Erityisluokkalaiset
Millaisia lapsia teidän erkkaluokkalaiset on? Kiinnostaa kun erityisluokkia nykyään niin vähän että minkälaiset lapset niitä paikkoja saa. Meidän lievä autisti lähtee syksyllä ekalleluokalle ja erityisluokkaan pääsee. :) Ihanaa että pääsee, jos olisi normiluokkaan joutunut, olisi kotikoulu tullut ajankohtaiseksi.
Kommentit (26)
Kertokaa mistä kunnista olette vastaajat.
Olen yllättynyt että lievästi autistinen laitettiin eriryisluokkaan. Meidän lievästi autistinen (high functioning) lapsi on ollut alusta saakka normaalilla luokalla ja itse olen ajatellut että nimenomaan keskivertolasten mallista hänkin oppii miten olla muiden kanssa. Myönnän että jännityksellä odotan tullaanko lasta kiusaamaan jossain välissä, koska hän kyllä erilainen joissain asioissa, mutta toistaiseksi on mennyt ihan Ok (nyt nelosella).
Vierailija kirjoitti:
Olen yllättynyt että lievästi autistinen laitettiin eriryisluokkaan. Meidän lievästi autistinen (high functioning) lapsi on ollut alusta saakka normaalilla luokalla ja itse olen ajatellut että nimenomaan keskivertolasten mallista hänkin oppii miten olla muiden kanssa. Myönnän että jännityksellä odotan tullaanko lasta kiusaamaan jossain välissä, koska hän kyllä erilainen joissain asioissa, mutta toistaiseksi on mennyt ihan Ok (nyt nelosella).
Vaikka autismi olisi lievä, voi se silti ilmetä hyvinkin eritavoin yksilöiden välillä. Lisäksi rinnakkaisdiagnoosit merkkaa paljon. Meillä siis myös toinen kehitykseen vaikuttava diagnoosi, mutta aloituksessa mainitsin vain autismin koska se on päädiagnoosi.
Meidän lapsella autismi ilmenee niin että se olisi ihan kidutusta yrittää sopeuttaa normaaliin luokkaan. Hän ei pystyisi oppimaan muiden kanssa olemista 25 lapsen luokassa jossa kukaan ei hänen tarpeita ymmärrä. Lisäksi tosiaan on maneereita ja ääntelyä vaikka puhuukin lähes ikätasoisesti. Lisäksi sosiaaliset taidot on ihan minimaaliset.
-ap
Lapsi mölyää erityisluokalla eikä pysy paikallaan. Luokalla on onneksi muitakin saman laisia ja se silleen haittaa.
Monella on pieniä aivotoiminnan häiriöitä ADD ym