APUA! APUA! Stockmann aloittaa yt-neuvottelut: 160 vaarassa saada potkut. Mikä suomalaisia oikein vaivaa? Ookka tyhmä, kun et osta Stockalta?
https://yle.fi/uutiset/3-10760780
Eikö laatu kelpaa? Ostat ennemmin muualta halvempaa sekundaa? Juuri kaltaistesi vuoksi Suomi on Prisma-maa. Prisma ja Citymarket riittävät tyydyttämään suomalaisten kaikki tarpeet. Et sitten edes HÄPEÄ moukkamaisuuttasi?
Anne, Eira
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Minä eläkeläinen ostan usein Stockmannilta.
Tätä en tajua: miks eläkeläiset pörrää Vauva.fi -palstalla?? hus pois täältä sinne ET-lehden palstalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs läks Oulusta. Netistä ostin sitten jotain, mutta en enää.
Oikeastaan kysymys kuuluu miksi laajensivat Ouluun? Vuosikausia Stokkalla oli politiikka, jonka mukaan kaupunkiseudulla täytyi olla vähintään 250 000 asukasta, jotta sinne avattaisiin Stokkan tavaratalo. Niinpä tavarataloja ei vuosikymmeniin ollutkaan muualla kuin akselilla PKseutu-Tampere-Turku.
Sen paremmin 2000-luvun alussa kuin tänä päivänäkään Oulun kaupunkiseudulla ei asu 250 000 asukasta, ja koska Oulussa sen paremmin kuin juuri muuallakaan Suomessa (Lappi pois lukien) ei ole merkittävää turismia, tavaratalo ei vain kerta kaikkiaan kannattanut. Kyse ei ole vain ostovoimasta per capita vaan siitä, että asiakasvirrat jäivät liian ohuiksi.
Netissä on valmistajien valikoimat, tavarataloissa aina jonkun toisen valitsema valikoima,
Kestävää kehitystä ripirinnan ulkomaanmatkoilta n 2 kertaa vuodessa.
Näissä kommenteissa tuntuu usein olevan aika paljon liioittelua mukana. Olisi kiva, kun ihmiset voisivat kirjoittaa kokemuksistaan muutoinkin kuin ääripäiden kautta. On esimerkiksi naurettavaa väittää etteikö Food Market Herkusta (ex-Stockkan Herkku) löytyisi _mitään_ erikoisuuksia.
Joku mainitsi myyjien tylyn asiakaspalveluotteen nuorempia asiakkaita kohtaan, ja sen kyllä itsekin allekirjoitan. Joskus 1990-luvulla ollessani itsekin nuori aikuinen sain melkoisen ylenkatsovaa palvelua vanhemmilta naismyyjiltä ja osin tästä syystä siirryin vuosiksi Koison asiakkaaksi. Luulen, että tästä syystä Stocka on aikanaan menettänyt jonkin verran nuoria asiakkaita, jotka ovat ajan myötä kasvaneet aikuisiksi ostajiksi, mutta eivät käy Stockalla, koska eivät ole kasvaneet ostotottumuksiltaan käymään siellä.
Tampereen Stockalle tehtiin jokunen vuosi sitten laajennus ja sen myötä olen palannut asioimaan Stockalla myös vaateostosten parissa ja olen ollut tyytyväinen. Ei siellä halpaa ole, päinvastoin, mutta valikoima on varsin hyvä ja nykyisellään palvelukin on parantunut selvästi . Johtuuko sitten omasta vanhenemisesta vai onko myyjäkunnassakin tapahtunut muutosta? Ehkä molempia..
Herkussa käyn ehkä kymmenisen kertaa vuodessa ja yhä tänäkin päivänä Herkun liha- ja kalaosasto on askeleen verran edellä Prismaa ja Cittaria. Näillä ostoskerroilla en vilkuile kassakuittia, vaan ruoka saa maksaa sen mitä maksaa. Hinnat ovat kyllä tulleet jonkin verran alaspäin S-omistukseen siirtymisen myötä.
Hullut päivät ja Stockan kanta-asiakkuus sen sijaan ovat jotenkin sellaisia 1980-luvun reliikkejä, että jotakin uutta voisi kehitellä. Erityisesti kanta-asiakkuusohjelma on lähestulkoon vitsi.