Suuhygienistin vastaanotto - pettymys
Kävin jokin aikaa sitten suuhygienistin vastaanotolla poistattamassa hammaskiveä, koska haamaslääkärini oli sitä minulle aikaisemmin suositellut. Minulla on toisen kulmahampaan ienrajassa tumma viiru hammaskiveä ja ajattelin nyt pääseväni siitä eroon. Pettymys oli kuitenkin melkoinen, kun hammashoitaja tuntui operoivan instrumentteineen pääasiassa takahampaiden parissa. Lopuksi hän totesi, että minun kannattaa varata suuhygienistille uudelleen aika vuoden päästä.
Käsittelyn jälkeen menin wc:hen tarkistamaan hampaani peilistä, mutta en huomannut mitään eroa aikaisempaan, jos lukuun ei oteta alaleuan toiseksi viimeisen hampaan ikenestä vuotavaa verta. Jäin hölmistyneenä miettimään, oliko suuhygienistin tarkoitus vasta vuoden päästä yrittää poistaa kulmahampaani hammaskiveä, vai mikä.
Asiakkaana ajattelen, että tärkeintä olisi ollut poistaa hammaskivi niistä hampaista, jotka näkyvät, kun avaat suusi sanoaksesi jotain tai nauraaksesi, eikä käyttää vastaanottoaikaa takahampaiden puhdistamiseen. Nehän eivät juurikaan näy, ellet nauraessasi avaa suutasi ammolleen.
Tämä oli ensimmäinen käyntini suuhygienistillä ja täytyy myöntää, että olen pettynyt. Jouduin maksamaan sellaisesta palvelusta, joka joka ei vastannut lainkaan odotuksiani.
Kommentit (26)
Oletko Ap varma, että kyseessä on hammaskivi, eikä esim. värjäytynyt paikan sauma tai paljastunut hammaskaula?
Kaikilla ihmisillä ei ole hammaskiveä. Toisilla muodostuu paljon.
Johtuu syljen erityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä myös huono kokemus viimeisimmästä suuhygienistista. Hän operoi hampaitani 20 minuuttia ja sitten oli muka valmista 😃 Jäi ihan hemmetisti hammaskiveä! Halusin nimenomaan sen hammaskiven pois koska se aiheuttaa tosi pahanhajuista hengistystä. Tuota käyntiä aikaisempi suuhygienisti 3 vuotta sitten operoi mun hampaita tunnin verran ja silloin tuli puhdasta.
Jos varaat 20 minuutin ajan, niin silloin siihen käytetään 20 minuuttia. Itse varasin viimeksi tunnin ajan, koska hammaskiveä oli paljon, ja se aika sen putsaamiseen menikin. Lasku oli toki sen mukainen.
Lueppa edellinen vastaukseni.
Ota parsinneula. Rapusta tummaa kohtaa ja harjaa hampaat. Näin serkkuni vaimo teki (suuhygienisti) kun valitin pienestä tummentumasta.
Minä käyn suki suki-hygienistillä
Jos varaat 20 minuutin ajan, niin silloin siihen käytetään 20 minuuttia. Itse varasin viimeksi tunnin ajan, koska hammaskiveä oli paljon, ja se aika sen putsaamiseen menikin. Lasku oli toki sen mukainen.