lapsia, jos ei synnytyksen ajaksi saa hoitajaa?
Nykyään kaikki vieritetään vanhempien niskaan ja muu suku kokee oikeudekseen olla poissa silmistä ja tulla esiin vasta kun vanhuutensa vuoksi kaipaavat itselleen tukea.
Päiväkotiin saa tehdä jatkuvia selvityksiä, vaaditaan vanhempiakin osallistumaan toimintaan ja lapset usein sairaina, kun on siivotonta. Kouluikäiset ne vasta vanhempia työllistävätkin. Wilma-viestejä satelee, koulussa on resurssipula ja vanhemmat, jotka tahtovat lastensa oppivan yleisen opintosuunnitelman mukaiset sisällöt huolehtivat, että lapsi opiskelee kotona. Koulussa opettajat eivät ehdi opettamaan.
On vanhempien ansiota, että lapset syntyvät, kasvavat, eivät sorru, opiskelevat ja aikuistuvat. Siihen ei ota riittävästi osaa mikään muu taho!
En saanut apua, mutta annoin apua muille. Heille se olikin ihme, että joku suostui.
Minullekin luvattiin, että auttavat synnytykseni aikana, mutta vain jos heille sopii, kun minä taas annoin erilaisen lupauksen. Lupasin, että olen yötä päivää puhelimen tavoitettavissa,ilmoitan, jos minulle tulee yllättävä este, mutta muuten tosin olen ja olen ja meille saa tuoda lapsen hoitoon, kun lähtee synnyttämään!
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset hankkivat lisää lapsia, jos ei synnytyksen ajaksi saa hoitajaa?
Meinaatko että lisääntymisoikeus kuuluu vain niille joilla isovanhemmat auttaa ja asuu samassa kapungissä? Katso kun edes rahallakaan ei saa hoitajaa tähän tarpeeseen.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään kaikki vieritetään vanhempien niskaan ja muu suku kokee oikeudekseen olla poissa silmistä ja tulla esiin vasta kun vanhuutensa vuoksi kaipaavat itselleen tukea.
Päiväkotiin saa tehdä jatkuvia selvityksiä, vaaditaan vanhempiakin osallistumaan toimintaan ja lapset usein sairaina, kun on siivotonta. Kouluikäiset ne vasta vanhempia työllistävätkin. Wilma-viestejä satelee, koulussa on resurssipula ja vanhemmat, jotka tahtovat lastensa oppivan yleisen opintosuunnitelman mukaiset sisällöt huolehtivat, että lapsi opiskelee kotona. Koulussa opettajat eivät ehdi opettamaan.
On vanhempien ansiota, että lapset syntyvät, kasvavat, eivät sorru, opiskelevat ja aikuistuvat. Siihen ei ota riittävästi osaa mikään muu taho!
Juuri näin. Yhteiskunta ei todellakaan suta tarpeeksi. Varmaan vielä yleisesti luullaan että ”kaikilla” on isovamhemmat apuna. Mitta kun ei ole.
T. Isovanhemmat ei ole 10 vuoden aikana viitsineet nähdä lapsenlapsia kertaakaan... siinä ”tukiverkkoa” kerrakseen.
Niin.. nää ”miksi teette lapsia” voivat ITSE huvikseen kokeilla miten helppoa on saada yhtään mitään ostopalvelua sillä ajatuksella että avuntarve on päivänä x viikon ajan mutta ei tietoa tarkasti milloin. Silloim pitää maksaa 24h palkkaa viikon ajan jotta sen avun saa kin tarvii.
Vierailija kirjoitti:
Niin.. nää ”miksi teette lapsia” voivat ITSE huvikseen kokeilla miten helppoa on saada yhtään mitään ostopalvelua sillä ajatuksella että avuntarve on päivänä x viikon ajan mutta ei tietoa tarkasti milloin. Silloim pitää maksaa 24h palkkaa viikon ajan jotta sen avun saa kin tarvii.
Miksi pitäisi kokeilla? Miksei se yksin synnyttäminen kelpaa, näin tekevät muutkin tukiverkottomat? Miksei mistään voida enää itse ottaa vastuuta, vaan kaikki pitäisi voida sysätä yhteiskunnan vastuulle?
Synnytys on joo vähän paha kun ei tarkkaan tiedä milloin se alkaa. Ihan tukiverkollistenkin on vaikea saada hoitajaa lapsille. Joten kuten tuo yllä oleva kirjoitti että ”mitä teette lapsia jos ei ole hoitajaa”, niin suomen kansan syntyvyys olisi NOLLA jos vaatimus on se että on sataprosenttisen varma hoitaja oltava.
Mun tukiverkko asuu 150 km päässä ja loput 250 km päässä.
Millaisia on sellaiset vanhemmat, jotka eivät auta omaa lastaan, esim. silloin kun tulee aika lähteä synnyttämään tai joutuu jonkun sairauden takia sairaalaan???!!!
AP, toivon, että et ole missään yhteyksissä omiin vanhempiisi eikä myöskään miehesi ole omiinsa. Minusta tällainen on suorastaan käsittämätöntä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi kokeilla? Miksei se yksin synnyttäminen kelpaa, näin tekevät muutkin tukiverkottomat? Miksei mistään voida enää itse ottaa vastuuta, vaan kaikki pitäisi voida sysätä yhteiskunnan vastuulle?
No synnytitkö itse yksin? Saanko arvata? Et?
Muilta voit vaatia kivasti eri vastuita mutta itseltä ei. Reilukerho...
Niin siis esikoinen on eskari-iläinen ja edellinen 1,5 v ja tällä 1,5 v taaperolla ei ole hoitopaikkaa.
Olemme muuttaneet tänne vajaa vuosi sitten enkä ole saanut ystäviä, muutettiin miehen työn takia.
Kyllä varmaan pakko alkaa asennoitumaan niin että synnytän taas yksin. En kestä sitä hirveää hätää ja stressiä siitä saako hoitajan vai ei, edellisellä kerrallakin oli sovittu yksi henkilö valmiiksi mutta sitten se ei lopulta käynytkään.
Eniten kai veetuttaa nuo isovanhemmat, asuvat alle runnin matkan päässä kaikki mutta kummatkaan ei ole ilinä hoitaneet eivätkä suostu hoitamaan erikoistilanteessakaan. Minäkin taidan muistaa tämän saman säännön ”en auta kun sit pian pitää auttaa toistekin” siinä vaiheessa kin isovanhemmat itse tarvii vanhuudenapua.
En pelkäisi mennä yksin jos synnytys menisi hyvin. Mutte viimeksi kävi kaikkea kurjaa ja en kestä jos sama käy uudestaan. (Paha repeämä, paha verenhukka, sikiö vaarassa).
Ap