Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei ole järkeä että nainen ottaa miehen sukunimen

Vierailija
30.04.2019 |

Miksi naisen pitäisi hylätä oma suku? Mies haluaa merkitä omalla nimellään naisen ”omakseen”, mutta ihmistä ei voi omistaa. Oman sukunimen pitäminen olisi parasta. Lapsille annetaan se sukunimi, joka on kansainvälisempi. Yleensä naisen nimi on parempi.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, että nyt pitäisi olla jo ihan kansainvälisempi sukunimi lapsella. Kumpi on mielestäsi kansainvälisempi, Korhonen vai Virtanen?

Vierailija
2/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko sä Alba mies vai nainen? Miksi olet niin kateellinen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole mikään Alba, sekoitat minut johonkin toiseen.

T. Ap

Vierailija
4/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Olet sinä. Tai kyllähän sinua Sukunimihulluksikin tituleerataan, mistäköhän syystä? :D

Vierailija
5/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Olet sinä. Tai kyllähän sinua Sukunimihulluksikin tituleerataan, mistäköhän syystä? :D

Minulle tuli tämä asia mieleen kun olen tuttavapiirissä havainnut naisen sukunimen olevan yleensä kansainvälisempi. Siksi haluaisin keskustella tästä.

Ap

Vierailija
6/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä Alba nimi tulee?

Vierailija
7/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh-hoijaa..  Päätös nimestä on ihan jokaisen naisen kuin miehen viimekädessä oma päätös ja valinta; jos haluaa oman nimensä muutta tai olla muuttamatta, niin ei sitä tarvitse keneltäkään muulta kysellä tai pyytää siihen erilltä lupaa tai oikeutta.  

Vierailija
8/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin hylätä oma suku? Äitini on ottanut miehensä sukunimen niin onko se oma sukuni siis isän puoli vai äidin puoli?

Vierailija
9/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Minulle tuli tämä asia mieleen kun olen tuttavapiirissä havainnut naisen sukunimen olevan yleensä kansainvälisempi. Siksi haluaisin keskustella tästä.

Ap

No ei meillä ainakaan. Ihan supisuomalaiset nimet kummallakin. Mitäs nyt tehdään?

Vierailija
10/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 70% avioliittoon menevistä on vieläkin sitä mieltä, että siinä on järkeä. Määrä on tosin laskenut 20 prosenttiyksiköllä 80-luvusta. Ja nykyäänhän on uusi trendi valita pariskunnalle kokonaan uusi yhteinen sukunimi.

Vierailija
11/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei saa ottaa miehen nimeä, koska sitten miehellä ei ole nimeä.

Vierailija
12/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pitääkö kaikessa olla jotain järkeä?

Jotkut päätökset voi tehdä tunteella. Itse otin miehen sukunimen eikä mitään pahaa ole toistaiseksi tapahtunut.

Aika harmiton juttu. Olisit ennemmin huolissaan liiasta alkoholin käytöstä, tupakoinnista tai liian sokerin syömisestä. Noissakaan ei ole mitään järkeä mutta niitä käytetään silti. Eikä itse asiassa tuokaan sinulle kuulu jos haluaa noita käyttää. Kuten ei kenenkään sukunimi.

Jos miehen joskus saat niin ihan vapaasti saat pitää oman kansainvälisen nimesi. Kukaan ei pakota vaihtamaan.

Vierailija
13/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh-hoijaa..  Päätös nimestä on ihan jokaisen naisen kuin miehen viimekädessä oma päätös ja valinta; jos haluaa oman nimensä muutta tai olla muuttamatta, niin ei sitä tarvitse keneltäkään muulta kysellä tai pyytää siihen erilltä lupaa tai oikeutta.  

Mutta joku syy siinä on, että nainen ottaa miehen nimen. Eikö mies voisi ottaa naisen nimeä? Tai sitten vaikka kompromissina yhteisnimi molemmille, vaikka Mäkinen-Jokinen.

Ap

Vierailija
14/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta joku syy siinä on, että nainen ottaa miehen nimen. Eikö mies voisi ottaa naisen nimeä? Tai sitten vaikka kompromissina yhteisnimi molemmille, vaikka Mäkinen-Jokinen.

Ap

Yhdistelmänimet on mielestäni hankalia. Saanko siis ottaa miehen nimen jos se on kansainvälisempi kuin omani?

Vierailija
15/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se mekanismi jolla tyttöjä syntyy enemmän kansainvälisemmän sukunimen perheisiin?

Vierailija
16/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehrn sitten pitäisi hylätä oma suku? Nämä on soviteltavia asioita.

Vierailija
17/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras ottaa yhdistelmänimi. Virtanen ja Korhonen, molempien nimeksi virkornen

Vierailija
18/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.  Miksi pitää  vaihtaa nimeä mennessään naimisiin, oli mies tai nainen. Eniten tätä tekevät konservatiivisimmat ja maalaiset.  Jotenkin nolon vanhanaikaista, vähän kuin pikkutyttönä leikittiin " sä olisit Rouva Aalto" jne ja mietittiin miltä kuullostas minkäkin nimisenä.

Vierailija
19/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mikään ei estä noin tekemästä, jos joku noin haluaa ja tahtoo tehdä. - Eli kyllä mies voi ottaa yhtä hyvin naisen nimen tai olla ottamatta, miten vain haluaa.  Itse tunnen lähipiiristäni miehiä, jotka ovat ottaneet kumppaninsa (naisen) nimen,  sekä yhden miehen, joka otti äitinsä tyttönimen.

Siihen en osaa vastata miksi niin moni meis edelleen haluaa yleisemmin pitää oman nimensä, halumatta vaihtaa omaa nimeään. Ykinkertaien seliys voisi olla vain perinne. (Ytä hvin voisi kysyä, miski niin melkoharva mies käyttää kaulakoruja? Tai nainen solmiota?) 

Toisaalta en tiedä miksi kenenkään pitäisi vaihtaa nimeään, jollei ei itse halua; tai miksi lähtisin estelemään ketään vaihtamasta nmeään, jos tai kun joku haluaa vaihtaa oman nimensä joksikin toiseksi.   

Vierailija
20/30 |
30.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

omansa pitänyt kirjoitti:

Samaa mieltä.  Miksi pitää  vaihtaa nimeä mennessään naimisiin, oli mies tai nainen. Eniten tätä tekevät konservatiivisimmat ja maalaiset.  Jotenkin nolon vanhanaikaista, vähän kuin pikkutyttönä leikittiin " sä olisit Rouva Aalto" jne ja mietittiin miltä kuullostas minkäkin nimisenä.

Miehelläni oli oikeasti upeampi nimi kuin minulla. Omani oli sellainen mitäänsanomaton ja töksähtävä. Vaihdoin oikein mielelläni, eikä olisi tullut kuuloonkaan, että olisin antanut hänen vaihtaa rumempaan nimeeni! :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi