Rintasyöpää sairastaneet, mitä oireita oli ennen diagnoosia (siis jos oireita oli)?
Siis kysyn sellaisilta, joilla oli oireita, useinhan rintasyöpä on vain pieni kivuton nappula.
Mutta miltä nämä mun oireet kuulostaa: toinen rinta säteilee, lämpöilee, ja se "mongerrus" säteilee kainaloon ja käteen. Lääkäri löysi patin, josta sanoi että on rasvapatti.
Mammografiaan menossa...
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Kova kiinteä liikkumaton kymy. Ei ollut kipeä.
Muuten oli ruokahalu huonontunut ja olin myös laihtunut.
Nämä oireet hävisivät, kun tauti oli poissa.
Ok. Mulla kyllä edelleen liikakiloja ja ruokahalukin on vähän liiankin hyvin tallella. Mutta se taas ei aina kerro sitä ettei sairautta olisi.
Millaisiin hoitoihin jouduit?
Aristamaton kova liikkumaton kyhmy, väsymys ja ruokahaluttomuus.
Onko kellään toista rintaa kuumottanut? :/
Ap
Pienen luumun kokoinen kovahko rustoinen kyhmy rinnassa, tunsi selkeästi, kipeä,sitä vihloi, se liikkui.
Väsymys ja yleiskunto heikkeni.
Kuulostaa pikemminkin rintatulehdukselta.
Kuumotus juurikin. Vihlonta. Tuikkiminen. Kiristys. Sisäänpäin vetäytynyt nänni. Lopulta verta nännistä. Leikattiin, sädetettiin ja nyt "terve".
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa pikemminkin rintatulehdukselta.
Lääkäri sanoi että rintatulehduksen mahdollisuus on olematon, kun lapset on jo isoja, en tupakoi tms.
Vihlonta,tuikkiminen ja semmonen pms-kipu rinnassa koko ajan.Laihtuminen,kun meni imusolmukkeisiin.Toivottavasti on sulla jotakin muuta <3
Vierailija kirjoitti:
Pienen luumun kokoinen kovahko rustoinen kyhmy rinnassa, tunsi selkeästi, kipeä,sitä vihloi, se liikkui.
Väsymys ja yleiskunto heikkeni.
Aika jännä että se liikkui, kun aina sanotaan että se on liikkumaton? Mutta tietty oli syöpä kun niin diagnosoitiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä oireet hävisivät, kun tauti oli poissa.Ok. Mulla kyllä edelleen liikakiloja ja ruokahalukin on vähän liiankin hyvin tallella. Mutta se taas ei aina kerro sitä ettei sairautta olisi.
Millaisiin hoitoihin jouduit?
Kasvain oli niin pieni, että vain leikkaus ja antiestrogeeni 5 v. Itse halusin koko poiston, vaikka suunnittelivat osapoistoa.
Kaksi vuotta leikkauksen jälkeen vatsamakkarasta tehtiin kiinteällä kielekkeellä siirrettynä uusi rinta.
Olen verrattain hoikka, joten uusi rinta on vähän pienempi kuin toinen, mutta hyvä näin.
Olen nyt ollut elövien ja ns terveiden kirjoissa melkein 10 v.
Nämä oireet hävisivät, kun tauti oli poissa.