Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävä landejen tapa.. huutaa paikallisliikenteen bussissa sieltä keskiovelta "kiitos" kuskille kun jäävät pois :D

Vierailija
28.04.2019 |

Hirveää myötistä aina..Tunnistaa kyllä ketkä ovat landelta. :D

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohteliaisuus lienee sinulta puuttuva sivistyksen osa-alue. Monen muun piirteen ohella.

Vierailija
2/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen helsinkiläisenä niin perverssi, että hymyilen ja nyökkään kuljettajalle noustessani bussiin ja lähtiessäni kiitän.

Osaan myös heittää roskat roskikseen.

Kaltaisesi eivät yleensä osaa mitään näistä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ei Lontoossa noin tehdä. Stadin metsäläiset lienevät ainoita ovikailottajia maan päällä.

Vierailija
4/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin hesalaisen avaus kuin olla ja voi, juuri tuollaisia moukkia on koko helsinki täynnä. Onneksi ei tarvinnutsiellä kauaa asua

Vierailija
5/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tapa on alkanut n. 5 vuotta sitten, ja olen itsekin alkanut sitä noudattaa. Ikäni olen kaupungissa asunut. Tosi ihana tapa!

Vierailija
6/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä landella Espoossa toimitaan noin. Olemme kohteliaita.

Vierailija
7/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on hellyyttävä tapa. Vaunujen kanssa kulkiessa jopa tarttui.

Nyttemmin, kun vaunuja ei ole, olen huomannut, että puolet kuskeista ei vastaa kun sanon huomenta. Kai sekin on landea.

Vierailija
8/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun amerikkalaisessa suurkaupungissa, ja täällä ihmiset kiittävät kuskia aina. Ainakin hyväkäytöksiset ihmiset. Helsingissä käydessäni kiitän myös, ja minusta näyttää, että siellä on muitakin suurkaupungissa asuneita, koska moni muukin osaa kiittää.

Vierailija
9/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen helsinkiläisenä niin perverssi, että hymyilen ja nyökkään kuljettajalle noustessani bussiin ja lähtiessäni kiitän.

Osaan myös heittää roskat roskikseen.

Kaltaisesi eivät yleensä osaa mitään näistä. 

Hyi sinua. Lienet ensimmäisen polven paljasjalka eli korkeintaan hesalainen.

Vierailija
10/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin taannoin maakunnassa, jossa oli tuo tapa. Ei minua haittaa jos joku niin haluaa tehdä, mutta ärsyttää se muiden matkustajien moraalikatse kun itse en niin tee. Sentään bussiin astuessa otin kontaktin kuljettajaan ja kiitin kuitista. Pitäisikö vielä sen lisäksi kiittää, että kuski teki työnsä, josta maksoin? Voi kiitos kun päästiin hengissä perille? Olen kotoisin pk-seudulta.

Vierailija
11/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo myö ei täällä tsadissa ikkii kiitetä pratikka- tai onnikkakuskia, sehän on vain tuunissa ja suap palakan. Jos alkakaa liian höveliksi, nii joku suattaap uatella, että myö olla jottai lantepaukkuja. On ne lantepaukut yksin mualaissii. Kyllä meille urpaaneille snadi on mesta paikka. Jyväjemmarit pysykööt kehäkolomosen ulukopuolella. Eläkääkä tuluko tänne, jos tuutta ja myö huomattaa nii voep tulla piilopaekoesta uupelo.

Vierailija
12/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut että Lontoossa, Tokiossa ja Nykissä ihmiset huomioivat muut ihmiset. Jokaisessa tosin on oma twistinsä ja urpot tapansa. Suurkaupungeissa ollaan kuitenkin melko tiiviissä porukassa eikä siellä kerta kaikkiaan pysty toikkaroimaan luurit päässä ja nenä puhelimen ruudussa. Toisin on jossain tundralla uinuvassa tuppukylässä.

Vierailija
13/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä kohteliaampaa huutaa napakasti haista v***u.

Vierailija
14/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa kiitettiin kuskia. Oli kiva tapa.

Tampereella on semmoisia mörököllejä suuri osa bussikuskeista, että olen päättänyt olla jopa tervehtimättä bussiin astuessani. Vain siksi, että saan omaan tervehdykseeni vastauksen vain ehkä joka kymmenes kerta. Ratikkarakentaminen on pahentanut kuskien työtä ja varmasti myös työn ilo on poissa.

Jos kuski tervehtii, vastaan tietenkin

Vierailija
15/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että Lontoossa, Tokiossa ja Nykissä ihmiset huomioivat muut ihmiset. Jokaisessa tosin on oma twistinsä ja urpot tapansa. Suurkaupungeissa ollaan kuitenkin melko tiiviissä porukassa eikä siellä kerta kaikkiaan pysty toikkaroimaan luurit päässä ja nenä puhelimen ruudussa. Toisin on jossain tundralla uinuvassa tuppukylässä.

Kylläpä saat suurkaupunkien julkiset kuulostamaan ihkuilta wanhan ajan kyläyhteisöiltä. Pitäisi varmaan joskus matkustaa sinne eteläisemmille leveyspiireille ihan vain katsomaan, millaista on se ruuhkabussin "karnevaalitunnelma", jota me junttikaupunkilaiset suomalaiset ei osata.

Vierailija
16/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin hesalaisen avaus kuin olla ja voi, juuri tuollaisia moukkia on koko helsinki täynnä. Onneksi ei tarvinnutsiellä kauaa asua

"Hesalaiset" moukkia? No joo, jos puhut niistä "hesalaisista", jotka ovat muuttaneet tänne.

Vierailija
17/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jostain syystä joutuu poistumaan etuovesta, on kuskin kiittäminen ihan luontevaa ja perusteltua. Kuten myös moikkaaminen kyytiin noustessa, kun kuljettajan ohi kuitenkin mennään.

Sen sijaan tuo keski- ja takaovilta kiitoksen huutelu on ärsyttävää ja outoa. Kuulostaa pikemminkin tarpeettomalta itsekorostukselta kuin toisten huomioimiselta. Yhden matkan aikana bussista poistuu useita kymmeniä ihmisiä joten aikamoista turhaa huutelua. Miksi bussinkuljettaja olisi sinun kiitoksestasi kauhean kiinnostunut, sen enempää kuin metron tai junankaan kuljettaja?

terv. helsinkiläinen 

Vierailija
18/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole landelaisten tapa, kyllä muutamissa isommissa kaupungeissa Suomessa tervehditään ja kiitetään bussikuskia. Mielestäni erittäin junttia olla tervehtimättä, oikein tahallani tervehdin ja kiitän bussikuskia aina käydessäni Helsingissä että näkevät paikalliset käytöstapoja. 

Vierailija
19/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaan edellistä viestiäni sen verran, pois lähtiessäni en ala huutelemaan kiitosta, yleensä nostan kättä kiitokseksi. t. 19

Vierailija
20/73 |
28.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin parikymppiseksi asti Lappeenrannassa ja siellä tervehdin ja kiitin kuskia aina, sillä kuski myös aina vastasi. Sitten muutin Helsinkiin enkä tervehdi tai kiitä kuskia, kun alkuaikoina huomasin etten saa minkäänlaista vastausta. Eikä kukaan muukaan tee niin. Yhden ainoan kerran oli kuski, joka tervehti ja kiitti. Silloin vastasin. Lappeenrannassa käydessäni tervehdin ja kiitän kuskeja edelleen.