Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tietäjät hoi, mistä johtuu lapsen vaihteleva piirustustaito?

Just wondering
27.04.2019 |

Katselin ala-asteajan piirustuksiani ja pistin merkille, kuinka pikkutarkkojen ja hienojen piirustusten seassa oli käsittämättömän haparoivia räpellyksiä. Mielsin vaatimattomimmat heti vanhemmaksi tuotannoksi, mutta yllätyin kerta toisensa jälkeen, miten jo isompana lapsena olin tehnyt sellaisia töitä, joista voisi päätellä hienomotoristen taitojen olevan todella hakusessa. Kuvaamataidon numeroni olivat aina hyviä, mutta muistan oman turhautumiseni, kun tuntui olevan "kausia" jolloin en osannut lainkaan piirtää. Sama näkyy jossain määrin myös aikuisiällä. En siis tarkoita tavallista motivaation puutteesta johtuvaa suttaamista.

Minulla epäiltiin ADHD-ta, mutta varsinaisiin tutkimuksiin minua ei koskaan laitettu. Mietin voisiko tämä selittyä keskittymiskyvyn heittelyllä ja mitä muita mahdollisia syitä voisi olla?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mul on tollee. Otan erikseen sellasen ihanan moodin ja sit voin piirtää kaikkee hieno, tai sit otan sellasen plaah moodin jolloin en jaksa edes keskittyä kunnolla tai yrittää. 😂En tiedä onko muilla tätä.

Vierailija
2/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin jos puhutaan mallista piirtämisestä, niin joskus ei vain jaksa mennä siihen "mielentilaan" jota se piirtäminen edellyttää, mutta ehkä tässä ei ole siitä kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus huvittaa, joskus ei. Annettu aihe ei välttämättä innosta, joku toinen (tai vapaa aihe) taas saa luovuuden valloilleen. Ei kai se sen kummempaa tarvitse?

Vierailija
4/4 |
27.04.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Add aiheuttaa mun lapsella tuon. Näkyy myös käsialassa, joka välillä siistiä, välillä ei meinaa saada kirjoituksesta selvää. Välillä uppoutuu tekemiseensä niin ettei havainnoi ympäristöään ollenkaan, välillä taas keskittyminen lakkaa joka pieneenkin kolahdukseen tai vaikka kissan kulkiessa ohi.