Työttömyyskorvauksen määräytyminen?
Jos irtisanoutuu työstä, siirtyy päätoimiseksi opiskelijaksi ja saa opintoetuutta ja sitten valmistuu ja ilmoittautuu työkkäriin, niin miten työttömyyskorvauksen määrä muodostuu? Saako valmistuessaan alinta korvausta, kun on itse irtisanoutunut ja opintojen aikana ei ole tehnyt töitä?
Kommentit (10)
Karenssi ehtii loppua ennen opiskelun loppumista.Peruspäivärahaa kai saat.
Minun ymmärtääkseni et ole oikeutettu mihinkään työkkärin kautta tulevaan rahaan, jos sinulla ei ole kasassa tiettyä määrää täysiä työviikkoja. Omassa tapauksessani niitä piti olla 28, tsekkaa sinä sivuilta.
Voit hakea käsittääkseni toimeentulotukea Kelalta. Samoin asumistukea.
Soita työkkäriin, kysy sieltä niin saat ohjeet. Eivät nämä asiat mitään salaisuuksia ole.
Kelan pienintä ja kuppaisilla perusrahaa.
Itse tein kovasti töitä ja maksoin kassan maksut, niin korvaus oli jtn 1000€ brutto.
Vierailija kirjoitti:
Karenssi ehtii loppua ennen opiskelun loppumista.Peruspäivärahaa kai saat.
MIkä ihmeen karenssi? Ei karenssia siitä saa, että lähtee opiskelemaan ellei sitten kyseessä ole joku kuukauden mittainen koulutus, joka on täysin tarpeeton ja voidaan katsoa, että työttömyys on itseaiheutettu.
Miten pitkään on tullut opiskeltua?
Saat pienintä etuutta siinä tapauksessa, että työssäolokuukausia ei ole kertynyt riittävästi ja opiskelijana niitä tuskin kertyy.
Se on peruspäiväraha tai työmarkkinatuki. Kelan sivuilla on aika kattavasti selitetty tuo. Sillä ei ole mitään väliä, vaikka itse irtisanouduit opiskelun takia. Kelaan ei tarvi olla "ansaittuna" mitään työvuosia.
Riippuu iästä, onko ammattia, oletko työttömyyskassan jäsen ja kuinka kauan olet ollut...
Peruspäivärahaa?