Hyh, miten voikin nuo pihanhoitohommat olla niin vastenmielisiä
Tunnin verran olin ulkona ja nypin kuivat varret pois kukkapenkistä ja iänikuiset juolavehnän alut, lisäksi otin kausivalot pois pusikoista. Ei puhettakaan että olisi tuosta hommasta mitenkään nauttinut.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo pihoineen on loputon työleiri.Itse siemailisin enemmin teetä hyvä romaani kädessäni, kuin jyystän pihaa. Mutta ei voi mitää, haravointi kutsuu :(
Terv. kohtalotoveriOmakotitalon ohella kannattaa vielä hankkia kesämökki, jos kaipaat lisätyömaata etenkin talven jälkeen.
Meillä on kesämökki, mutta koska se on kalliolle rakennettu ei siellä ole käytännössä mitään puutarhahommia. Leväisin polyrottinkiset puutarhakalut esiin, niiden putsaus ja pari yrtti- ja kesäkukka-allasta laitetaan. Siellä tosiaan sielu lepää. Ap
Hah siis keväisin, ei leväisin :D
Omakotitalo on ääliömäisin hankinta ikinä. Onneksi pääsin omastani eroon, ei enää ikinä omakotitaloon. Todellisuus on todella, todella karu ja kaukana niistä unelmista ja haaveista mitä joskus oli. 😂
Vierailija kirjoitti:
Sanos muuta, kun on koivunsiitepölyn allergia.
Juu, tuo unohtuikin vielä mainita. Mukava lisä tämä vuotava nokka tuohon hommaan! Ap
Täällä on tosi hyviä ohjeita kukkapenkin laittamiseen: https://www.suomela.fi/piha-puutarha/Puutarhanhoito/4-katevaa-kukkapenk…
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalon ihania puolia on kyllä tuo pihatöiltä välttyminen.
Itse olin onneni kukkuloilla kun löysin asunnon kerrostalosta, jossa jokaiselle asukkaalle kuuluu oma pihapalsta. Viime viikonloppu meni mukavasti omenapuuta ja marjapensaita leikatessa. Meitä on moneen junaan. :)
No on taas ensimmäisen maailman ongelma. Muuta kerrostaloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omakotitalo pihoineen on loputon työleiri.Itse siemailisin enemmin teetä hyvä romaani kädessäni, kuin jyystän pihaa. Mutta ei voi mitää, haravointi kutsuu :(
Terv. kohtalotoveriMonet asiantuntijat eivät edes suosittele haravointia. Vain esim. isot vaahteranlehtikerrokset haravoidaan suurinpiirtein pois nurmikolta. Muuten ajetaan vaan ruohonleikkurilla silpuksi ja annetaan maatua ravinteeksi uudelle kasvulle. Ei luonnossakaan kukaan käy haravoimassa. Ja toisekseen, niitä puita ei ole mikään pakko pihalla pitää joista tulee liikaa haravoitavaa.
Pakko haravoida pois kun mökin ympärillä soraa, ettei ala kasvaa rikkaruohoa.
Eri
Omakotitalo pitää ostaa sen mukaan että mitä tykkää siellä tehdä. Tai sitten se piha pitää muokata sen mukaan. On ihmisiä jotka on pistänyt asvalttia talonsa ympäri. Toiset taas rakentaa entiseen metsään ja jättää talon ympärille alkuperäistä kasvustoa.
Järkevin näkemäni tontti on mäntykankaalla, piha asvaltoitu. Ainoa puutarhahomma on käpyjen potkiminen, vesisade vie neulaset.
Nurmikon teko pitää kieltää. Ruohonleikkurit saastuttavat suhteettoman paljon.
Meillä on kesämökki, mutta koska se on kalliolle rakennettu ei siellä ole käytännössä mitään puutarhahommia. Leväisin polyrottinkiset puutarhakalut esiin, niiden putsaus ja pari yrtti- ja kesäkukka-allasta laitetaan. Siellä tosiaan sielu lepää. Ap