Kaikki hyvät ideat ja kokemukset ITSE OTETUISTA lapsen 1v. -kuvista =)
Tarkoitus ottaa itse kuvat ensi viikonloppuna. Kannattaisikohan tähän vuodenaikaan kuvata ulkona? Mitä voisi kuvassa olla taustalla? Jne.. Vastailkaa jos kokemuksia!! Kiitos
Kommentit (13)
Me otettiin sisällä:
-pingotettiin viltti taustaksi
-tyttö lasten tuolille istutaan ja about 40 kuvaa digikameralla räpsittiin, 2 oli hyvin onnistunutta
-lisäksi muutama kuva niin että lapsi istui moponsa päällä
-isä kuvasi, äiti hauskuutti
Täh?!
Mielummin kuvataan itse uudella digikameralla ja ostetaan kehykset kuviin, kuin maksetaan liikkeeseen vajaa 200¿.
ap
Esim. " Istutat" lapsen tutkimaan voikukkia =)
kukkapenkin edessä, keinussa, kivellä istuen.
Suurin osa tosi mukvan näköisiä.
Kaveri otti puiden juurilla ja veden äärellä nekin tosi ihania.
Joten kokeile kaikenlaisia vaihtoehtoja.
Kameran salamalla tulee usein aika kylmä valo kuvaan, me otimme puoivuotiskuvat sisällä auringonvalon kanssa niin, että peitin tarjottimen foliolla ja sillä suuntasin auringonvaloa lapseen eikä salamaa käytetty. Ja hyviä kuvia tuli! 1-vuotiskuvissa olikin sitten oikein kunnon heijastuskangas jo käytössä kun ulkona kuvasimme. Tällä valon suuntaamisella saa myös lapsen erottumaan taustasta paremmin.
Välillä esitteli sitä kameralle ja nauroi. Itse otetut kuvat voi olla ihan yhtä hyviä jos ei parempiakin kuin kuvaamossa ja hintakin pikkaisen erilainen..
Pitää kokeilla sitä ulkona kuvausta, esim. kukkien luona =)
ap
Ja musta parhaat kuvat on niitä, missä lapsi on ihan omissa touhuissaan, ei esim. istumassa teennäisesti jonkun valitun taustakankaan edessä. Meillä on ihania kuvia esikoistytöstä ulkona oman potkuautonsa ja taaperokärrynsä kanssa touhuilemassa..
Kuvat yhtä hyviä kuin ammattilaisen ottamia.
Nyt olen nähnyt kaiken!